POINTLIGHT (فرمان)
یک نور نقطه ای ایجاد می کند که نور را از همه جهات از محل آن تابش می کند.
برای جلوه های روشنایی عمومی از چراغ های نقطه استفاده کنید.
با اجرای دستور پیام های زیر نمایش داده می شود.
محل منبع
مکانی را در نقاشی برای نور مشخص می کند.
نام
نام نور را مشخص می کند. می توانید از حروف بزرگ ، بزرگ ، حروف ، اعداد ، فضا ها ، ابرها (-) و زیرین ها (_) در این نام استفاده کنید. حداکثر طول 256 نویسه است.
شدت / ضریب شدت
شدت یا روشنایی نور را تنظیم می کند. دامنه 0.00 تا حداکثر مقدار پشتیبانی شده توسط سیستم شماست.
وضعیت
چراغ را روشن و خاموش می کند. اگر روشنایی در نقاشی فعال نشده باشد ، این تنظیم هیچ تاثیری ندارد
فتومتر
فتومتری اندازه گیری شدت درخشان منابع نور مرئی است. در نورسنجی ، شدت درخشان اندازه گیری از قدرت درک شده ساطع شده توسط یک منبع نور در جهت خاص است. شار درخشان قدرت درک شده برای هر واحد از زاویه جامد است. کل شار درخشان برای یک لامپ ، نیرویی است که از همه جهات ساطع می شود . درخشندگی یک واقعه شار درخشان در سطح ، در واحد سطح است.
- شدت
-
مقدار شدت را در شمع ها ، مقدار شار یا مقدار روشنایی وارد کنید.
- شدت. مقدار شدت را در شمع ها (Cd) مشخص می کند.
- شار قدرت درک شده را با یک مقدار شار درخشان (Lm) مشخص می کند.
- روشنایی شدت نور را بر اساس مقدار روشنایی مشخص می کند. (Lx | Fc). ارزش روشنایی می تواند در هر سوئیت یا پا-شمع مشخص شده است. را وارد کنید د (فاصله) برای مشخص کردن یک فاصله برای استفاده برای محاسبه شدت روشنایی.
توجه: كاندلا (نماد: cd) واحد SI با شدت درخشان است ، قدرتي كه از يك منبع نور در جهت خاص (Cd / Sr) ساطع مي شود . لوکس (نماد: lx) واحد SI روشنایی (Lm / m ^ 2) است. شمع پا (نماد: fc) واحد روشنایی آمریکایی است (Lm / ft ^ 2). - رنگ
- خروج
-
از گزینه فرمان خارج می شود.
سایه
سایه های روشنایی را ایجاد می کند.
- خاموش / روشن
-
صفحه نمایش و محاسبه سایه های نور را خاموش و روشن می کند. خاموش کردن سایه ها باعث افزایش کارایی می شود.
- تیز
-
سایه ها را با لبه های تیز نشان می دهد. برای افزایش کارایی از این گزینه استفاده کنید.
- نگاشت نرم
-
سایه های واقع گرایانه را با لبه های نرم نمایش می دهد.
- اندازه ی نقشه. مقدار حافظه مورد استفاده را برای محاسبه نقشه سایه مشخص می کند (64/128/256/512/1024/2048/4096).
- نرمی نرمی برای استفاده برای محاسبه نقشه سایه را مشخص می کند. مقدار را وارد کنید (1-10).
- نمونه نرم
-
سایه های واقع گرایانه را با سایه های نرم تر (penumbra) بر اساس منابع نوری گسترده نمایش می دهد.
- شکل. شکل (Linear، Disk، Rect، Sphere، Cylinder) و ابعاد شکل را مشخص می کند.
- نمونه ها. اندازه نمونه را مشخص می کند.
- قابل رویت. مشخص می کند شکل سایه باید قابل مشاهده باشد (بله یا خیر).
- خروج از گزینه فرمان خارج می شود.
تضعیفی
کنترل می کند که چگونه نور از فاصله کم می شود. هرچه شیء دورتر باشد از یک نور نقطه ای ، تاریک تر جسم ظاهر می شود. استهلاک همچنین به پوسیدگی معروف است.
- نوع استنباط
-
نحوه کمبود نور را مشخص می کند.
- هیچ یک. ضعیف نیست اشیاء به دور از نور نقطه به اندازه اشیاء نزدیک به نور روشن هستند.
- خطی معکوس میرایی را معکوس فاصله خطی از نور قرار می دهد. به عنوان مثال ، در فاصله 2 واحد ، نور نیمی از نور در نقطه نقطه قوی است. در فاصله 4 واحد ، نور یک چهارم قوی است. مقدار پیش فرض برای خطی معکوس نیمی از حداکثر شدت است.
- مربع معکوس میرایی را معکوس مربع فاصله از نور قرار می دهد. به عنوان مثال ، در فاصله 2 واحد ، نور یک چهارم به اندازه نور نقطه ای قوی است. در فاصله 4 واحد ، نور یک شانزدهم قوی است.
- از محدودیت ها استفاده کنید
-
محدودیت های میرایی را روشن و خاموش می کند.
- محدودیت شروع به کارگیری
-
نقطه شروع نور را به عنوان جبران از مرکز نور مشخص می کند. پیش فرض 0 است.
- حد نهایی میرسه
-
نقطه ای را که نور به عنوان جبران از مرکز نور به پایان می رسد ، مشخص می کند. هیچ چراغی فراتر از این نقطه ریخته نمی شود. تنظیم یک حد نهایی باعث افزایش کارایی می شود که در نتیجه اثر روشنایی به حداقل رسیده باشد و محاسبات زمان پردازش را تلف کنند.
رنگ / فیلتر رنگ
رنگ نور را کنترل می کند.
- رنگ واقعی
-
یک رنگ واقعی را مشخص می کند. فرمت R ، G ، B (قرمز ، سبز ، آبی) را وارد کنید.
- فهرست مطالب
-
رنگ ACI (شاخص رنگ اتوکد) را مشخص می کند.
- HSL
-
رنگ HSL (رنگ ، اشباع ، درخشندگی) را مشخص می کند.
- کتاب رنگی
-
رنگی را از یک کتاب رنگ مشخص می کند.
خروج
از دستور خارج می شود.
منابع مرتبط
مفاهیم مرتبط
POINTLIGHT (Command)
Creates a point light that radiates light in all directions from its location.
Use point lights for general lighting effects.
lights. It is recommended to update all standard lights in a scene to photometric
lights. Photometric lighting is enabled by setting the LIGHTINGUNITS system variable
to 1 or 2.
The following prompts are displayed.
NOTE:The options for this command vary slightly depending on the LIGHTINGUNITS setting.
Source location
Specifies a location in the drawing for the light.
Name
Specifies the name of the light. You can use uppercase and lowercase letters, numbers,
spaces, hyphens (-), and underscores (_) in the name. The maximum length is 256 characters.
Intensity/Intensity factor
Sets the intensity or brightness of the light. The range is 0.00 to the maximum value
that is supported by your system.
Status
Turns the light on and off. If lighting is not enabled in the drawing, this setting
has no effect
Photometry
Photometry is the measurement of the luminous intensities of visible light sources.
In photometry, luminous intensity is a measure of the perceived power emitted by a
light source in a particular direction. Luminous flux is the perceived power per unit
of solid angle. The total luminous flux for a lamp is the perceived power emitted
in all directions. Luminance is the total luminous flux incident on a surface, per
unit area.
set to 1 or 2.
- Intensity
-
Enter an intensity value in candelas, flux value, or illuminance value.
- Intensity. Specifies the intensity value in candelas (Cd).
- Flux. Specifies the perceived power in a luminous flux value (Lm).
- Illuminance. Specifies the intensity of the light based on an illuminance value. (Lx|Fc). The
illuminance value can be specified in either lux or foot-candles. Enter d (Distance) to specify a distance to use to calculate illuminance.
NOTE:Candela (symbol: cd) is the SI unit of luminous intensity, perceived power emitted
by a light source in a particular direction (Cd/Sr). Lux (symbol: lx) is the SI unit
of illuminance (Lm/m^2). Foot-candle (symbol: fc) is the American unit of illuminance
(Lm/ft^2). - Color
- Exit
-
Exits the command option.
Shadow
Makes the light cast shadows.
current status or values of the Shadow option. This option is maintained for scripting
and backwards compatibility.
- Off / On
-
Turns off and turns on display and calculation of shadows for the light. Turning shadows
off increases performance. - Sharp
-
Displays shadows with sharp edges. Use this option to increase performance.
- Soft Mapped
-
Displays realistic shadows with soft edges.
- Map size. Specifies the amount of memory to use to calculate the shadow map (64/128/256/512/1024/2048/4096).
- Softness. Specifies the softness to use to calculate the shadow map. Enter a value (1-10).
- Soft Sampled
-
Displays realistic shadows with softer shadows (penumbra) based on extended light
sources.- Shape. Specifies a shape (Linear, Disk, Rect, Sphere, Cylinder) and dimensions of the shape.
- Samples. Specifies the sample size.
- Visible. Specifies whether the shape of the shadow should be visible (Yes or No).
- Exit. Exits the command option.
Attenuation
Controls how light diminishes over distance. The farther away an object is from a
point light, the darker the object appears. Attenuation is also known as decay.
no affect on the light when rendered. This option is maintained for scripting and
backwards compatibility.
- Attenuation type
-
Specifies how the light is attenuated.
- None. Sets no attenuation. Objects far from the point light are as bright as objects close
to the light. - Inverse linear. Sets attenuation to be the inverse of the linear distance from the light. For example,
at a distance of 2 units, light is half as strong as at the point light; at a distance
of 4 units, light is one quarter as strong. The default value for inverse linear is
half the maximum intensity. - Inverse squared. Sets attenuation to be the inverse of the square of the distance from the light. For
example, at a distance of 2 units, light is one quarter as strong as at the point
light; at a distance of 4 units, light is one sixteenth as strong.
- None. Sets no attenuation. Objects far from the point light are as bright as objects close
- Use limits
-
Turns on and turns off attenuation limits.
- Attenuation start limit
-
Specifies the point where light starts as an offset from the center of the light.
The default is 0. - Attenuation end limit
-
Specifies the point where light ends as an offset from the center of the light. No
light is cast beyond this point. Setting an end limit increases performance where
the effect of lighting is so minimal that the calculations are wasted processing time.
Color/Filter Color
Controls the color of the light.
- True Color
-
Specifies a True Color. Enter in the format R,G,B (red, green, blue).
- Index
-
Specifies an ACI (AutoCAD Color Index) color.
- HSL
-
Specifies an HSL (hue, saturation, luminance) color.
- Color book
-
Specifies a color from a color book.
Exit
Exits the command.
Related Concepts