دستور TRIM در اتوکد

TRIM (فرمان)

اشیاء را برای دیدار با لبه های اشیاء دیگر ترسیم می کند.

علامت

برای برش اشیاء ، مرزها را انتخاب کرده و Enter را فشار دهید. سپس اشیایی را که می خواهید تر و تمیز کنید انتخاب کنید . برای استفاده از همه اشیاء به عنوان مرز ، در اولین انتخاب سریع اشیاء را فشار دهید .

با اجرای این دستور پیام های زیر نمایش داده می شود.

لبه های برش را انتخاب کنید

یک یا چند شیء را برای استفاده به عنوان مرزی برای تر و تمیز مشخص می کند. TRIM لبه های برش و اشیایی را که می توانید بر روی صفحه XY سیستم فعلی مختصات کاربر (UCS) برش دهید ، طراحی می کند .

توجه: برای انتخاب لبه های برش که شامل بلوک است ، می توانید فقط از گزینه های منفرد ، عبور ، نرده و همه گزینه ها را انتخاب کنید.

اشیاء را انتخاب کنید
اشیاء را بصورت جداگانه مشخص می کند.
انتخاب همه
مشخص می کند که همه اشیاء موجود در نقاشی می توانند به عنوان یک مرز تر و تمیز استفاده شوند.

شیء برای اصلاح

جسم را برای برش مشخص می کند. اگر بیش از یک نتیجه تر و تمیز امکان پذیر باشد ، مکان اولین نقطه انتخاب نتیجه را تعیین می کند.

Shift-Extend را انتخاب کنید

اشیاء انتخاب شده را به جای پیرایش آنها گسترش می دهد. این گزینه روشی آسان برای جابجایی بین پیرایش و گسترش فراهم می کند .

نرده

همه اشیایی را که از حصار انتخاب عبور می کنند انتخاب می کند. حصار انتخاب مجموعه ای از بخش های خط موقت است که شما با دو یا چند نقطه حصار مشخص می کنید. حصار انتخاب یک حلقه بسته تشکیل نمی دهد.

عبور

اشیاء داخل و عبور از یک ناحیه مستطیل شکل را که توسط دو نقطه تعریف شده است ، انتخاب می کند.

توجه: برخی از انتخاب های عبور از اشیاء برای برش خورده مبهم هستند. TRIM با دنبال کردن در امتداد پنجره چهارراه مستطیل در جهت عقربه های ساعت از اولین نقطه به اولین شی که با آن برخورد می کنید ، انتخاب را حل می کند . پروژه روش طرح ریزی مورد استفاده هنگام پیرایش اشیاء را مشخص می کند. هیچ یک هیچ طرح ریزی را مشخص نمی کند. این دستور فقط اشیاء را که با لبه برش در فضای ۳D تقاطع دارند ، ترسیم می کند.

UCS

پیش بینی روی صفحه XY UCS فعلی را مشخص می کند. این فرمان اشیاء را که با لبه برش در فضای ۳D تقاطع ندارند ، برش می دهد.

چشم انداز

پیش بینی در طول جهت نمای فعلی را مشخص می کند. فرمان اشیاء را که در نمای فعلی تقاطع می کنند ، ترسیم می کند.

حاشیه، غیرمتمرکز

تعیین می کند که آیا یک جسم در لبه برونگرای دیگر جسم کاشته شده است یا فقط به یک جسم که آن را در فضای سه بعدی تقاطع می کند.

توسعه دادن، گسترش

لبه برش را در طول مسیر طبیعی خود برای تقاطع یک جسم در فضای سه بعدی گسترش می دهد.

بدون تمدید

مشخص می کند که جسم فقط در یک لبه برش که از آن در فضای سه بعدی تقاطع می شود ، بریده شده است.

توجه: هنگام پیرایش دریچه ها ، Edge را برای گسترش تنظیم نکنید. اگر این کار را انجام دهید ، شکاف های موجود در مرزها در هنگام برش دادن دریچه ها ، حتی اگر تحمل شکاف به یک مقدار صحیح تنظیم نشود ، پر نمی شوند .

پاک کردن

اشیاء انتخاب شده را حذف می کند. این گزینه روشی مناسب برای پاک کردن اجسام غیرضروری بدون ترک دستور TRIM فراهم می کند .

واگرد

جدیدترین تغییر ایجاد شده توسط TRIM را برعکس می کند.

TRIM (Command)

Trims objects to meet the edges of other objects.

Find

To trim objects, select the boundaries and press Enter. Then select the objects that
you want to trim. To use all objects as boundaries, press Enter at the first Select
Objects prompt.

The following prompts are displayed.

Select cutting edges

Specifies one or more objects to be used as a boundary for the trim. TRIM projects
the cutting edges and the objects to be trimmed onto the XY plane of the current user coordinate system (UCS).

NOTE: To select cutting edges that include blocks, you can use only the single selection,
Crossing, Fence, and Select All options.

Select objects
Specifies objects individually.
Select all
Specifies that all objects in the drawing can be used as a trim boundary.

Object to Trim

Specifies the object to trim. If more than one trim result is possible, the location
of the first selection point determines the result.

Shift-Select to Extend

Extends the selected objects rather than trimming them. This option provides an easy
method to switch between trimming and extending.

Fence

Selects all objects that cross the selection fence. The selection fence is a series
of temporary line segments that you specify with two or more fence points. The selection
fence does not form a closed loop.

Crossing

Selects objects within and crossing a rectangular area defined by two points.

NOTE: Some crossing selections of objects to be trimmed are ambiguous. TRIM resolves the
selection by following along the rectangular crossing window in a clockwise direction
from the first point to the first object encountered.

Project

Specifies the projection method used when trimming objects.

None

Specifies no projection. The command trims only objects that intersect with the cutting
edge in 3D space.

UCS

Specifies projection onto the XY plane of the current UCS. The command trims objects that do not intersect with the
cutting edge in 3D space.

View

Specifies projection along the current view direction. The command trims objects that
intersect the boundary in the current view.

Edge

Determines whether an object is trimmed at another object’s extrapolated edge or only
to an object that intersects it in 3D space.

Extend

Extends the cutting edge along its natural path to intersect an object in 3D space.

No Extend

Specifies that the object is trimmed only at a cutting edge that intersects it in
۳D space.

NOTE: When trimming hatches, do not set Edge to Extend. If you do, gaps in the trim boundaries
will not be bridged when trimming hatches, even when the gap tolerance is set to a
correct value.

Erase

Deletes selected objects. This option provides a convenient method to erase unneeded
objects without leaving the TRIM command.

Undo

Reverses the most recent change made by TRIM.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code