CONVTOSURFACE (فرمان)
اشیاء را به سطوح سه بعدی تبدیل می کند.
هنگام تبدیل اشیاء به سطوح ، می توانید مشخص کنید که آیا جسم حاصل صاف یا وجهی است یا خیر.
وقتی مش را تغییر می دهید ، صافی و تعداد چهره سطح حاصل توسط متغیر سیستم SMOOTHMESHCONVERT کنترل می شود. در حالی که مثال قبلی
تبدیل به یک سطح صاف و بهینه را نشان می دهد ، مثال زیر تبدیل به یک سطح صورت را نشان می دهد که در آن صورت ها با هم ادغام نشده یا بهینه شده اند.

با دستور CONVTOSURFACE می توانید اشیاء زیر را به سطوح تبدیل کنید:
اشیایی که می توانند به سطوح سه بعدی تبدیل شوند
اشیاء |
---|
مواد جامد 2D |
جامد های سه بعدی |
مناطق |
پلی اتیلن های باز و با عرض صفر |
خطوط با ضخامت |
قوس با ضخامت |
اشیاء مش |
صورتهای سه بعدی مسطح |

قبل از شروع دستور ، می توانید اشیاء را برای تبدیل انتخاب کنید.
متغیر سیستم DELOBJ کنترل می کند که هندسی که برای ایجاد اشیاء سه بعدی استفاده می شود ، به طور خودکار با ایجاد شیء جدید حذف می شود یا اینکه از شما خواسته می شود اشیاء را حذف کنید.
CONVTOSURFACE (Command)
Converts objects to 3D surfaces.
As you convert objects to surfaces, you can specify whether the resulting object
is smooth or faceted.
When you convert a mesh, the smoothness and number of faces of the resulting surface
are controlled by the SMOOTHMESHCONVERT system variable. Whereas the previous example
shows a conversion to a smooth, optimized surface, the following example shows a conversion
to a faceted surface in which the faces are not merged, or optimized.

With the CONVTOSURFACE command, you can convert the following objects into surfaces:
Objects That Can Be Converted to 3D Surfaces
Objects |
---|
2D solids |
3D solids |
Regions |
Open, zero-width polylines with thickness |
Lines with thickness |
Arcs with thickness |
Mesh objects |
Planar 3D faces |

You can select the objects to convert before you start the command.
the EXPLODE command.
The DELOBJ system variable controls whether the geometry used to create 3D objects
is automatically deleted when the new object is created or whether you are prompted
to delete the objects.