MATERIALMAP (فرمان)
نحوه نگاشتن یک بافت به صورت یا یک شی را تنظیم می کند.
تنظیم چگونگی پیچیدن بافت به اشکال مختلف با تغییر تراز یا نقشه برداری. می توانید یک شکل نقشه برداری را که شبیه به شکلی است که از بافت
استفاده می کند مشخص کنید و سپس از gizmo نقشه برداری بافت برای تغییر تراز دستی استفاده کنید.
با اجرای دستور پیام های زیر نمایش داده می شود.
جعبه
استفاده می شود برای شکل دادن به شکل مربع ، مربع شکل.
مثلا:
مسطح
بافت را به یک صفحه واحد و بدون بسته بندی تراز می کند.
مثلا:
استوانه ای
بافت را به شکل استوانه تراز می کند.
مثلا:
کروی
بافت را به شکل کره زمین تراز می کند.
مثلا:
حرکت
نمایش gizmo Move را برای انتقال نقشه نشان می دهد.
چرخش
نمایش چرخش gizmo برای چرخاندن نقشه.
تغییر حالت نقشه برداری
خط فرمان اصلی را مجدداً نمایش دهید ، جایی که می توانید نوع نقشه دیگری را انتخاب کنید.
کپی نقشه برداری به
نقشه برداری از جسم یا صورت را برای اشیاء انتخاب شده اعمال می کند. این یک نقشه بافت به همراه هر گونه تنظیم در اشیاء دیگر کپی می کند.
تنظیم مجدد نقشه برداری
مختصات UV را به طور پیش فرض برای نقشه تنظیم می کند. از این گزینه برای معکوس کردن تأثیرات کلیه تنظیمات قبلی انجام شده با نقشه نقشه برداری به موقعیت و جهت گیری نقشه استفاده کنید.
منابع مرتبط
مفاهیم مرتبط
MATERIALMAP (Command)
Adjusts how a texture is mapped to a face or an object.
Adjust how a texture wraps around different shapes by changing the alignment, or mapping.
You can specify a mapping shape that is similar to the shape that uses the texture
and then use the texture mapping gizmo to alter the alignment manually.
The following prompts are displayed.
Box
Used to wrap around squared-off, boxy shapes.
For example:
Planar
Aligns the texture to a single plane with no wrapping.
For example:
Cylindrical
Aligns the texture to a cylinder shape.
For example:
Spherical
Aligns the texture to a globe shape.
For example:
Move
Displays the Move gizmo to move the map.
Rotate
Displays the Rotate gizmo to rotate the map.
Switch Mapping Mode
Redisplays the main Command prompt, where you can choose a different map type.
Copy Mapping To
Applies mapping from the object or face to the selected objects.
This duplicates a texture map along with any adjustments to other objects.
Reset Mapping
Resets the UV coordinates to the default for the map.
Use this option to reverse the effects of all previous adjustments made with the
mapping gizmo to the position and orientation of the map.
Related Concepts