نمایش دقیق سه بعدی از توزیع شدت نور یک منبع نور را ایجاد می کند.
با اجرای دستور پیام های زیر نمایش داده می شود.
محل منبع نور را در منطقه ترسیم تنظیم می کند. مقادیر مختصات را وارد کنید یا از دستگاه اشاره گر استفاده کنید.
مشخص می کند که چراغ چراغ می درخشد. مقادیر مختصات را وارد کنید یا از دستگاه اشاره گر استفاده کنید.
نام نور را مشخص می کند.
شدت یا روشنایی نور را تنظیم می کند.
چراغ را روشن و خاموش می کند. اگر روشنایی در نقاشی فعال نشده باشد، این تنظیم هیچ تاثیری ندارد.
فتومتری اندازه گیری شدت درخشان منابع نور مرئی است.
در نورسنجی، شدت درخشان اندازه گیری از قدرت درک شده ساطع شده توسط یک منبع نور در جهت خاص است. شار درخشان قدرت درک شده در هر واحد از زاویه جامد است. کل شار درخشان برای یک لامپ، نیرویی است که از همه جهات ساطع می شود . درخشندگی کل حادثه شار درخشان در سطح، در واحد سطح است.
مقدار شدت را در شمع ها، مقدار شار یا مقدار روشنایی وارد کنید.
f را وارد کنید تا قدرت درک شده در یک مقدار شار درخشان مشخص شود.
اگر i را وارد کنید، می توانید شدت نور را بر اساس مقدار روشنایی مشخص کنید.
مقدار روشنایی را می توان در شمع های لوکس یا پا مشخص کرد. d را وارد کنید تا مسافتی را برای استفاده برای محاسبه روشنایی مشخص کنید.
رنگ نور را بر اساس نام رنگ یا دمای کلوین مشخص کنید. وارد شوید؟ برای نمایش لیستی از اسامی رنگ.
برای نمایش لیست جزئی از نام های رنگی، یا ستاره (*) یک رشته متن را وارد کنید تا تمام گزینه های ممکن نمایش داده شود.
اگر k را وارد کنید، می توانید بر اساس یک مقدار دمای کلوین، رنگ نور را مشخص کنید.
از دستور خارج می شود.
شدت نور را در نقاط روی یک شبکه کروی مشخص می کند.
مشخص می کند که کدام فایل وب را برای تعریف خواص وب استفاده کنید. پرونده های وب دارای پسوند پرونده .ies هستند .
چرخش X را برای وب مشخص می کند.
چرخش Y را برای وب مشخص می کند.
چرخش Z را برای وب مشخص می کند.
سایه های روشنایی را ایجاد می کند.
صفحه نمایش و محاسبه سایه های نور را خاموش می کند. برای افزایش کارایی از این گزینه استفاده کنید .
سایه ها را با لبه های تیز نشان می دهد. برای افزایش کارایی از این گزینه استفاده کنید.
سایه های واقع گرایانه را با لبه های نرم نمایش می دهد.
مقدار حافظه مورد استفاده برای محاسبه نقشه سایه را مشخص می کند.
نرمی برای استفاده برای محاسبه نقشه سایه را مشخص می کند.
سایه های واقع گرایانه را با سایه های نرم تر (penumbra) بر اساس منابع نوری گسترده نمایش می دهد.
با وارد کردن s و سپس ابعاد شکل، سایه را مشخص کنید . (به عنوان مثال، شعاع کره یا طول و عرض مستطیل.)
اندازه نمونه را با وارد کردن a مشخص کنید .
با وارد کردن v، نمای شکل را برای سایه مشخص کنید .
رنگ نور را کنترل می کند.
یک رنگ واقعی را مشخص می کند. فرمت R، G، B (قرمز، سبز، آبی) را وارد کنید.
رنگ ACI (شاخص رنگ اتوکد) را مشخص می کند.
رنگ HSL (رنگ، اشباع، درخشندگی) را مشخص می کند.
رنگی را از یک کتاب رنگ مشخص می کند.
از دستور خارج می شود.
Creates a precise 3D representation of the light intensity distribution of a light
source.
The following prompts are displayed.
Sets the location of the light source in the drawing area. Enter coordinate values
or use the pointing device.
Specifies where the light beam shines. Enter coordinate values or use the pointing
device.
Specifies the name of the light.
Sets the intensity or brightness of the light.
Turns the light on and off. If lighting is not enabled in the drawing, this setting
has no effect.
Photometry is the measurement of the luminous intensities of visible light sources.
In photometry, luminous intensity is a measure of the perceived power emitted by a
light source in a particular direction. Luminous flux is the perceived power in per
unit of solid angle. The total luminous flux for a lamp is the perceived power emitted
in all directions. Luminance is the total luminous flux incident on a surface, per
unit area.
Enter an intensity value in candelas, flux value, or illuminance value.
Enter f to specify the perceived power in a luminous flux value.
If you enter i, you can specify the intensity of the light based on an illuminance value.
The illuminance value can be specified in either lux or foot-candles. Enter d to specify a distance to use to calculate illuminance.
Specify the color of the light based on a color name or a Kelvin temperature. Enter
? to display a list of color names.
Enter a text string using wild card characters to display a partial listing of color
names, or an asterisk (*) to display all the possible choices.
If you enter k, you can specify the color of the light based on a Kelvin temperature value.
Exits the command.
Specifies the intensity for a light at points on a spherical grid.
Specifies which web file to use to define the properties of the web. Web files have
the file extension .ies.
Specifies the X rotation for the web.
Specifies the Y rotation for the web.
Specifies the Z rotation for the web.
Makes the light cast shadows.
Turns off the display and calculation of shadows for the light. Use this option to
increase performance.
Displays shadows with sharp edges. Use this option to increase performance.
Displays realistic shadows with soft edges.
Specifies the amount of memory to use to calculate the shadow map.
Specifies the softness to use to calculate the shadow map.
Displays realistic shadows with softer shadows (penumbra) based on extended light
sources.
Specify the shape of the shadow by entering s and then the dimensions of the shape. (For example, the radius of the sphere or the
length and width of a rectangle.)
Specify the sample size by entering a.
Specify the visibility of the shape by for the shadow by entering v.
Controls the color of the light.
Specifies a True Color. Enter in the format R,G,B (red, green, blue).
Specifies an ACI (AutoCAD Color Index) color.
Specifies an HSL (hue, saturation, luminance) color.
Specifies a color from a color book.
Exits the command.
بنده سیامک دوستداری فارغ التحصیل رشته مکانیک سنگ از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم، و در این وبسایت آموزش های مربوط به نحوه برنامه نویسی در اتوکد و هچنین آموزش تصویری دستورات اتوکد را قرار خواهم داد.
تلفن همراه: ۰۹۰۰۱۲۳۴۴۴۴
ایمیل: s.doostdari@gmail.com