دستور TREESTAT در اتوکد

TREESTAT (فرمان)

اطلاعات مربوط به فهرست مکانی فعلی نقشه را نشان می دهد.

این برنامه با ثبت موقعیت های آنها در فضا ، اشیاء را در یک منطقه فهرست بندی می کند. نتیجه است که به نام شاخص فضایی . شاخص فضایی ساختار درختی است و دارای گره های انشعابی است که اشیاء به آن وصل شده اند. شاخص دارای دو شاخه اصلی است. شاخه فضای کاغذ چهار درخت نامیده می شود و با اشیاء به عنوان 2D رفتار می کند. شاخه فضایی مدل به نام اوکت (درخت اکت) گفته می شود و با اشیاء به صورت 2D یا 3D رفتار می کند . شاخه فضایی مدل همچنین می توانید در هنگام کار روی نقشه های 2 بعدی به چهار درخت تغییر دهید .

TREESTAT اطلاعات مربوط به هر شاخه را نشان می دهد. مهمترین اطلاعات در دو خط اول گزارش – تعداد گره ها ، تعداد اشیاء ، حداکثر عمق شاخه و تعداد متوسط ​​اشیاء در هر گره است. اگر REDRAW و انتخاب اشیاء بسیار کند است ، می توانید عملکرد آنها را بهبود بخشید. به عنوان مثال ، اگر 50 مگابایت حافظه در دسترس است و نقشه فعلی 50،000 شی با تنها 1000 گره در درختچه شاخص دارد ، مقدار TREEDEPTH را برای بهبود عملکرد افزایش دهید. هر گره حدود 80 بایت حافظه مصرف می کند. هر گره اکتشاف کمتری داشته باشد ، عملکرد آن نیز بهتر خواهد بود.

TREESTAT (Command)

Displays information about the drawing’s current spatial index.

The program indexes objects in a region by recording their positions in space. The
result is called a spatial index. The spatial index is tree structured and has branching nodes to which objects are
attached. The index has two major branches. The paper space branch is called a quad-tree
and treats objects as 2D. The model space branch is called an oct-tree and treats
objects as either 2D or 3D. The model space branch can also be changed to a quad-tree
when you are working on 2D drawings.

TREESTAT displays information about each branch. The most important information is
in the first two lines of the report—number of nodes, number of objects, maximum depth
of the branch, and average number of objects per node.

If REDRAW and object selection are very slow, you can improve their performance. For
example, if there are 50 megabytes of memory available and the current drawing has
50,000 objects with only 1,000 nodes in the index tree, increase the TREEDEPTH value
to improve performance.

Each node consumes about 80 bytes of memory. The fewer objects per node of the oct-tree,
the better the performance.

درباره نویسنده



بنده سیامک دوستداری فارغ التحصیل رشته مکانیک سنگ از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم، و در این وبسایت آموزش های مربوط به نحوه برنامه نویسی در اتوکد و هچنین آموزش تصویری دستورات اتوکد را قرار خواهم داد.

تلفن همراه: ۰۹۰۰۱۲۳۴۴۴۴

ایمیل: s.doostdari@gmail.com

ترفند های اتوکد



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *