دستور LIGHTINGUNITS (متغیر سیستم) در اتوکد
میزان استفاده از چراغهای عمومی یا فوتومتر را کنترل می کند و واحدهای روشنایی را برای نقاشی مشخص می کند.
نوع: | عدد صحیح |
ذخیره شده در: | رسم |
مقدار اولیه: | 2 |
وقتی این متغیر سیستم روی 1 یا 2 تنظیم شود ، نورپردازی فوتومتری فعال می شود. در غیر این صورت از نورپردازی استاندارد (عمومی) استفاده می شود.
0 | هیچ واحد روشنایی استفاده نمی شود و نورپردازی استاندارد (عمومی) فعال می شود | پیدا کردن |
1 | از واحدهای روشنایی آمریکایی (شمع های پا) استفاده می شود و نورپردازی فوتومتری فعال می شود | پیدا کردن |
2 | از واحدهای روشنایی بین المللی (لوکس) استفاده شده و نورپردازی فوتومتری فعال است | پیدا کردن |
توجه: با شروع محصولات اتوکد 2016 ، تمام چراغ ها با استفاده از ضعف مربع معکوس به عنوان چراغ های فوتومتری ارائه می شوند. مقدار LIGHTINGUNITS 0 برای سازگاری به عقب حفظ می شود.