درباره دستگاه های اشاره گر
شما می توانید برنامه اتوکد را با استفاده از ماوس، پوک دیجیتالی یا قلم با چندین دکمه کنترل کنید.
دکمه ها
10 دکمه اول به طور خودکار اختصاص داده می شود. شما می توانید همه را به جز دکمه 1، دکمه انتخاب، دوباره اختصاص دهید.
در ماوس دو دکمه ای، دکمه سمت چپ همان دکمه انتخابی است که استفاده می شود
- مکان ها را مشخص کنید
- اشیاء را برای ویرایش انتخاب کنید
- گزینه های منو و دکمه ها و فیلدهای کادر محاوره ای را انتخاب کنید
عملکرد دکمه سمت راست ماوس به زمینه بستگی دارد. می توان از آن استفاده کرد
- پایان یک فرمان در حال انجام
- نمایش یک منوی میانبر
- منوی Object Snap را نمایش دهید
رفتار متنی عملیات کلیک راست را می توان با استفاده از متغیر سیستم SHORTCUTMENU تغییر داد. دکمه های اضافی را می توان در فایل سفارشی سازی اصلی (CUIx) سفارشی کرد.
چرخ ماوس و دکمه وسط
بسیاری از موس ها علاوه بر چرخی که بین دو دکمه قرار دارد، دکمه های چپ و راست را نیز ارائه می دهند. میتوانید از چرخ برای حرکت و بزرگنمایی یک نقاشی بدون استفاده از هیچ دستوری استفاده کنید.
به طور پیش فرض، ضریب بزرگنمایی روی 60 درصد تنظیم شده است. هر افزایش در چرخش چرخ، سطح زوم را 60 درصد تغییر می دهد. متغیر سیستم ZOOMFACTOR تغییرات افزایشی را کنترل می کند. عدد بالاتر، تغییر بزرگتر است.
جدول زیر اقدامات چرخ ماوس پشتیبانی شده در این برنامه را فهرست می کند.
به… |
این کار را انجام… |
---|---|
بزرگنمایی یا کوچکنمایی |
برای بزرگنمایی چرخ را به جلو بچرخانید و برای بزرگنمایی به عقب. از متغیر سیستم ZOOMWHEEL برای تغییر جهت عملیات زوم هنگام چرخاندن چرخ استفاده کنید. |
بزرگنمایی به اندازه های طراحی |
روی دکمه چرخ دوبار کلیک کنید. |
Pan |
دکمه چرخ را نگه دارید و ماوس را بکشید. متغیر سیستم MBUTTONPAN باید روی 1 تنظیم شود. |
Pan (جوی استیک) |
Ctrl و دکمه چرخ را نگه دارید و ماوس را بکشید. متغیر سیستم MBUTTONPAN باید روی 1 تنظیم شود. |
دوربین گردان (Swivel camera) |
Ctrl و دکمه چرخ را نگه دارید و ماوس را بکشید. متغیر سیستم MBUTTONPAN باید روی 0 تنظیم شود. |
چرخش آزاد (Free Orbit) |
Ctrl، Shift و دکمه چرخ را نگه دارید و ماوس را بکشید. |
منوی Object Snap را نمایش دهید |
روی دکمه چرخ کلیک کنید. متغیر سیستم MBUTTONPAN باید روی 0 تنظیم شود. |
مراجع مرتبط