یک نورافکن ایجاد می کند که یک مخروط جهت نور را ساطع می کند.
توزیع کانونی یک پرتو متمرکز از نور را مانند چراغ قوه ، یک نقطه دنباله در یک تئاتر یا چراغ جلو می گذارد.
با اجرای دستور پیام های زیر نمایش داده می شود.
مکان را برای نورافکن تنظیم می کند. مقادیر مختصات را وارد کنید یا روی محلی در منطقه ترسیم کلیک کنید .
هدف نورافکن را تنظیم می کند. مقادیر مختصات را وارد کنید یا روی محلی در منطقه ترسیم کلیک کنید .
نام نور را مشخص می کند. می توانید از حروف بزرگ ، بزرگ ، حروف ، اعداد ، فضا ها ، ابرها (-) و زیرین ها (_) در این نام استفاده کنید.
شدت یا روشنایی نور را تنظیم می کند. دامنه ۰.۰۰ تا حداکثر مقدار پشتیبانی شده توسط سیستم شماست.
زاویه ای را مشخص می کند که درخشان ترین مخروط نور را تعریف می کند ، که برای طراحان روشنایی به عنوان زاویه پرتو شناخته می شود. این مقدار می تواند از ۰ تا ۱۶۰ درجه یا مقادیر معادل آن براساس AUNITS باشد.
زاویه مشخص کننده مخروط کامل نور را مشخص می کند ، که به زاویه میدان نیز معروف است. این مقدار می تواند از ۰ تا ۱۶۰ درجه باشد. پیش فرض ۵۰ درجه یا مقادیر معادل آن براساس AUNITS است. زاویه سقوط باید از زاویه کانون بزرگتر یا مساوی باشد.
چراغ را روشن و خاموش می کند.
فتومتری اندازه گیری شدت درخشان منابع نور مرئی است. در نورسنجی ، شدت درخشان اندازه گیری از قدرت درک شده ساطع شده توسط یک منبع نور در جهت خاص است. شار درخشان قدرت درک شده برای هر واحد از زاویه جامد است. کل شار درخشان برای یک لامپ ، نیرویی است که از همه جهات ساطع می شود . درخشندگی یک واقعه شار درخشان در سطح ، در واحد سطح است.
مقدار شدت را در شمع ها ، مقدار شار یا مقدار روشنایی وارد کنید.
رنگ نور را مشخص می کند.
سریع از Photometry خارج می شود.
سایه های روشنایی را ایجاد می کند.
صفحه نمایش و محاسبه سایه های نور را خاموش می کند. خاموش کردن سایه ها باعث افزایش کارایی می شود.
سایه ها را با لبه های تیز نشان می دهد. برای افزایش کارایی از این گزینه استفاده کنید.
سایه های واقع گرایانه را با لبه های نرم نمایش می دهد.
سایه های واقع گرایانه را با سایه های نرم تر (penumbra) بر اساس منابع نوری گسترده نمایش می دهد.
کنترل می کند که چگونه نور از فاصله کم می شود. هرچه شیء دورتر از یک نورافکن باشد ، تاریک تر جسم ظاهر می شود. استهلاک همچنین به پوسیدگی معروف است.
تعیین میزان استفاده از محدودیت ها را تعیین می کند.
نقطه شروع نور را به عنوان جبران از مرکز نور مشخص می کند. پیش فرض ۰ است.
نقطه ای را که نور به عنوان جبران از مرکز نور به پایان می رسد ، مشخص می کند. هیچ چراغی فراتر از این نقطه ریخته نمی شود. تنظیم یک حد نهایی باعث افزایش کارایی می شود که در نتیجه اثر روشنایی به حداقل رسیده باشد و محاسبات زمان پردازش را تلف کنند.
رنگ نور را کنترل می کند.
یک رنگ واقعی را مشخص می کند. فرمت R ، G ، B (قرمز ، سبز ، آبی) را وارد کنید.
رنگ ACI (شاخص رنگ اتوکد) را مشخص می کند.
رنگ HSL (رنگ ، اشباع ، درخشندگی) را مشخص می کند.
رنگی را از یک کتاب رنگ مشخص می کند.
از دستور خارج می شود.
Creates a spotlight that emits a directional cone of light.
A spotlight distribution casts a focused beam of light like a flashlight, a follow
spot in a theater, or a headlight.
The following prompts are displayed.
NOTE:The options for this command vary slightly depending on the LIGHTINGUNITS setting.
Sets the location for the spotlight. Enter coordinate values or click a location in
the drawing area.
Sets the spotlight target. Enter coordinate values or click a location in the drawing
area.
Specifies the name of the light. You can use uppercase and lowercase letters, numbers,
spaces, hyphens (-), and underscores (_) in the name.
Sets the intensity or brightness of the light. The range is 0.00 to the maximum value
that is supported by your system.
Specifies the angle that defines the brightest cone of light, which is known to lighting
designers as the beam angle. This value can range from 0 to 160 degrees or the equivalent
values based on AUNITS.
Specifies the angle that defines the full cone of light, which is also known as the
field angle. This value can range from 0 to 160 degrees. The default is 50 degrees
or the equivalent values based on AUNITS. The falloff angle must be greater than or
equal to the hotspot angle.
Turns the light on and off.
Photometry is the measurement of the luminous intensities of visible light sources.
In photometry, luminous intensity is a measure of the perceived power emitted by a
light source in a particular direction. Luminous flux is the perceived power per unit
of solid angle. The total luminous flux for a lamp is the perceived power emitted
in all directions. Luminance is the total luminous flux incident on a surface, per
unit area.
Enter an intensity value in candelas, flux value, or illuminance value.
Specifies the color of the light.
Exits the Photometry prompt.
Makes the light cast shadows.
Turns off display and calculation of shadows for the light. Turning shadows off increases
performance.
Displays shadows with sharp edges. Use this option to increase performance.
Displays realistic shadows with soft edges.
Displays realistic shadows with softer shadows (penumbra) based on extended light
sources.
Controls how light diminishes over distance. The farther away an object is from a
spotlight, the darker the object appears. Attenuation is also known as decay.
Specifies whether to use limits.
Specifies the point where light starts as an offset from the center of the light.
The default is 0.
Specifies the point where light ends as an offset from the center of the light. No
light is cast beyond this point. Setting an end limit increases performance where
the effect of lighting is so minimal that the calculations are wasted processing time.
Controls the color of the light.
Specifies a True Color. Enter in the format R,G,B (red, green, blue).
Specifies an ACI (AutoCAD Color Index) color.
Specifies an HSL (hue, saturation, luminance) color.
Specifies a color from a color book.
Exits the command.
بنده سیامک دوستداری فارغ التحصیل رشته مکانیک سنگ از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم، و در این وبسایت آموزش های مربوط به نحوه برنامه نویسی در اتوکد و هچنین آموزش تصویری دستورات اتوکد را قرار خواهم داد.
تلفن همراه: ۰۹۰۰۱۲۳۴۴۴۴
ایمیل: s.doostdari@gmail.com