فرمان revolve در اتوکد (حجم دادن با دستور Revolve ری ولو در اتوکد سه بعدی)

 

آموزش حجم دادن با فرمان Revolve ری ولو در اتوکد سه بعدی

 

 

 

 

 

 

برای چرخاندن یک مقطع حول یک محور از این دستور استفاده می‏شود.

طریقه فعال نمودن:
۱- نوشتن Rev در خط فرمان
۲- فعال کردن این دستور از منوی آبشاری Draw زیر گروه Modeling

بعد از فعال شدن باید کارهای زیر را انجام دهیم:
Select objects to revolve: شکلی که می‏خواهید حول محور بچرخد را انتخاب کنید. بعد از انتخاب موضوع کلید اینتر را بزنید.

Specify axis start point or define axis by [Object/X/Y/Z] <Object:با انتخاب Object می توانید خطی را که به عنوان محور در نظر دارید انتخاب کنید تا شکل مورد نظر حول آن خط بچرخد یا با انتخاب یکی از محورهای X,Y,Z موضوع حول محور انتخاب شده می‏چرخد.

 

 

REVOLVE (Command)

فرمان REVOLVE یک جامد سه بعدی یا سطح را با چرخش یک شیء دور یک محور ایجاد می‌کند.

نماد

پروفایل‌های باز سطوح ایجاد می‌کنند و پروفایل‌های بسته می‌توانند هم یک جسم جامد و هم یک سطح ایجاد کنند. گزینه حالت (MOde) کنترل می‌کند که یک جسم جامد یا سطح ایجاد می‌شود. هنگام ایجاد یک سطح، متغیر سیستمی SURFACEMODELINGMODE کنترل می‌کند که یک سطح رویایی یا NURBS ایجاد می‌شود.

مسیرها و منحنی‌های پروفایل Revolve می‌توانند:

  • باز یا بسته
  • سطحی یا غیرسطحی
  • لبه‌های جسم جامد و سطح
  • یک شیء تکی (برای برآورده کردن خطوط چندگانه، آنها را با دستور JOIN به یک شیء تکی تبدیل کنید)
  • یک منطقه تکی (برای برآورده کردن مناطق چندگانه، ابتدا آنها را با دستور UNION به یک شیء تکی تبدیل کنید)

برای حذف خودکار پروفایل، از متغیر سیستمی DELOBJ استفاده کنید. اگر ارتباطی روشن باشد، متغیر سیستمی DELOBJ نادیده گرفته می‌شود و هندسه مبدأ حذف نمی‌شود.

اشیاء قابل چرخش:

  • سطوح
  • قوس‌های بیضوی
  • جسم‌های دوبعدی
  • جسم‌های سه‌بعدی
  • خم‌های دوبعدی و سه‌بعدی
  • ردیابها
  • قوس‌ها
  • پلی‌لاین‌های دوبعدی و سه‌بعدی
  • بیضوی‌ها
  • دایره‌ها
  • مناطق

توجه: برای انتخاب زیرشیب و لبه، دکمه Ctrl را در حین انتخاب نگه دارید.

نمی‌توانید اشیاء موجود در یک بلوک یا اشیاء خود تداخلی را چرخانید. REVOLVE از عرض یک پلی‌لاین صرف‌نظر می‌کند و از وسط مسیر پلی‌لاین چرخانده می‌شود.

قانون دست راست جهت مثبت چرخش را تعیین می‌کند.

 

پیام‌های زیر نمایش داده می‌شوند:

Objects to Revolve (اشیاء برای چرخش)

شیء‌هایی را مشخص می‌کند که در اطراف یک محور چرخش می‌کنند.

Mode (حالت)

کنترل می‌کند که عمل چرخش جسم یک جسم جامد یا یک سطح ایجاد می‌کند. سطوح به عنوان سطوح NURBS یا سطوح رویایی گسترده می‌شوند، به تبع از متغیر سیستمی SURFACEMODELINGMODE.

Axis Start Point (نقطه شروع محور)

نقطه اول محور چرخش را مشخص می‌کند. جهت مثبت محور از نقطه اول به نقطه دوم است.

Axis Endpoint (نقطه انتهای محور)

پایان‌نقطه برای محور چرخش تعیین می‌شود.

Start Angle (زاویه شروع)

یک افست برای چرخش از صفحه شیء چرخانده شده مشخص می‌کند.

نشانگر خود را بکشید تا زاویه شروع شیء را مشخص و پیش‌نمایش کنید.

Angle of Revolution (زاویه چرخش)

مشخص می‌کند چقدر شیء انتخابی در اطراف محور چرخش چرخش می‌کند.

زاویه مثبت اشیاء را به جهت ساعت عقربه‌گرد چرخانده می‌کند. زاویه منفی اشیاء را به جهت ساعت عقربه‌های ساعت چرخانده می‌کند. همچنین می‌توانید نشانگر را بکشید تا زاویه چرخش را مشخص و پیش‌نمایش کنید.

Object (شیء)

شیء موجود را برای استفاده به عنوان یک محور مشخص می‌کند. جهت مثبت محور از نزدیک‌ترین به دورترین نقطه این شیء است.

می‌توانید از خطوط، قطعه‌های پلی‌لاین خطی و لبه‌های خطی اشکال یا سطوح به عنوان محور استفاده کنید.

توجه: برای انتخاب یک زیرشیء لبه، دکمه Ctrl را در حین انتخاب لبه فشار دهید.

X (محور)

محور X مثبت UCS فعلی را به عنوان جهت مثبت محور تعیین می‌کند.

Y (محور)

محور Y مثبت UCS فعلی را به عنوان جهت مثبت محور تعیین می‌کند.

 

​Z (محور)

محور Z مثبت UCS فعلی را به عنوان جهت مثبت محور تعیین می‌کند.

Reverse (معکوس)

جهت چرخش را تغییر می‌دهد؛ مشابه وارد کردن یک مقدار زاویه منفی. شیء چرخانده‌شده در راست تصویر، یک خم که به همان زاویه شیء در چپ چرخیده است، اما با استفاده از گزینه معکوس.

Expression (عبارت)

یک فرمول یا معادله وارد کنید تا زاویه چرخش را مشخص کنید.

 

 

 

 

 


کلمات کلیدی:

دستورات اتوکد – سیویل استارز  – برای ترسیم استوانه از این دستور استفاده می شود. …. دستورات اتوکد. Revolve برای چرخاندن یک مقطع حول یک محور از این دستور استفاده می شود. اتوکد سه بعدی رو سریع یاد بگیریم – سایت علمی آموزشی نواندیشان › اتوکد ۳D & 2 فرمان revolve برای ساختن احجام که با سطح مقطع دایره ای یعنی یک وجه …. بعدی دارید روی سطح دیوار یک مستطیل دو بعدی ترسیم کن و این دستور را … [PDF]بخش دهم در نرم افزار اتوکد عالوه بر توانایی ترسیم نقشه های … در محیط سه بعدی نرم افزار اتوکد سه نوع دستگاه … ٧ــ باا ستفاده از دستور revolve مدل های حجمی را ایجاد کند. آموزش اتوکد (AutoCAD) به زبان ساده “اختصاصی دانشجو” – صفحه ۷ … – از آنجا که بسیاری از دستورات اتوکد، شامل تعیین نقاط است، ابتدا …. برای اجرای دستور Revolve نیز می توان ابتدا ناحیۀ دو بعدی را ایجاد نمود و پس … آموزش اتوکد ( AutoCAD ) و آموزش اتوکد ( AutoCAD ) و مکانیکال (MDT) – Sweep – آموزش اتوکد و مکانیکال. … این فرمان تا حدودی مانند فرمان revolve است با این تفاوت که فرمان revolve از. آموزش اتوکد به زبان خودمانی – مای سیویل … › آموزش اتوکد  AutoCad آموزش دستورات اتوکد سه بعدی …. دستوری که امروز آموزش خواهیم داد دستور revolve به معنی چرخیدن می باشد با این دستور شما می توانید خیلی از احجام را .. – نمونه سوالات اتوکد – … ۲۵-در دستور revolve موضوع انتخابی باید چه خصوصیتی داشته باشد؟(ت۱ – متوسط). الف)یکپارچه باشد. ب)خمیده … استفاده از دستور revolve در . دانلود ۱۱۷ متریال استاندارد(انواع تیرآهن،نبشی،ناودانی) در نرم افزار اتوکد، آموزش … از دستور revolve برای تولید قطعات سه بعدی با مقطع گرد یا حلقوی ایجاد می شود که … آموزش جامع نقشه کشی ساختمانی با اتوکد نحوه به کارگیری دستور Xline – روش برش دادن بخشی از موضوع با استفاده از … آشنایی با دستور sweep – طریقه ساخت اشکال سه بعدی با به کارگیری دستور Revolve … مقالات عمرانی به روز – آموزش اتوکد سه بعدی مقالات عمرانی به روز – آموزش اتوکد سه بعدی – من در سایتهای عمرانی عضو هستم هر مطلب … ۶- انتخاب مسیر حرکت فرمان revolve برای ساختن احجام که با سطح مقطع دایره ای … [PDF]اﺻﻮل ﻧﻘﺸﻪ ﮐﺸﯽ ﺑﺎ اﺗﻮﮐﺪ ﺳﻪ ﺑﻌﺪﯼ ﺷﮏ ﺑﺮاﯼ ﮐﺎر در ﻣﺤﻴﻂ ﺳﻪ ﺑﻌﺪﯼ اﺗﻮﮐﺪ ﻻزم اﺳﺖ ﺗﺎ ﺑﺎ اﺻﻮل ﮐﺎر و ﺗﺮﺳﻴﻢ و وﻳﺮاﻳﺶ در ﻣﺤﻴﻂ. دوﺑﻌﺪﯼ ﺁﺷﻨﺎ ﺑﺎﺷﻴﺪ ….. از اﻧﺠﺎم اﻳﻦ دﺳﺘﻮر اﺷﻴﺎء دو ﺑﻌﺪﯼ را ﺑﻪ ﻳﮏ ﺷﮑﻞ واﺣﺪ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ . دﺳﺘﻮرهﺎﻳﯽ ﮐﻪ ﺑﺮاﯼ اﻳﻦ … اﺻﻮل ﻧﻘﺸﻪ ﮐﺸﯽ ﺑﺎ اﺗﻮﮐﺪ. ﺳﻪ. ﺑﻌﺪﯼ. ٢۶٨. اﻳﺠﺎد ﺗﻮﭘﺮهﺎ ﺑﻪ ﮐﻤﮏ ﻓﺮﻣﺎن. Revolve. ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎدﻩ از ﻓﺮﻣﺎن. Revolve.

مطالب مرتبط



0
ترسیم پروفیل طولی در اتوکد
با استفاده از این لیسپ و تنها با وارد کردن کیلومتراژ و ارتفاع در هر...
0
لیسپ کاربردی فرمان Break بریدن قسمتی از موضوعات در اتوکد
با دانلود لیسپ کاربردی فرمان Break (بریک) به راحتی می توانید در اتوکد هر شئ...
0
لیسپ درج نقطه (Point) در موقعیت text در اتوکد
با استفاده لیسپ درج نقطه بر روی گیره تکست (text) در اتوکد به راحتی می...
0
خروجی گرفتن از مختصات Y اشیاء با فواصل مشخص در راستای X در اتوکد
با استفاده از لیسپ خروجی گرفتن از مختصات Y اشیاء با فواصل مشخص در راستای...
0
دانلود لیسپ تقسیم اشیاء در اتوکد
  با استفاده از لیسپ تقسیم اشیاء به راحتی می تونید اشیائی مانند پلی لاین،...
0
باندری زدن یکجا چند hatch در اتوکد
با دانلود لیسپ باندری زدن یکجا hatch در اتوکد می توانید تمام هتچ های موجود...
1 2 3 477

ترفند های اتوکد

درباره نویسنده

بنده سیامک دوستداری فارغ التحصیل رشته مکانیک سنگ از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم، و در این وبسایت آموزش های مربوط به نحوه برنامه نویسی در اتوکد و هچنین آموزش تصویری دستورات اتوکد را قرار خواهم داد.

تلفن همراه: ۰۹۰۰۱۲۳۴۴۴۴

ایمیل: s.doostdari@gmail.com

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید