دستور WEBLIGHT در اتوکد

۰ / ۰

WEBLIGHT (فرمان)

نمایش دقیق سه بعدی از توزیع شدت نور یک منبع نور را ایجاد می کند.

علامت

با اجرای دستور پیام های زیر نمایش داده می شود.

توجه: متغیر سیستم LIGHTINGUNITS برای ایجاد و استفاده از چراغهای وب باید مقداری غیر از ۰ تنظیم شود.

محل منبع

محل منبع نور را در منطقه ترسیم تنظیم می کند. مقادیر مختصات را وارد کنید یا از دستگاه اشاره گر استفاده کنید.

محل مورد نظر

مشخص می کند که چراغ چراغ می درخشد. مقادیر مختصات را وارد کنید یا از دستگاه اشاره گر استفاده کنید.

نام

نام نور را مشخص می کند.

ضریب شدت

شدت یا روشنایی نور را تنظیم می کند.

وضعیت

چراغ را روشن و خاموش می کند. اگر روشنایی در نقاشی فعال نشده باشد، این تنظیم هیچ تاثیری ندارد.

فتومتر

فتومتری اندازه گیری شدت درخشان منابع نور مرئی است.

در نورسنجی، شدت درخشان اندازه گیری از قدرت درک شده ساطع شده توسط یک منبع نور در جهت خاص است. شار درخشان قدرت درک شده در هر واحد از زاویه جامد است. کل شار درخشان برای یک لامپ، نیرویی است که از همه جهات ساطع می شود . درخشندگی کل حادثه شار درخشان در سطح، در واحد سطح است.

توجه: گزینه Photometry فقط در دسترس است که متغیر سیستم LIGHTINGUNITS روی ۱ یا ۲ تنظیم شود.

شدت

مقدار شدت را در شمع ها، مقدار شار یا مقدار روشنایی وارد کنید.

  • Candela (نماد: cd) واحد SI با شدت درخشان است (قدرت ادراک شده توسط یک منبع نوری در جهت خاص منتشر می شود). Cd / Sr
  • لوکس (نماد: lx) واحد SI از روشنایی است. Lm / m ^ 2
  • شمع پا (نماد: fc) واحد روشنایی آمریکاست. Lm / ft ^ 2

f را وارد کنید تا قدرت درک شده در یک مقدار شار درخشان مشخص شود.

اگر i را وارد کنید، می توانید شدت نور را بر اساس مقدار روشنایی مشخص کنید.

مقدار روشنایی را می توان در شمع های لوکس یا پا مشخص کرد. d را وارد کنید تا مسافتی را برای استفاده برای محاسبه روشنایی مشخص کنید.

رنگ

رنگ نور را بر اساس نام رنگ یا دمای کلوین مشخص کنید. وارد شوید؟ برای نمایش لیستی از اسامی رنگ.

برای نمایش لیست جزئی از نام های رنگی، یا ستاره (*) یک رشته متن را وارد کنید تا تمام گزینه های ممکن نمایش داده شود.

اگر k را وارد کنید، می توانید بر اساس یک مقدار دمای کلوین، رنگ نور را مشخص کنید.

خروج

از دستور خارج می شود.

وب

شدت نور را در نقاط روی یک شبکه کروی مشخص می کند.

فایل

مشخص می کند که کدام فایل وب را برای تعریف خواص وب استفاده کنید. پرونده های وب دارای پسوند پرونده .ies هستند .

ایکس

چرخش X را برای وب مشخص می کند.

Y

چرخش Y را برای وب مشخص می کند.

با

چرخش Z را برای وب مشخص می کند.

سایه

سایه های روشنایی را ایجاد می کند.

توجه: با شروع محصولات مبتنی بر اتوکد ۲۰۱۶، سایه ها بدون توجه به وضعیت فعلی یا مقادیر گزینه Shadow، همیشه ارائه می شوند . این گزینه برای برنامه نویسی و سازگاری به عقب حفظ می شود .
خاموش

صفحه نمایش و محاسبه سایه های نور را خاموش می کند. برای افزایش کارایی از این گزینه استفاده کنید .

تیز

سایه ها را با لبه های تیز نشان می دهد. برای افزایش کارایی از این گزینه استفاده کنید.

نگاشت نرم

سایه های واقع گرایانه را با لبه های نرم نمایش می دهد.

اندازه ی نقشه

مقدار حافظه مورد استفاده برای محاسبه نقشه سایه را مشخص می کند.

نرمی

نرمی برای استفاده برای محاسبه نقشه سایه را مشخص می کند.

نمونه نرم

سایه های واقع گرایانه را با سایه های نرم تر (penumbra) بر اساس منابع نوری گسترده نمایش می دهد.

با وارد کردن s و سپس ابعاد شکل، سایه را مشخص کنید . (به عنوان مثال، شعاع کره یا طول و عرض مستطیل.)

اندازه نمونه را با وارد کردن a مشخص کنید .

با وارد کردن v، نمای شکل را برای سایه مشخص کنید .

رنگ فیلتر

رنگ نور را کنترل می کند.

رنگ واقعی

یک رنگ واقعی را مشخص می کند. فرمت R، G، B (قرمز، سبز، آبی) را وارد کنید.

فهرست مطالب

رنگ ACI (شاخص رنگ اتوکد) را مشخص می کند.

HSL

رنگ HSL (رنگ، اشباع، درخشندگی) را مشخص می کند.

کتاب رنگی

رنگی را از یک کتاب رنگ مشخص می کند.

خروج

از دستور خارج می شود.

WEBLIGHT (Command)

Creates a precise 3D representation of the light intensity distribution of a light
source.

Find

The following prompts are displayed.

NOTE:The LIGHTINGUNITS system variable must be set to a value other than 0 to create and
use weblights.

Source location

Sets the location of the light source in the drawing area. Enter coordinate values
or use the pointing device.

Target location

Specifies where the light beam shines. Enter coordinate values or use the pointing
device.

Name

Specifies the name of the light.

Intensity Factor

Sets the intensity or brightness of the light.

Status

Turns the light on and off. If lighting is not enabled in the drawing, this setting
has no effect.

Photometry

Photometry is the measurement of the luminous intensities of visible light sources.

In photometry, luminous intensity is a measure of the perceived power emitted by a
light source in a particular direction. Luminous flux is the perceived power in per
unit of solid angle. The total luminous flux for a lamp is the perceived power emitted
in all directions. Luminance is the total luminous flux incident on a surface, per
unit area.

NOTE:The Photometry option is available only when the LIGHTINGUNITS system variable is
set to 1 or 2.

Intensity

Enter an intensity value in candelas, flux value, or illuminance value.

  • Candela (symbol: cd) is the SI unit of luminous intensity (perceived power emitted
    by a light source in a particular direction). Cd/Sr
  • Lux (symbol: lx) is the SI unit of illuminance. Lm/m^2
  • Foot-candle (symbol: fc) is the American unit of illuminance. Lm/ft^2

Enter f to specify the perceived power in a luminous flux value.

If you enter i, you can specify the intensity of the light based on an illuminance value.

The illuminance value can be specified in either lux or foot-candles. Enter d to specify a distance to use to calculate illuminance.

Color

Specify the color of the light based on a color name or a Kelvin temperature. Enter
? to display a list of color names.

Enter a text string using wild card characters to display a partial listing of color
names, or an asterisk (*) to display all the possible choices.

If you enter k, you can specify the color of the light based on a Kelvin temperature value.

Exit

Exits the command.

Web

Specifies the intensity for a light at points on a spherical grid.

File

Specifies which web file to use to define the properties of the web. Web files have
the file extension .ies.

X

Specifies the X rotation for the web.

Y

Specifies the Y rotation for the web.

Z

Specifies the Z rotation for the web.

Shadow

Makes the light cast shadows.

NOTE:Starting with AutoCAD 2016-based products, shadows are always rendered no matter the
current status or values of the Shadow option. This option is maintained for scripting
and backwards compatibility.
Off

Turns off the display and calculation of shadows for the light. Use this option to
increase performance.

Sharp

Displays shadows with sharp edges. Use this option to increase performance.

Soft Mapped

Displays realistic shadows with soft edges.

Map Size

Specifies the amount of memory to use to calculate the shadow map.

Softness

Specifies the softness to use to calculate the shadow map.

Soft Sampled

Displays realistic shadows with softer shadows (penumbra) based on extended light
sources.

Specify the shape of the shadow by entering s and then the dimensions of the shape. (For example, the radius of the sphere or the
length and width of a rectangle.)

Specify the sample size by entering a.

Specify the visibility of the shape by for the shadow by entering v.

Filter Color

Controls the color of the light.

True Color

Specifies a True Color. Enter in the format R,G,B (red, green, blue).

Index

Specifies an ACI (AutoCAD Color Index) color.

HSL

Specifies an HSL (hue, saturation, luminance) color.

Color Book

Specifies a color from a color book.

Exit

Exits the command.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code