نحوه چرخش اشیاء حول یک محور برای ایجاد یک شیء جامد سه بعدی در اتوکد

در اتوکد برای ایجاد یک شیء سه بعدی Revolve

  1. بر روی تب Solid در منو کلیک کنید.
  2. به پنل Create بروید و بر روی Revolve کلیک کنید.
  3. یک شیء بسته را انتخاب کنید.

نماد

برای تعیین محور چرخش، یکی از موارد زیر را مشخص کنید:

  • مشخص کردن نقاط شروع و پایان: بر روی دو نقطه در صفحه کلیک کنید تا جهت محور را مشخص کنید. اطمینان حاصل کنید که نقاط محور در یک سوی شیء چرخانده قرار دارند. جهت مثبت محور از نقطه شروع به نقطه پایان گسترش پیدا می‌کند.
  • مشخص کردن محورهای X، Y یا Z: ‘x’، ‘y’ یا ‘z’ را وارد کنید.
  • مشخص کردن یک شیء: یک خط، لبه خطی یک بخش چندضلعی یا لبه خطی یک سطح یا جامد را انتخاب کنید.
  1. Enter را فشار دهید.

توجه: برای ایجاد یک جامد سه‌بعدی، زاویه باید به ۳۶۰ درجه تنظیم شود. اگر زاویه چرخش کمتر از ۳۶۰ درجه باشد، به جای جامد، یک سطح ایجاد می‌شود.

 

نظرات کاربران



درباره نویسنده



بنده سیامک دوستداری فارغ التحصیل رشته مکانیک سنگ از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم، و در این وبسایت آموزش های مربوط به نحوه برنامه نویسی در اتوکد و هچنین آموزش تصویری دستورات اتوکد را قرار خواهم داد.

تلفن همراه: ۰۹۰۰۱۲۳۴۴۴۴

ایمیل: s.doostdari@gmail.com

ترفند های اتوکد



دسته بندی مطالب​