TARGETPOINT (فرمان)
یک چراغ نقطه هدف ایجاد می کند.
توجه: با شروع محصولات اتوکد 2016 ، تمام چراغ های استاندارد به عنوان چراغ های فوتومتری محاسبه می شوند . توصیه می شود تمام چراغ های استاندارد را در یک صحنه به چراغ های فوتومتری به روز کنید . با تنظیم متغیر سیستم LIGHTINGUNITS در 1 یا 2 ، نورپردازی فتومتر فعال می شود .
با اجرای دستور پیام های زیر نمایش داده می شود.
محل منبع
مشخص می کند که نور در کجا قرار دارد. مقادیر مختصات را وارد کنید یا برای مشخص کردن یک نقطه در نقشه کلیک کنید .
محل مورد نظر
مکان را برای نور هدف تنظیم می کند. مقادیر مختصات را وارد کنید یا روی محلی در منطقه ترسیم کلیک کنید .
نام
نام نور را مشخص می کند. می توانید از حروف بزرگ ، بزرگ ، حروف ، اعداد ، فضا ها ، ابرها (-) و زیرین ها (_) در این نام استفاده کنید.
شدت / ضریب شدت
شدت یا روشنایی نور را تنظیم می کند.
وضعیت
چراغ را روشن و خاموش می کند.
فتومتر
فتومتری اندازه گیری شدت درخشان منابع نور مرئی است. در نورسنجی ، شدت درخشان اندازه گیری از قدرت درک شده ساطع شده توسط یک منبع نور در جهت خاص است. شار درخشان قدرت درک شده برای هر واحد از زاویه جامد است. کل شار درخشان برای یک لامپ ، نیرویی است که از همه جهات ساطع می شود . درخشندگی کل حادثه شار درخشان در سطح ، در واحد سطح است.
- شدت
-
مقدار شدت را در شمع ها ، مقدار شار یا مقدار روشنایی وارد کنید.
- شدت. شدت را بر اساس شمع ها (سی دی) ، واحد پایه SI با شدت درخشان تنظیم می کند. این مقدار قدرت درک شده ساطع شده توسط یک منبع نور را در جهت خاصی تنظیم می کند.
- شار شدت را بر اساس لوکس (lx) ، یک واحد SI از روشنایی تنظیم می کند.
- روشنایی شدت را بر اساس شمع های پا (fc) ، واحد روشنایی آمریکا تنظیم می کند. مسیری را برای استفاده برای محاسبه روشنایی مشخص کنید .
- رنگ
-
رنگ نور را مشخص می کند.
- نام رنگ نام رنگ روشن را مشخص می کند.
- ؟ لیستی از نام های رنگ را نشان می دهد.
- کلوین رنگ را بر اساس مقدار درجه حرارت کلوین مشخص می کند.
- خروج
-
سریع از Photometry خارج می شود.
سایه
سایه های روشنایی را ایجاد می کند.
- خاموش
-
صفحه نمایش و محاسبه سایه های نور را خاموش می کند. خاموش کردن سایه ها باعث افزایش کارایی می شود.
- تیز
-
سایه ها را با لبه های تیز نشان می دهد. برای افزایش کارایی از این گزینه استفاده کنید.
- نگاشت نرم
-
سایه های واقع گرایانه را با لبه های نرم نمایش می دهد.
- اندازه ی نقشه. مقدار حافظه مورد استفاده برای محاسبه نقشه سایه را مشخص می کند.
- نرمی نرمی برای استفاده برای محاسبه نقشه سایه را مشخص می کند.
- نمونه نرم
-
سایه های واقع گرایانه را با سایه های نرم تر (penumbra) بر اساس منابع نوری گسترده نمایش می دهد.
- شکل. شکل سایه (دیسک یا مستطیل) و ابعاد آن (شعاع یا شکل و عرض) را مشخص می کند.
- نمونه ها. اندازه نمونه را مشخص می کند.
- قابل رویت. مشخص می کند شکل سایه قابل مشاهده است یا خیر.
- خروج به قسمت قبلی برمی گردد.
تضعیفی
کنترل می کند که چگونه نور از فاصله کم می شود. هرچه شیء دورتر از یک نورافکن باشد ، تاریک تر جسم ظاهر می شود. استهلاک همچنین به پوسیدگی معروف است.
- نوع استنباط
-
کنترل می کند که چگونه نور از فاصله کم می شود. هرچه شیء دورتر باشد از یک نور نقطه ای ، تاریک تر جسم ظاهر می شود. استهلاک همچنین به پوسیدگی معروف است.
- هیچ یک. ضعیف نیست اشیاء به دور از نور نقطه به اندازه اشیاء نزدیک به نور روشن هستند.
- معکوس خطی. میرایی را معکوس فاصله خطی از نور قرار می دهد. به عنوان مثال ، در فاصله 2 واحد ، نور نیمی از نور در نقطه نقطه قوی است. در فاصله 4 واحد ، نور یک چهارم قوی است. مقدار پیش فرض برای خطی معکوس نیمی از حداکثر شدت است.
- مربع معکوس میرایی را معکوس مربع فاصله از نور قرار می دهد. به عنوان مثال ، در فاصله 2 واحد ، نور یک چهارم به اندازه نور نقطه است . در فاصله 4 واحد ، نور یک شانزدهم قوی است.
- از محدودیت ها استفاده کنید
-
تعیین میزان استفاده یا محدودیت را مشخص می کند.
- حد شروع شروع می شود
-
نقطه شروع نور را به عنوان جبران از مرکز نور مشخص می کند.
- Limit End Limit
-
نقطه ای را که نور به عنوان جبران از مرکز نور به پایان می رسد ، مشخص می کند. هیچ چراغی فراتر از این نقطه ریخته نمی شود. تنظیم یک حد نهایی باعث افزایش کارایی می شود که در نتیجه اثر روشنایی به حداقل رسیده باشد و محاسبات زمان پردازش را تلف کنند.
رنگ / فیلتر رنگ
رنگ نور را کنترل می کند.
- رنگ واقعی
-
یک رنگ واقعی را مشخص می کند. فرمت R ، G ، B (قرمز ، سبز ، آبی) را وارد کنید.
- فهرست مطالب
-
رنگ ACI (شاخص رنگ اتوکد) را مشخص می کند.
- HSL
-
رنگ HSL (رنگ ، اشباع ، درخشندگی) را مشخص می کند.
- کتاب رنگی
-
رنگی را از یک کتاب رنگ مشخص می کند.
خروج
از دستور خارج می شود.
منابع مرتبط
مفاهیم مرتبط
TARGETPOINT (Command)
Creates a target point light.
lights. It is recommended to update all standard lights in a scene to photometric
lights. Photometric lighting is enabled by setting the LIGHTINGUNITS system variable
to 1 or 2.
The following prompts are displayed.
NOTE:The options for this command vary slightly depending on the LIGHTINGUNITS setting.
Source location
Specifies where the light is located. Enter coordinate values or click to specify
a point in the drawing.
Target location
Sets the location for the target light. Enter coordinate values or click a location
in the drawing area.
Name
Specifies the name of the light. You can use uppercase and lowercase letters, numbers,
spaces, hyphens (-), and underscores (_) in the name.
Intensity/Intensity factor
Sets the intensity or brightness of the light.
Status
Turns the light on and off.
Photometry
Photometry is the measurement of the luminous intensities of visible light sources.
In photometry, luminous intensity is a measure of the perceived power emitted by a
light source in a particular direction. Luminous flux is the perceived power per unit
of solid angle. The total luminous flux for a lamp is the perceived power emitted
in all directions. Luminance is the total luminous flux incident on a surface, per
unit area.
set to 1 or 2.
- Intensity
-
Enter an intensity value in candelas, flux value, or illuminance value.
- Intensity. Sets intensity based on candelas (cd), the SI base unit of luminous intensity. This
value sets the perceived power emitted by a light source in a particular direction. - Flux. Sets intensity based on lux (lx), an SI unit of illuminance.
- Illuminance.Sets intensity based on foot-candles (fc), the American unit of illuminance. Specify
a distance to use to calculate illuminance.
- Intensity. Sets intensity based on candelas (cd), the SI base unit of luminous intensity. This
- Color
-
Specifies the color of the light.
- Color name. Specifies the name of the light color.
- ?. Displays a list of color names.
- Kelvin. Specifies the color based on a Kelvin temperature value.
- Exit
-
Exits the Photometry prompt.
Shadow
Makes the light cast shadows.
current status or values of the Shadow option. This option is maintained for scripting
and backwards compatibility.
- Off
-
Turns off the display and calculation of shadows for the light. Turning shadows off
increases performance. - Sharp
-
Displays shadows with sharp edges. Use this option to increase performance.
- Soft Mapped
-
Displays realistic shadows with soft edges.
- Map Size. Specifies the amount of memory to use to calculate the shadow map.
- Softness. Specifies the softness to use to calculate the shadow map.
- Soft Sampled
-
Displays realistic shadows with softer shadows (penumbra) based on extended light
sources.- Shape. Species the shape of the shadow (disk or rectangle) and its dimensions (radius or
shape and width). - Samples. Specifies the size of the sample.
- Visible. Specifies whether the shape of the shadow is visible.
- Exit. Returns to the previous prompt.
- Shape. Species the shape of the shadow (disk or rectangle) and its dimensions (radius or
Attenuation
Controls how light diminishes over distance. The farther away an object is from a
spotlight, the darker the object appears. Attenuation is also known as decay.
no affect on the light when rendered. This option is maintained for scripting and
backwards compatibility.
- Attenuation Type
-
Controls how light diminishes over distance. The farther away an object is from a
point light, the darker the object appears. Attenuation is also known as decay.- None. Sets no attenuation. Objects far from the point light are as bright as objects close
to the light. - Inverse Linear. Sets attenuation to be the inverse of the linear distance from the light. For example,
at a distance of 2 units, light is half as strong as at the point light; at a distance
of 4 units, light is one quarter as strong. The default value for inverse linear is
half the maximum intensity. - Inverse Squared. Sets attenuation to be the inverse of the square of the distance from the light.
For example, at a distance of 2 units, light is one quarter as strong as at the point
light; at a distance of 4 units, light is one sixteenth as strong.
- None. Sets no attenuation. Objects far from the point light are as bright as objects close
- Use Limits
-
Specifies whether to use limits or not.
- Attenuation Start Limit
-
Specifies the point where light starts as an offset from the center of the light.
- Attenuation End Limit
-
Specifies the point where light ends as an offset from the center of the light. No
light is cast beyond this point. Setting an end limit increases performance where
the effect of lighting is so minimal that the calculations are wasted processing time.
Color/Filter Color
Controls the color of the light.
- True Color
-
Specifies a True Color. Enter in the format R,G,B (red, green, blue).
- Index
-
Specifies an ACI (AutoCAD Color Index) color.
- HSL
-
Specifies an HSL (hue, saturation, luminance) color.
- Color Book
-
Specifies a color from a color book.
Exit
Exits the command.
Related Concepts