دستور TABSURF در اتوکد

۰ / ۰

TABSURF (فرمان)

مش را از یک خط یا منحنی ایجاد می کند که در یک مسیر مستقیم جارو می شود.

علامت

برای جابجایی در یک مسیر مستقیم ، یک خط ، قوس ، دایره ، بیضی یا پلی لاین را انتخاب کنید. سپس برای تعیین اولین و آخرین نقاط یک بردار که نشان دهنده جهت و طول مش چند ضلعی است ، یک خط یا چند خط را انتخاب کنید .

متغیر سیستم MESHTYPE مجموعه ای از نوع مش ایجاد می کند. اشیاء مش به طور پیش فرض ایجاد می شوند. متغیر را بر روی ۰ تنظیم کنید تا میراث چند سطحی یا مش چند ضلعی ایجاد شود.

برای شبکه های چند ضلعی ، TABSURF یک مش ۲ به n را ایجاد می کند ، جایی که n توسط متغیر سیستم SURFTAB1 تعیین می شود. M جهت مش همیشه ۲ و در طول بردار جهت. N جهت دروغ همراه منحنی مسیر. اگر منحنی مسیر یک خط ، قوس ، دایره ، بیضی ، یا پلی لاین متناسب با اسپلین باشد ، خطوط جدول بندی کشیده می شوند که منحنی مسیر را به فواصل اندازه مساوی که توسط SURFTAB1 تقسیم شده است تقسیم می کنند . اگر منحنی مسیر چند خطی باشد که متناسب با اسپلین نبوده است ، خطوط جدول بندی در انتهای بخشهای مستقیم کشیده شده و هر بخش قوس به فواصل تعیین شده توسط SURFTAB1 تقسیم می شود.

با اجرای دستور پیام های زیر نمایش داده می شود.

شی برای منحنی مسیر

مشخص می کند که کدام شی در طول مسیر جارو می شود. منحنی مسیر سطح تقریبی مش چند ضلعی را مشخص می کند. این می تواند یک خط ، قوس ، دایره ، بیضی یا پلی لاین ۲D یا ۳D باشد. مش با شروع از نقطه در منحنی مسیر نزدیک به نقطه انتخاب کشیده می شود.

شیء برای بردار جهت.

یک خط یا پلی لاین باز را مشخص می کند که جهت جابجایی را مشخص می کند.

فقط نکات اول و آخر در یک پلی لاین در نظر گرفته می شود و راس های میانی نادیده گرفته می شوند. بردار جهت جهت و طول شکل را برای اکسترود کردن نشان می دهد. انتهای انتخاب شده در پلی لاین یا خط جهت اکستروژن را تعیین می کند . منحنی مسیر اصلی با خطوط گسترده ای ترسیم شده است تا به شما کمک کند تصور کنید که چگونه بردار جهت ساخت مش مشبک را منعکس می کند.

TABSURF (Command)

Creates a mesh from a line or curve that is swept along a straight path.

Find

Select a line, arc, circle, ellipse, or polyline to sweep in a straight path. Then
select a line or polyline to determine the first and last points of a vector that
indicates the direction and length of the polygon mesh.

The MESHTYPE system variable sets which type of mesh is created. Mesh objects are
created by default. Set the variable to 0 to create legacy polyface or polygon mesh.

For polygon meshes, TABSURF constructs a 2 by n mesh, where n is determined by the SURFTAB1 system variable. The M direction of the mesh is always 2 and lies along the direction vector. The N direction lies along the path curve. If the path curve is a line, arc, circle, ellipse,
or spline-fit polyline, tabulation lines are drawn that divide the path curve into
intervals of equal size set by SURFTAB1. If the path curve is a polyline that has
not been spline fit, tabulation lines are drawn at the ends of straight segments, and
each arc segment is divided into intervals set by SURFTAB1.

The following prompts are displayed.

Object for path curve

Specifies which object is swept along the path.

The path curve defines the approximated surface of the polygon mesh. It can be a line,
arc, circle, ellipse, or 2D or 3D polyline. The mesh is drawn starting at the point
on the path curve closest to the selection point.

Object for direction vector.

Specifies a line or open polyline that defines the direction of the sweep.

Only the first and last points on a polyline are considered, and intermediate vertices
are ignored. The direction vector indicates the direction and length of the shape
to be extruded. The end selected on the polyline or line determines the direction
of the extrusion. The original path curve is drawn with wide lines to help you visualize
how the direction vector dictates the construction of a tabulated mesh.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code