فرمان cylinder در اتوکد سه بعدی (دستوری برای ترسیم استوانه از نوع توپر Solid)

CYLINDER (فرمان): دستور ایجاد سیلندر سه‌بعدی جامد در اتوکد.

نماد

استوانه با استفاده از یک نقطه مرکزی (1)، یک نقطه روی شعاع (2) و یک نقطه برای ارتفاع (3) ایجاد می شود. پایه‌ی سیلندر همواره بر روی یک صفحه موازی با صفحه‌ XY قرار دارد. می‌توانید با متغیر سیستمی FACETRES صافی یا مخفی شده اشیاء سه‌بعدی منحنی مانند یک سیلندر را کنترل کنید.

مقدار پیش‌فرض برای شعاع پایه همواره مقدار شعاع پایه وارد شده قبلی است.

 

با اجرای فرمان دستورات زیر نمایش داده می‌شوند:

 

۳P (سه نقطه): تعریف محیط پایه و صفحه پایه استوانه با مشخص کردن سه نقطه.

 

 

۲P (دو نقطه): تعریف قطر پایه سیلندر با مشخص کردن دو نقطه.

 

 

TTR (مماس، مماس، شعاع): تعریف پایه سیلندر با شعاع مشخص مماس به دو شیء.

 

 

Elliptical (بیضوی): مشخص می‌کند که پایه سیلندر بیضوی است.

 

 

دستورات اضافی شامل:

۲Point (دو نقطه): مشخص می‌کند که ارتفاع سیلندر فاصله بین دو نقطه مشخص شده است.

Axis Endpoint (پایانه محور): مکان پایانی برای محور سیلندر را مشخص می‌کند. این نقطه پایانی مرکز صفحه بالای سیلندر است. پایانه محور می‌تواند در هر نقطه‌ای از فضای سه‌بعدی قرار گیرد و طول و جهت سیلندر را تعریف می‌کند.

 

 

درباره نویسنده



بنده سیامک دوستداری فارغ التحصیل رشته مکانیک سنگ از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم، و در این وبسایت آموزش های مربوط به نحوه برنامه نویسی در اتوکد و هچنین آموزش تصویری دستورات اتوکد را قرار خواهم داد.

تلفن همراه: ۰۹۰۰۱۲۳۴۴۴۴

ایمیل: s.doostdari@gmail.com

ترفند های اتوکد



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *