دستور ATTOUT در اتوکد (خروجی متنی از اتریب ها)

با استفاده از این دستور می توان از اتریب های (Attribute) موجود در محیط ترسیم اتوکد خروجی متنی تهیه کرد.

 

 علامت

 

 

ابزار ATTOUT اجازه می دهد تا داده های اتریب بلوک برای بررسی و اصلاح راحت به یک فایل ایمپورت شود. با استفاده از ابزار ATTIN، مقادیر مشخصه اصلاح شده را می توان به نقشه اصلی وارد کرد.

نام‌ها و اتریب‌های بلوک انتخابی به فایلی که شما مشخص می‌کنید ایمپورت می‌شوند. شما به راحتی می توانید اتریب ها را در قالب صفحه گسترده مشاهده کنید و مقادیر مشخصه های فردی را ویرایش کنید. سپس با استفاده از دستور ATTIN می توانید مقادیر جدید را در فایل ترسیمی وارد کنید

هنگامی که دستور ATTOUT را شروع می کنید، از شما خواسته می شود نام فایل و نام بلوک هایی که می خواهید پردازش کنید. اتریب های موجود در بلوک های انتخاب شده در فایل مشخص شده نوشته می شود.

فرمت فایل

فایل خروجی نوشته شده توسط ATTOUT یک فایل ASCII جدا شده با برگه است که برای ویرایش توسط اکثر برنامه های پایگاه داده و صفحه گسترده مناسب است. مایکروسافت اکسل برای این کار به خوبی کار می کند. مطمئن شوید که تغییرات خود را در قالب ASCII جدا شده با برگه ذخیره کنید. در غیر این صورت دستور ATTIN نمی تواند داده ها را از فایل وارد کند.

ردیف اول فایل حاوی سرصفحه های ستون است که داده ها را به ATTIN شناسایی می کند.
دو ستون اول دارای برچسب HANDLE و BLOCKNAME هستند. این ستون‌ها برای ATTIN اختیاری هستند، اما وجود آنها اجازه می‌دهد تا داده‌های اتریب از این فایل خوانده شوند و به طور خودکار در نقشه درج شوند. اگر این ستون ها وجود نداشته باشند، زمانی که ATTIN در حال پردازش فایل است، از شما خواسته می شود که این داده ها را ارائه دهید.

ستون‌های باقی‌مانده در فایل با برچسب‌های مشخصه همانطور که در نقاشی ظاهر می‌شوند برچسب‌گذاری می‌شوند. از آنجا که برنامه های پایگاه داده اغلب نیاز دارند که هدر ستون ها منحصر به فرد باشد، اعداد به تگ های اتریب تکراری اضافه می شوند تا از منحصر به فرد بودن آنها اطمینان حاصل شود.

به عنوان مثال، ردیف سرصفحه در یک فایل ایجاد شده توسط ATTOUT ممکن است به شکل زیر باشد:

HANDLE BLOCKNAME MYTAG MYOTHERTAG MYTAG(1)

هر یک از سطرهای باقی مانده در فایل یک مرجع بلوک واحد و مقادیر هر یک از اتریب های مربوطه را نشان می دهد.

از آنجایی که برای هر اتریب از تمام بلوک‌های انتخاب شده، یک ستون وجود دارد، احتمالاً برچسب‌های مشخصه‌ای وجود خواهند داشت که برای یک بلوک خاص اعمال نمی‌شوند. این برچسب ها با رشته “<” در سلول هایی که اعمال نمی شوند نشان داده می شوند. بنابراین، در یک فایل حاوی مثال ردیف هدر قبلی، ردیف بلوکی که فقط دارای اتریب MYTAG است ممکن است به شکل زیر باشد:

HANDLE BLOCKNAME MYTAG MYOTHERTAG MYTAG(1)
E1 MYBLOCK1 Data1 < <

“<” نشان می دهد که این اتریب برای بلوک فعلی اعمال نمی شود و یک سلول یک اتریب است که اعمال می شود، اما در این زمان خالی است.

فایل

attout.lsp

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

درباره نویسنده



بنده سیامک دوستداری فارغ التحصیل رشته مکانیک سنگ از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم، و در این وبسایت آموزش های مربوط به نحوه برنامه نویسی در اتوکد و هچنین آموزش تصویری دستورات اتوکد را قرار خواهم داد.

تلفن همراه: ۰۹۰۰۱۲۳۴۴۴۴

ایمیل: s.doostdari@gmail.com

ترفند های اتوکد



دسته بندی مطالب​