درباره تفاوت های بین رندر (اتوکد 2016 به بعد) و نسخه های قبلی اتوکد
هر موتور رندر نور و مواد را متفاوت محاسبه می کند و در نتیجه تصاویر رندر تولید شده متفاوت خواهند بود.
توجه: با شروع محصولات مبتنی بر اتوکد 2016، یک موتور رندر جدید به عنوان جایگزینی برای رندر “legacy” موجود در محصولات مبتنی بر اتوکد 2015 و قبل از آن معرفی شد. این تغییر بر نحوه ارائه مدل های سه بعدی ایجاد شده در محصولات مبتنی بر اتوکد 2015 و قبل از آن به یک تصویر تأثیر می گذارد. ممکن است لازم باشد تغییراتی در نور، مواد و تنظیمات رندر مدل های سه بعدی خود ایجاد کنید تا تصاویر رندر شده با کیفیت و ظاهر دلخواه را ایجاد کنید.
جدول زیر مقایسه ای از ویژگی های پشتیبانی شده توسط رندر در محصولات مبتنی بر اتوکد 2015 و نسخه های قبلی با ویژگی های نسخه فعلی ارائه می دهد.
Feature | Legacy Renderer | Current Renderer | Comments |
---|---|---|---|
User-defined Lights | X | X |
|
Casting and Receiving Shadows | X | / |
|
Backgrounds | X | X | پسزمینههای رنگ ثابت، پر شیب، مبتنی بر تصویر و پسزمینههای خورشید و آسمان پشتیبانی میشوند. علاوه بر پسزمینههای 2 بعدی سفارشی که توسط هر دو رندر پشتیبانی میشوند، رندر فعلی از نقشههای نورپردازی مبتنی بر تصویر (IBL) نیز پشتیبانی میکند. نقشه های IBL را می توان با پس زمینه 2 بعدی سفارشی ترکیب کرد. توجه: برای استفاده از نوع پسزمینه خورشید و آسمان، نقطه دید باید روی پرسپکتیو تنظیم شود و موازی نباشد. |
Sun & Sky Based Lighting | X | X |
نورپردازی مبتنی بر خورشید و آسمان پشتیبانی می شود.
|
Render Presets | X | X | از پیش تنظیم های رندر توسط هر دو رندر پشتیبانی می شوند و برای سازگاری با عقب به طور جداگانه نگهداری می شوند. از پیش تنظیمهای رندر برای رندر قدیمی با رندر فعلی سازگار نیستند و مواردی که برای رندر فعلی ایجاد شدهاند با رندر قدیمی سازگار نیستند. |
Materials | X | X |
مواد را می توان قبل از رندر ایجاد کرد و به اشیا متصل کرد. توجه: موادی که در اصل برای استفاده با رندر قدیمی ایجاد شده اند، ممکن است در صورت استفاده با رندر فعلی نیاز به به روز رسانی داشته باشند. به عنوان مثال، یک ماده سفید خالص می تواند منجر به روشن شدن بیش از حد تصویر رندر شده شود. |
Image-based Lighting (IBL) | — | X | رندر فعلی از استفاده از نورپردازی مبتنی بر تصویر پشتیبانی می کند. نورپردازی مبتنی بر تصویر بر نور محاسبهشده برای یک صحنه تأثیر میگذارد و میتواند به صورت اختیاری در پسزمینه یک تصویر رندر شده اعمال شود. |
Exposure/Tone Mapping | X | X |
|
Fog and Depth Cue | X | — | مه و نشان دادن عمق باعث می شود تا اجسام با افزایش فاصله از دوربین، محو به نظر برسند.. |
Render to Window | X | X | نمای فعلی را می توان در یک پنجره جداگانه ارائه کرد. |
Render in Viewport | X | X | نمای فعلی را می توان در نمای فعلی ارائه کرد. |
Render Region | X | X | منطقه مستطیلی را می توان در نمای فعلی مشخص کرد و رندر کرد. |
Render Online | X | X | یک مدل سه بعدی را می توان در یک سرویس رندر آنلاین آپلود کرد. محاسبات رندر توسط سرویس انجام می شود و یک تصویر رندر شده برگردانده می شود. توجه: سرویس رندر فقط از نور فتومتریک پشتیبانی می کند و از موتور رندر مشابهی در نسخه فعلی محصول استفاده می کند. |
مراجع مرتبط
مفاهیم مرتبط
- درباره رندرینگ
- سؤالات متداول: چرا رنگ اشیاء سه بعدی من هنگام اعمال پس زمینه تغییر می کند؟
- سؤالات متداول: چرا تصویر رندر شده من خیلی روشن یا تاریک به نظر می رسد؟
- پرسشهای متداول: چرا سایهها در صحنه من نادرست نمایش داده میشوند؟
- پرسشهای متداول: چه اتفاقی میافتد وقتی یک رندر از پیش تنظیم شده به Viewport اختصاص داده میشود که مدت زمان رندر تا رضایتبخش یا رندر بر اساس زمان اختصاص داده میشود؟