در اتوکد برای ایجاد یک شیء سه بعدی Revolve
- بر روی تب Solid در منو کلیک کنید.
- به پنل Create بروید و بر روی Revolve کلیک کنید.
- یک شیء بسته را انتخاب کنید.
نماد
برای تعیین محور چرخش، یکی از موارد زیر را مشخص کنید:
- مشخص کردن نقاط شروع و پایان: بر روی دو نقطه در صفحه کلیک کنید تا جهت محور را مشخص کنید. اطمینان حاصل کنید که نقاط محور در یک سوی شیء چرخانده قرار دارند. جهت مثبت محور از نقطه شروع به نقطه پایان گسترش پیدا میکند.
- مشخص کردن محورهای X، Y یا Z: ‘x’، ‘y’ یا ‘z’ را وارد کنید.
- مشخص کردن یک شیء: یک خط، لبه خطی یک بخش چندضلعی یا لبه خطی یک سطح یا جامد را انتخاب کنید.
- Enter را فشار دهید.
توجه: برای ایجاد یک جامد سهبعدی، زاویه باید به 360 درجه تنظیم شود. اگر زاویه چرخش کمتر از 360 درجه باشد، به جای جامد، یک سطح ایجاد میشود.
منابع مرتبط