EXPLODE (فرمان)
یک شیء مرکب را به درون اجزای تشکیل دهنده آن می شکند.
وقتی می خواهید اجزای آن را بطور جداگانه تغییر دهید ، یک ماده مرکب منفجر می شود. اشیاء قابل انفجار شامل بلوک ها ، پلی بلین ها و مناطق از جمله موارد دیگر است.
ممکن است رنگ ، لاینت و وزن خط هر ماده منفجر شده تغییر کند. نتایج دیگر بسته به نوع جسم ترکیبی که منفجر می شوید متفاوت است. لیست زیر اشیاء قابل انفجار و نتایج برای هر کدام را مشاهده کنید. برای منفجر شدن اشیاء و تغییر خصوصیات همزمان ، از XPLODE استفاده کنید.
- 2D پلی لاین
-
هرگونه اطلاعات مربوط به عرض یا مماس مرتبط را دور می زند. برای پلی اتیلن های گسترده ، خطوط و قوسهای حاصل در مرکز پلی لاین قرار می گیرند.
- 3D پلی لاین
-
به بخش های خط منفجر می شود. هر لاینتیپ اختصاصی به پلی لاین سه بعدی برای هر قطعه خط حاصل اعمال می شود.
- 3D جامد
-
صورتهای مسطح را به مناطق منفجر می کند. چهره های غیرخطی به سطوح منفجر می شوند. (برای اتوکد LT کاربرد ندارد.)
- اشیاء حاشیه نویسی
-
نمای مقیاس فعلی را به بخشهای تشکیل دهنده آن که دیگر حاشیه نویسی نیستند منفجر می کند . سایر بازنمایی های مقیاس حذف می شوند.
- قوس
-
اگر درون یک بلوک مقیاس نشده به طور یکنواخت قرار داشته باشید ، در قوسهای بیضوی منفجر می شوید.
- آرایه
-
یک آرایه انجمنی را به کپی از اشیاء اصلی منفجر می کند.
- مسدود کردن
-
یک مرتبه یک سطح گروه بندی را حذف می کند. اگر یک بلوک حاوی یک پلی لاین یا یک بلوک تو در تو باشد ، منفجر شدن این بلوک شیء بلوک polline یا تو در تو را در معرض دید قرار می دهد ، که پس از آن باید منفجر شود تا اشیاء جداگانه آن را در معرض دید خود قرار دهد. بلوک هایی با مقیاسهای X ، Y و Z مساوی منفجر می شوند. بلوک های با مقیاس X ، Y و Z نابرابر (بلوک های مقیاس غیر یکنواخت) ممکن است در اشیاء غیر منتظره منفجر شوند.
هنگامی که بلوک های مقیاس پذیر به طور یکنواخت شامل اشیاء هستند که نمی توانند منفجر شوند ، آنها در یک بلوک ناشناس (با پیشوند â * Eâ €) نامگذاری می شوند و با مقیاس بندی غیر یکنواخت ارجاع می شوند . اگر همه اشیاء موجود در چنین بلوکی قابل انفجار نباشند ، مرجع انتخاب بلوک منفجر نمی شود. اجسام بدن ، 3D Solid و منطقه در یک بلوک مقیاس غیر یکنواخت قابل انفجار نیستند. (در اتوکد LT در دسترس نیست.)
انفجار بلوکی که حاوی ویژگی است ، مقادیر ویژگی را حذف می کند و تعاریف ویژگی را دوباره نمایش می دهد. بلوک های درج شده با منابع خارجی (xrefs) و بلوک های وابسته به آنها نمی توانند منفجر شوند. بلوک های درج شده با MINSERT نمی توانند منفجر شوند. (MINSERT در اتوکد LT در دسترس نیست .)
- بدن
-
منفجر شدن در یک بدن یک سطح (سطوح غیر پلان) ، مناطق یا منحنی ها.
- دایره
-
اگر در داخل یک بلوک مقیاس نشده به طور یکنواخت ، به بیضی منفجر شوید.
- رهبران
-
بسته به رهبر ، به خطوط ، اسپلین ها ، جامدات (سرهای پیکان) ، درج های بلوک (سر پیکان ، بلوک های حاشیه نویسی ) ، متن چند خطی یا اشیاء تحمل منفجر می شود .
- اشیاء مش
-
منفجر شدن هر چهره در یک شیء صورت 3D جداگانه. تکالیف رنگ و مواد حفظ می شوند. (در اتوکد LT در دسترس نیست.)
- متن چند خطی
-
در اشیاء متن منفجر می شود.
- چند خطی
-
به خطوط و قوس ها منفجر می شود.
- مش چند لایه
-
منفجر می شود یک وجهی را به یک موضوع نقطه. مشهای دو رأس در یک خط منفجر می شوند. مشهای سه وجهی به صورتهای سه بعدی منفجر می شوند.
- منطقه
-
منفجر می شود به خطوط ، کمان ها ، و خطوط.
منابع مرتبط
EXPLODE (Command)
Breaks a compound object into its component objects.
Explodes a compound object when you want to modify its components separately. Objects
that can be exploded include blocks, polylines, and regions, among others.
The color, linetype, and lineweight of any exploded object might change. Other results
differ depending on the type of compound object you’re exploding. See the following
list of objects that can be exploded and the results for each.
To explode objects and change their properties at the same time, use XPLODE.
NOTE:If you’re using a script or an ObjectARXآ® function, you can explode only one object at a time. (Not applicable to AutoCAD LT.)
Here are the results of EXPLODE for each of the following types of objects:
- 2D Polyline
-
Discards any associated width or tangent information. For wide polylines, the resulting
lines and arcs are placed along the center of the polyline. - 3D Polyline
-
Explodes into line segments. Any linetype assigned to the 3D polyline is applied to
each resulting line segment. - 3D Solid
-
Explodes planar faces into regions.
Nonplanar faces explode into surfaces. (Not applicable to AutoCAD LT.)
- Annotative Objects
-
Explodes the current scale representation into its constituent parts which are no
longer annotative. Other scale representations are removed. - Arc
-
If within a nonuniformly scaled block, explodes into elliptical arcs.
- Array
-
Explodes an associative array into copies of the original objects.
- Block
-
Removes one grouping level at a time. If a block contains a polyline or a nested block,
exploding the block exposes the polyline or nested block object, which must then be
exploded to expose its individual objects.Blocks with equal X, Y, and Z scales explode into their component objects. Blocks with unequal X, Y, and Z scales (nonuniformly scaled blocks) might explode into unexpected objects.
When nonuniformly scaled blocks contain objects that cannot be exploded, they are
collected into an anonymous block (named with a “*E†prefix) and referenced with the
nonuniform scaling. If all the objects in such a block cannot be exploded, the selected
block reference will not be exploded. Body, 3D Solid, and Region entities in a nonuniformly
scaled block cannot be exploded. (Not available in AutoCAD LT.)Exploding a block that contains attributes deletes the attribute values and redisplays
the attribute definitions.Blocks inserted with external references (xrefs) and their dependent blocks cannot
be exploded.Blocks insert with MINSERT cannot be exploded. (MINSERT is not available in AutoCAD
LT.) - Body
-
Explodes into a single-surface body (nonplanar surfaces), regions, or curves.
- Circle
-
If within a nonuniformly scaled block, explodes into ellipses.
- Leaders
-
Explodes into lines, splines, solids (arrow heads), block inserts (arrow heads, annotation
blocks), multiline text, or tolerance objects, depending on the leader. - Mesh Objects
-
Explodes each face into a separate 3D face object. Color and materials assignments
are retained. (Not available in AutoCAD LT.) - Multiline Text
-
Explodes into text objects.
- Multiline
-
Explodes into lines and arcs.
- Polyface Mesh
-
Explodes one-vertex meshes into a point object. Two-vertex meshes explode into a line.
Three-vertex meshes explode into 3D faces. - Region
-
Explodes into lines, arcs, or splines.