فرمان 3DROTATE به منظور چرخش سه بعدی اشیاء می باشد.
در یک نمای سه بعدی، ابزار 3D Rotate را برای کمک به چرخش اشیاء سه بعدی حول یک نقطه پایه نمایش می دهد.
با ابزار 3D Rotate، میتوانید برای چرخاندن آزادانه اشیاء و زیر اشیاء انتخابشده یا محدود کردن چرخش به یک محور بکشید.
اگر تنظیم سبک بصری 2D Wireframe باشد، سبک بصری برای مدت زمان دستور به 3D Wireframe تغییر می کند.
ابزار 3D Rotate به طور پیش فرض در مرکز شی یا اشیاء انتخاب شده نمایش داده می شود
. شما می توانید محور چرخش را با استفاده از منوی میانبر برای تغییر مکان Gizmo تنظیم کنید.
هنگامی که ابزار 3D Rotate نمایش داده می شود، منوی میانبر 3D Rotate Gizmo گزینه هایی را برای تراز کردن، جابجایی یا تغییر به ابزار دیگری ارائه می دهد.
اعلان های زیر نمایش داده می شود.
- اشیاء را انتخاب کنید
-
اشیایی را که می خواهید بچرخانید مشخص کنید.
- Base point نقطه پایه
-
نقطه مرکزی چرخش را انتخاب کنید.
- Pick a rotation axis یک محور چرخش را انتخاب کنید
-
در Gizmo مقیاس سه بعدی، محور چرخش را مشخص می کند. ماوس را حرکت دهید تا مسیر محوری که می خواهید انتخاب کنید زرد شود، سپس برای انتخاب آن کلیک کنید.
- Specify angle start point or type an angle نقطه شروع زاویه را مشخص کنید یا یک زاویه را تایپ کنید
-
نقطه شروع نسبی چرخش را تنظیم می کند. همچنین می توانید مقدار زاویه را وارد کنید.
- Specify angle end point نقطه پایان زاویه را مشخص کنید
-
جسم را حول محور مشخص شده می چرخاند. برای پایان دادن به چرخش کلیک کنید.