دستور ROTATE در اتوکد

۰ / ۰

ROTATE (فرمان)

چرخش اشیاء در اطراف یک نقطه پایه.

علامت

می توانید اشیاء انتخاب شده را در اطراف یک نقطه پایه به یک زاویه مطلق بچرخانید.

با اجرای دستور پیام های زیر نمایش داده می شود.

اشیاء را انتخاب کنید
از یک روش انتخاب شی استفاده کرده و Enter را هنگام اتمام فشار دهید.
نقطه پایه را مشخص کنید
یک نکته را مشخص کنید.
زاویه چرخش را مشخص کنید

زاویه ای را وارد کنید ، یک نقطه را مشخص کنید ، c را وارد کنید ، یا r را وارد کنید .

  • زاویه چرخش. تعیین می کند که یک شی تا چه اندازه در اطراف نقطه پایه می چرخد. محور چرخش از نقطه پایه مشخص شده عبور می کند و به موازات محور Z جریان UCS فعلی است.
  • کپی 🀄. یک کپی از اشیاء انتخاب شده برای چرخش ایجاد می کند.
  • ارجاع. چرخش اشیاء از یک زاویه مشخص به یک زاویه جدید و مطلق. هنگام چرخش یک شیء مشاهده ، مرزهای منظره به موازات لبه های
    منطقه نقاشی باقی می مانند .

ROTATE (Command)

Rotates objects around a base point.

Find

You can rotate selected objects around a base point to an absolute angle.

The following prompts are displayed.

Select objects
Use an object selection method and press Enter when you finish.
Specify base point
Specify a point.
Specify rotation angle

Enter an angle, specify a point, enter c , or enter r.

  • Rotation Angle. Determines how far an object rotates around the base point. The axis of rotation
    passes through the specified base point and is parallel to the Z axis of the current UCS.
  • Copy. Creates a copy of the selected objects for rotation.
  • Reference. Rotates objects from a specified angle to a new, absolute angle. When you rotate
    a viewport object, the borders of the viewport remain parallel to the edges of the
    drawing area.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code