فرمان BOUNDARY در اتوکد (دستور باندری)

 

BOUNDARY

 

فرمان BOUNDARY در اتوکد به منظور ترسیم مرز (به صورت پلی لاین) دور یک حفره تشکیل شده از چند شیء مورد استفاده قرار می گیرد.

یا به عبارت دیگر در مواقعی که لازم است یک شکل ترسیم شده که خطوط آن با هم یک‏پارچه نیستند را به صورت یک شکل یک‏پارچه درآوریم. با این دستور می‏توانیم شکل ترسیمی را به صورت یک شکل یک‏پارچه درآوریم.

علامت

روشهای اجرای دستور یا فرمان BOUNDARY

از خط فرمان :

یا نام کامل فرمان BOUNDARY یا BO را در خط فرمان تایپ کنید و Enter بزنید.

از منــو :

Menu Bar > Draw > BOUNDARY

نکته ۱: در موقع استفاده از فرمان boundary دو گزینه region و polyline را مشاهده می کنید که تفاوت آن به شرح زیر است :

۱- در اتصال region ترسیم به صورت یک صفحه سه بعدی در می آید . یعنی در حالت hide قسمت پشت آن دیده نمی شود و می توان عملیات های union – subtract – intersect  روی ترسیم انجام داد.

۲- در اتصال polyline فقط چند خطی مانند یک ترسیم با فرمان pline در می آید و خاصیت سه بعدی ندارد.

نکته ۲: در صورتی که در بعضی موارد در هتچ زدن مشکل داشتید. بهتر است ابتدا یک باندری بزنید.

نکته ۳: نقطه داخلی که شما مشخص می‌کنید، از اشیاء اطراف برای ایجاد یک منطقه یا پلی‌لاین جداگانه استفاده می‌شود.

 BOUNDARY

 

مراجع مرتبط

 

مطالب سایت



درباره نویسنده



بنده سیامک دوستداری فارغ التحصیل رشته مکانیک سنگ از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم، و در این وبسایت آموزش های مربوط به نحوه برنامه نویسی در اتوکد و هچنین آموزش تصویری دستورات اتوکد را قرار خواهم داد.

تلفن همراه: ۰۹۰۰۱۲۳۴۴۴۴

ایمیل: s.doostdari@gmail.com

ترفند های اتوکد



دسته بندی مطالب​



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید