دستور 3DOSMODE (متغیر سیستم) در اتوکد
snap های یک شی سه بعدی را فعال می کند.
نوع: | عدد صحیح |
ذخیره شده در: | رجیستری |
مقدار اولیه: | 139 |
اسنپ ها به صورت یک bitcode با استفاده از مجموع مقادیر زیر ذخیره می شود:
مقدار | شرح | کلیدهای میانبر |
1 | snap های شیء 3D در حال اجرا را فعال می کند | ZNON |
2 | snap های به یک راس را کنترل می کند | ZVER |
4 | اسنپ های قسمت میانی را فعال می کند | ZMID |
8 | snap های مرکز را فعال می کند | ZCEN |
16 | snap های گره spline یا surface را فعال می کند | ZKNO |
32 | snap های به صورت عمود (فقط وجه مسطح) را فعال می کند | ZPER |
64 | به یک جسم نزدیکتر را فعال می کند | ZNEA |
128 | به نزدیکترین نقطه ابر نقطه را فعال می کند | PNOD |
256 | یک قطعه مسطح از ابر نقطه را به نزدیکترین نقطه را فعال می کند | PNEA |
512 | Snaps عمود بر یک بخش مسطح ابر نقطه را فعال می کند | PPER |
1024 | snap های تقاطع خطوط را برای یک ابر نقطه تقسیم شده ، از جمله تقاطع های بیرونی را فعال می کند | PINT |
2048 | در یک ابر نقطه اسنپ لبه از دو بخش مسطح را فعال می کند | PEDGE |
4096 | Snaps عمود بر لبه دو بخش مسطح در ابر نقطه را فعال می کند | PPEDGE |
8192 | snap های تقاطع استنباطی (گوشه ای) از سه بخش مسطح در یک ابر نقطه را فعال می کند | PCOR |
16384 | snap های محور یک قطعه استوانه ای در ابر نقطه را فعال می کند | PCL |
برای فعال کردن بیش از یک snap از اشیاء در حال اجرا سه بعدی، جمع مقادیر آنها را وارد کنید. به عنوان مثال ، با وارد کردن 6 Vertex با bitcode 2 و Midpoint با bitcode 4 مشخص می شوند.
توجه: هنگام اجرا کردن snap های شی 3D با استفاده از دکمه 3D Object Snap در نوار وضعیت ، یک بیت کد 1 به ارزش 3DOSMODE اضافه می شود. این مقدار اضافی تنظیمات Snap در حال اجرا را بدون از دست دادن آنها فعال می کند.