در باره نرم افزار اتوکد

مقدمه:
در دو دهه اخیر دو علم پزشکی و کامپیوتر به شدت جاده پیشرفت را طی نموده اند و می پیمایند. و با پیشرفت علم رایانه در بخش نرم افزار و سخت افزار بسیاری از کارهایی که قبلاً وقت بسیار زیاد را را تلف می کرد. با رایانه می توان آن را در زمان کوتاهی به پایان  رساند.
در این مقاله سعی شده درباره نرم افزار اتوکد بحث شود و اتوکد امروز جزو گروه پرطرفدارترین نرم افزارهای کاربردی می باشد تا جایی که تمام مهندسین در هرکجای این کره خاکی باشند از این نرم افزار استفاده می کنند. واین نرم افزار با قابلیت هایی که دارد می تواند در اموری مانند طراحی مدارات الکتریکی گرفته تا نقشی فنی موتور های گرمایی و همچنین از ساختمان گرفته تا طراحی نقوش فرش ها این ها نشان دهند قابلیت بسیار زیاد این نرم افزار می باشد. مهندسین معتقدند که اگر یک مهندس اتو کد نیز یاد گرفته باشد می تواند در تمام کشورها فعالیت و کاز کند و احتیاجی به مترجم نباشد چون اتوکد را مترجم مهندسین می دانند زیرا این نرم افزار در تمامی کشور ها مشترک و یکسان می باشد.

تاریچه اتودسک (Autodesk )
شرکت Autodesk سال ها پیش در کشور ایالات متحده آمریکا تأسیس شد. این شرکت نرم افزارهایی بسیار تخصصی و کاربردی در زمینه طراحی به وسیله کامپیوتر تولید نموده و به بازار جهانی ارائه کرده است. و می توان نرم افزار اتوکد در تمامی ورژن ها ( نسخه ها) تولید بزرگ این شرکت نام برد. و این شرکت هرسالی یک نسخه جدید نرم افزار AutoCAD  را برای تمامی کسانی که به طراحی علاقه دارند به بازار ارائه می کند.  اولین نسخه اتوکد در تاریخ دسامبر ۱۹۸۲ (Version 1.0 (Release 1) – December 1982)  تا آخرین نسخه آن که در تاریخ مارس ۲۰۱۶ می باشد. این شرکت نیز در هر نسخه جدید اشکالاتی که نسخه قبلی داشته سعی کرده که آن اشکالات را برطرف کند و نرم افزار کاملتری به بازار جهانی ارائه کند. و رضایت مشتریانش، یا دوستداران به طراحی های دو بعدی یا سه بعدی را بدست آورد.

شرکت Autodesk دو نسخه خاص از AutoCAD را برای استفاده مهندسان الکترونیک و مکانیک راهی بازار کرده است.AutoCAD Electrical  این امکان را دارد که نقشه های مدارهای کنترل الکتریکی را به سرعت طراحی کند. این نسخه AutoCAD مخصوصاً برای طراحی سیستم های کنترل الکتریکی در نظر گرفته شده است و بنا براین میتوان تمامی طراحی های دو بعدی سیستم های کنترل صنعتی را به سرعت و با دقت بالا انجام داد . نسخه AutoCAD Mechanical علاوه بر تمامی امکانات اتوکد دارای گاری وسیعی از قطعات آماده می باشد که باعث می شود کار طراحی قطعات مکانیکی دو بعدی به سادگی انجام شود.  و همچنان این شرکت (Autodesk )  در نظر دارد که نرم افزار Auto CAD را در تمامی زمینه ها مانند زمینه Mechanic دارای گاری وسیعی از زمینه مورد نظر داشته باشد تا وقت کاربر کمتر صرف یا تلف شود .

 

 

اطلاعات بیشتر در سایت  آموزش اتوکد

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

درباره نویسنده



بنده سیامک دوستداری فارغ التحصیل رشته مکانیک سنگ از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم، و در این وبسایت آموزش های مربوط به نحوه برنامه نویسی در اتوکد و هچنین آموزش تصویری دستورات اتوکد را قرار خواهم داد.

تلفن همراه: ۰۹۰۰۱۲۳۴۴۴۴

ایمیل: s.doostdari@gmail.com

ترفند های اتوکد



دسته بندی مطالب​