These tables describe the default refraction, luminance, and color temperature settings
that define self illumination for commonly used materials.
The index of refraction controls the degree to which light rays are bent as they pass
through the material and thus distort the appearance of objects on the other side
of the material.
Material | Index of Refraction |
---|---|
Air | ۱.۰۰ |
Water | ۱.۳۳ |
Alcohol | ۱.۳۶ |
Quartz | ۱.۴۶ |
Glass | ۱.۵۲ |
Diamond | ۲.۳۰ |
Custom | ۰.۰۰ – ۵.۰۰ |
Luminance causes a material to simulate being lit within a photometric light source.
Material | Luminance (candelas per square meter) |
---|---|
Dim Glow | ۱۰ |
LED Panel | ۱۰۰ |
LED Screen | ۱۴۰ |
Cell Phone Screen | ۲۰۰ |
CRT Television | ۲۵۰ |
Lamp Shade Exterior | ۱۳۰۰ |
Lamp Shade Interior | ۲۵۰۰ |
Desk Lamp Lens | ۱۰۰۰۰ |
Halogen Lamp Lens | ۱۰۰۰۰ |
Frosted Bulb | ۲۱۰۰۰۰ |
Custom | unclamped |
The color temperature sets the color of the self illumination.
Material | Color Temperature (degrees Kelvin) |
---|---|
Candle | ۱۸۵۰ |
Incandescent Bulb | ۲۸۰۰ |
Flood Light | ۳۴۰۰ |
Moonlight | ۴۱۰۰ |
Daylight Warm | ۵۰۰۰ |
Daylight Cool | ۶۰۰۰ |
Xenon Arc Lamp | ۶۴۲۰ |
TV Screen | ۹۳۲۰ |
Custom | unclamped |
بنده سیامک دوستداری فارغ التحصیل رشته مکانیک سنگ از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم، و در این وبسایت آموزش های مربوط به نحوه برنامه نویسی در اتوکد و هچنین آموزش تصویری دستورات اتوکد را قرار خواهم داد.
تلفن همراه: ۰۹۰۰۱۲۳۴۴۴۴
ایمیل: s.doostdari@gmail.com