FREESPOT (فرمان)
یک نورافکن رایگان ایجاد می کند که یک کانون توجه بدون هدف مشخص باشد.
با اجرای دستور پیام های زیر نمایش داده می شود.
محل منبع
با وارد کردن مقادیر مختصات یا استفاده از دستگاه اشاره گر ، محل منبع را مشخص کنید.
نام
نام نور را مشخص می کند. می توانید از حروف بزرگ ، بزرگ ، حروف ، اعداد ، فضا ها ، ابرها (-) و زیرین ها (_) در این نام استفاده کنید. حداکثر طول 256 نویسه است.
شدت / ضریب شدت
شدت یا روشنایی نور را تنظیم می کند. دامنه 0.00 تا حداکثر مقدار پشتیبانی شده توسط سیستم شماست.
کانون
زاویه ای را مشخص می کند که درخشان ترین مخروط نور را تعریف می کند ، که برای طراحان روشنایی به عنوان زاویه پرتو شناخته می شود. این مقدار می تواند از 0 تا 160 درجه یا مقادیر معادل آن براساس AUNITS باشد.
فالوف
زاویه مشخص کننده مخروط کامل نور را مشخص می کند ، که به زاویه میدان نیز معروف است. این مقدار می تواند از 0 تا 160 درجه باشد. پیش فرض 50 درجه یا مقادیر معادل آن براساس AUNITS است. زاویه سقوط باید از زاویه کانون بزرگتر یا مساوی باشد.
وضعیت
چراغ را روشن و خاموش می کند. اگر روشنایی در نقاشی فعال نشده باشد ، این تنظیم هیچ تاثیری ندارد.
فتومتر
فتومتری اندازه گیری شدت درخشان منابع نور مرئی است. در نورسنجی ، شدت درخشان اندازه گیری از قدرت درک شده ساطع شده توسط یک منبع نور در جهت خاص است. شار درخشان قدرت درک شده برای هر واحد از زاویه جامد است. کل شار درخشان برای یک لامپ ، نیرویی است که از همه جهات ساطع می شود . درخشندگی کل حادثه شار درخشان در سطح ، در واحد سطح است.
- شدت
-
مقدار شدت را در شمع ها ، قدرت درک شده در یک مقدار شار درخشان یا مقدار روشنایی برای کل حادثه شار درخشان روی یک سطح وارد کنید.
- Candela (نماد: cd) واحد SI با شدت درخشان است (قدرت ادراک شده توسط یک منبع نوری در جهت خاص منتشر می شود). Cd / Sr
- لوکس (نماد: lx) واحد SI از روشنایی است. Lm / m ^ 2
- شمع پا (نماد: fc) واحد روشنایی آمریکاست. Lm / ft ^ 2
f را وارد کنید تا قدرت درک شده در یک مقدار شار درخشان مشخص شود. اگر i را وارد کنید ، می توانید شدت نور را بر اساس مقدار روشنایی مشخص کنید. مقدار روشنایی را می توان در شمع های لوکس یا پا مشخص کرد. d را وارد کنید تا مسافتی را برای استفاده برای محاسبه روشنایی مشخص کنید.
- رنگ
-
رنگ نور را بر اساس نام رنگ یا دمای کلوین مشخص کنید. وارد شوید ؟ برای نمایش لیستی از اسامی رنگ.
برای نمایش لیست جزئی از نام های رنگی ، یا ستاره (*) یک رشته متن را وارد کنید تا تمام گزینه های ممکن نمایش داده شود.
اگر k را وارد کنید ، می توانید بر اساس یک مقدار دمای کلوین ، رنگ نور را مشخص کنید.
سایه
سایه های روشنایی را ایجاد می کند.
- خاموش
-
صفحه نمایش و محاسبه سایه های نور را خاموش می کند. خاموش کردن سایه ها باعث افزایش کارایی می شود.
- تیز
-
سایه ها را با لبه های تیز نشان می دهد. برای افزایش کارایی از این گزینه استفاده کنید.
- نگاشت نرم
-
سایه های واقع گرایانه را با لبه های نرم نمایش می دهد.
- اندازه ی نقشه
-
مقدار حافظه مورد نیاز برای محاسبه نقشه سایه را مشخص می کند.
- نرمی
-
نرمی را که باید برای محاسبه نقشه سایه استفاده شود ، مشخص می کند.
- نمونه نرم
-
سایه های واقع گرایانه را با سایه های نرم تر (penumbra) بر اساس منابع نوری گسترده نمایش می دهد. با وارد کردن s و سپس ابعاد شکل ، سایه را مشخص کنید . (به عنوان مثال ، شعاع کره یا طول و عرض مستطیل.) اندازه نمونه را با وارد کردن a مشخص کنید . با وارد کردن v ، نمای شکل را برای سایه مشخص کنید .
تضعیفی
- نوع استنباط
-
کنترل می کند که چگونه نور از فاصله کم می شود. هرچه شیء دورتر از یک نورافکن باشد ، تاریک تر جسم ظاهر می شود. استهلاک همچنین به پوسیدگی معروف است.
توجه: هنگامی که متغیر سیستم LIGHTINGUNITS روی 1 یا 2 تنظیم شده باشد ، گزینه Attenuation
هنگام ارائه ، هیچ تاثیری روی نور ندارد. این گزینه برای برنامه نویسی و سازگاری به عقب حفظ می شود .- هیچ یک. ضعیف نیست اشیاء به دور از نورافکن به اندازه اشیاء نزدیک به نور روشن هستند.
- معکوس خطی. میرایی را معکوس فاصله خطی از نور قرار می دهد. به عنوان مثال ، در فاصله 2 واحد ، نور نیمی از نور در کانون توجه است. در فاصله 4 واحد ، نور یک چهارم قوی است. مقدار پیش فرض برای خطی معکوس نیمی از حداکثر شدت است.
- مربع معکوس میرایی را معکوس مربع فاصله از نور قرار می دهد. به عنوان مثال ، در فاصله 2 واحد ، نور یک چهارم به اندازه در کانون توجه است. در فاصله 4 واحد ، نور یک شانزدهم قوی است.
- از محدودیت ها استفاده کنید
-
تعیین میزان استفاده یا محدودیت را مشخص می کند.
- حد شروع شروع می شود
-
نقطه شروع نور را به عنوان جبران از مرکز نور مشخص می کند. پیش فرض 0 است.
- Limit End Limit
-
نقطه ای را که نور به عنوان جبران از مرکز نور به پایان می رسد ، مشخص می کند. هیچ چراغی فراتر از این نقطه ریخته نمی شود. تنظیم یک حد نهایی باعث افزایش کارایی می شود که در نتیجه اثر روشنایی به حداقل رسیده باشد و محاسبات زمان پردازش را تلف کنند.
منابع مرتبط
مفاهیم مرتبط
FREESPOT (Command)
Creates a free spotlight which is a spotlight without a specified target.
lights. It is recommended to update all standard lights in a scene to photometric
lights. Photometric lighting is enabled by setting the LIGHTINGUNITS system variable
to 1 or 2.
The following prompts are displayed.
NOTE:The options for this command vary slightly depending on the LIGHTINGUNITS setting.
Source Location
Specify the source location by entering coordinate values or using the pointing device.
Name
Specifies the name of the light. You can use uppercase and lowercase letters, numbers,
spaces, hyphens (-), and underscores (_) in the name. The maximum length is 256 characters.
Intensity/Intensity Factor
Sets the intensity or brightness of the light. The range is 0.00 to the maximum value
that is supported by your system.
Hotspot
Specifies the angle that defines the brightest cone of light, which is known to lighting
designers as the beam angle. This value can range from 0 to 160 degrees or the equivalent
values based on AUNITS.
Falloff
Specifies the angle that defines the full cone of light, which is also known as the
field angle. This value can range from 0 to 160 degrees. The default is 50 degrees
or the equivalent values based on AUNITS. The falloff angle must be greater than or
equal to the hotspot angle.
Status
Turns the light on and off. If lighting is not enabled in the drawing, this setting
has no effect.
Photometry
Photometry is the measurement of the luminous intensities of visible light sources.
In photometry, luminous intensity is a measure of the perceived power emitted by a
light source in a particular direction. Luminous flux is the perceived power per unit
of solid angle. The total luminous flux for a lamp is the perceived power emitted
in all directions. Luminance is the total luminous flux incident on a surface, per
unit area.
set to 1 or 2.
- Intensity
-
Enter an intensity value in candelas, the perceived power in a luminous flux value,
or illuminance value for the total luminous flux incident on a surface.- Candela (symbol: cd) is the SI unit of luminous intensity (perceived power emitted
by a light source in a particular direction). Cd/Sr - Lux (symbol: lx) is the SI unit of illuminance. Lm/m^2
- Foot-candle (symbol: fc) is the American unit of illuminance. Lm/ft^2
Enter f to specify the perceived power in a luminous flux value.
If you enter i, you can specify the intensity of the light based on an illuminance value.
The illuminance value can be specified in either lux or foot-candles. Enter d to specify a distance to use to calculate illuminance.
- Candela (symbol: cd) is the SI unit of luminous intensity (perceived power emitted
- Color
-
Specify the color of the light based on a color name or a Kelvin temperature. Enter
? to display a list of color names.Enter a text string using wild card characters to display a partial listing of color
names, or an asterisk (*) to display all the possible choices.If you enter k, you can specify the color of the light based on a Kelvin temperature value.
Shadow
Makes the light cast shadows.
current status or values of the Shadow option. This option is maintained for scripting
and backwards compatibility.
- Off
-
Turns off display and calculation of shadows for the light. Turning shadows off increases
performance. - Sharp
-
Displays shadows with sharp edges. Use this option to increase performance.
- Soft Mapped
-
Displays realistic shadows with soft edges.
- Map Size
-
Specifies the amount of memory that should be used to calculate the shadow map.
- Softness
-
Specifies the softness that should be used to calculate the shadow map.
- Soft Sampled
-
Displays realistic shadows with softer shadows (penumbra) based on extended light
sources.Specify the shape of the shadow by entering s and then the dimensions of the shape. (For example, the radius of the sphere or the
length and width of a rectangle.)Specify the sample size by entering a.
Specify the visibility of the shape by for the shadow by entering v.
Attenuation
- Attenuation Type
-
Controls how light diminishes over distance. The farther away an object is from a
spotlight, the darker the object appears. Attenuation is also known as decay.NOTE:When the LIGHTINGUNITS system variable is set to 1 or 2, the Attenuation option has
no affect on the light when rendered. This option is maintained for scripting and
backwards compatibility.- None. Sets no attenuation. Objects far from the spotlight are as bright as objects close
to the light. - Inverse Linear. Sets attenuation to be the inverse of the linear distance from the light. For example,
at a distance of 2 units, light is half as strong as at the spotlight; at a distance
of 4 units, light is one quarter as strong. The default value for inverse linear is
half the maximum intensity. - Inverse Squared. Sets attenuation to be the inverse of the square of the distance from the light.
For example, at a distance of 2 units, light is one quarter as strong as at the spotlight;
at a distance of 4 units, light is one sixteenth as strong.
- None. Sets no attenuation. Objects far from the spotlight are as bright as objects close
- Use Limits
-
Specifies whether to use limits or not.
- Attenuation Start Limit
-
Specifies the point where light starts as an offset from the center of the light.
The default is 0. - Attenuation End Limit
-
Specifies the point where light ends as an offset from the center of the light. No
light is cast beyond this point. Setting an end limit increases performance where
the effect of lighting is so minimal that the calculations are wasted processing time.
Related Concepts