دستور ۳DROTATE در اتوکد (نحوه چرخش سه بعدی اشیاء)

فرمان ۳DROTATE به منظور چرخش سه بعدی اشیاء می باشد.

در یک نمای سه بعدی، ابزار ۳D Rotate را برای کمک به چرخش اشیاء سه بعدی حول یک نقطه پایه نمایش می دهد.

 

 علامت

با ابزار ۳D Rotate، می‌توانید برای چرخاندن آزادانه اشیاء و زیر اشیاء انتخاب‌شده یا محدود کردن چرخش به یک محور بکشید.

اگر تنظیم سبک بصری ۲D Wireframe باشد، سبک بصری برای مدت زمان دستور به ۳D Wireframe تغییر می کند.

ابزار ۳D Rotate به طور پیش فرض در مرکز شی یا اشیاء انتخاب شده نمایش داده می شود
. شما می توانید محور چرخش را با استفاده از منوی میانبر برای تغییر مکان Gizmo تنظیم کنید.

هنگامی که ابزار ۳D Rotate نمایش داده می شود، منوی میانبر ۳D Rotate Gizmo گزینه هایی را برای تراز کردن، جابجایی یا تغییر به ابزار دیگری ارائه می دهد.

 

اعلان های زیر نمایش داده می شود.

 

اشیاء را انتخاب کنید

اشیایی را که می خواهید بچرخانید مشخص کنید.

Base point نقطه پایه

نقطه مرکزی چرخش را انتخاب کنید.

Pick a rotation axis یک محور چرخش را انتخاب کنید

در Gizmo مقیاس سه بعدی، محور چرخش را مشخص می کند. ماوس را حرکت دهید تا مسیر محوری که می خواهید انتخاب کنید زرد شود، سپس برای انتخاب آن کلیک کنید.

Specify angle start point or type an angle نقطه شروع زاویه را مشخص کنید یا یک زاویه را تایپ کنید

نقطه شروع نسبی چرخش را تنظیم می کند. همچنین می توانید مقدار زاویه را وارد کنید.

Specify angle end point نقطه پایان زاویه را مشخص کنید

جسم را حول محور مشخص شده می چرخاند. برای پایان دادن به چرخش کلیک کنید.

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

درباره نویسنده



بنده سیامک دوستداری فارغ التحصیل رشته مکانیک سنگ از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم، و در این وبسایت آموزش های مربوط به نحوه برنامه نویسی در اتوکد و هچنین آموزش تصویری دستورات اتوکد را قرار خواهم داد.

تلفن همراه: ۰۹۰۰۱۲۳۴۴۴۴

ایمیل: s.doostdari@gmail.com

ترفند های اتوکد



دسته بندی مطالب​