دستور PFACE در اتوکد

۰ / ۰

PFACE (فرمان)

مش مشبک سه بعدی ، راس توسط vertex ایجاد می کند.

با اجرای دستور پیام های زیر نمایش داده می شود.

مکان برای vertex

شما تمام رئوسهای مورد استفاده در مش را مشخص می کنید. اعداد راس نمایش داده شده در قسمتها ، اعدادی است که برای اشاره به هر راس استفاده می شود. اعلان تکرار می شود تا زمانی که Enter را فشار دهید . اگر Enter را روی یک خط خالی فشار دهید ، از شما خواسته می شود که رئوسها به هر صورت اختصاص داده شوند.

چهره ها را تعریف کنید

تعداد گره ها

شما با وارد کردن شماره های vertex برای همه راس های آن صورت ، هر صورت را تعریف می کنید. مش بعد از مشخص کردن آخرین چهره کشیده می شود و پس از فشردن ، Enter را فشار می دهید .

برای ایجاد یک لبه نامرئی ، می توانید یک عدد راس منفی را برای اولین راس لبه وارد کنید.

می توانید چند ضلعی با هر تعداد لبه ایجاد کنید. PFACE به طور خودکار آنها را با لبه های نامرئی مناسب به چندین چهره می شکند . چهره هایی با یک یا دو رأس مانند اشیاء نقطه یا خط رفتار می کنند بدون اینکه خصوصیات ویژه حالت های نمایش یا لاینت ها را داشته باشد. می توانید از آنها برای جاسازی تصاویر قاب سیم درون مش استفاده کنید. برای ضربه محکم و ناگهانی صورت متشکل از یک یا دو راس ، از ضربه محکم و ناگهانی شی Endpoint استفاده کنید. همه حالت های ضربه محکم و ناگهانی شیء که مربوط به اشیاء خط هستند با لبه های قابل مشاهده از مشهای چند سطحی کار می کنند. شما نمی توانید از PEDIT برای ویرایش مشهای چند سطحی استفاده کنید.

رنگ

چهره های ایجاد شده با PFACE لایه و رنگ فعلی را اتخاذ می کنند. بر خلاف vertices polyline ، صورتهای مش چند سطحی با خصوصیات لایه ای و رنگی متفاوت از شی والدین آنها ایجاد می شوند. می توانید از فهرست رنگی اتوکد (یک نام یا شماره رنگ) ، یک رنگ واقعی یا یک رنگ از یک کتاب رنگی وارد کنید.

لایه

چهره های ایجاد شده با PFACE لایه و رنگ فعلی را اتخاذ می کنند. بر خلاف vertices polline ، صورت مش مشبک می تواند با خصوصیات لایه ای و رنگی متفاوت از شی والدین آنها ایجاد شود. دید لایه ها به طور معمول در چهره های مش چند سطحی رفتار می کند. با این حال ، اگر شما یک مش چند لایه را روی یک لایه یخ زده ایجاد می کنید ، این برنامه هیچ یک از چهره های آن ، از جمله لایه های غیر یخ زده ایجاد نمی کند.

PFACE (Command)

Creates a 3D polyface mesh, vertex by vertex.

The following prompts are displayed.

Location for vertex

You specify all vertices used in the mesh. The vertex numbers displayed in the prompts
are the numbers used to reference each vertex. The prompt is repeated until you press
Enter. If you press Enter on a blank line, you are prompted for the vertices to be
assigned to each face.

Define Faces

Vertex Number

You define each face by entering vertex numbers for all the vertices of that face.
The mesh is drawn after you have defined the last face and pressed Enter after the
prompt.

To make an edge invisible, you can enter a negative vertex number for the beginning
vertex of the edge.

You can create polygons with any number of edges. PFACE automatically breaks them
into multiple face objects with the appropriate invisible edges. Faces with one or
two vertices behave like point or line objects without the special properties of Point
Display modes or linetypes. You can use them to embed wireframe images within a mesh.
Use Endpoint object snap to snap to a face composed of one or two vertices. All object
snap modes that apply to line objects work with visible edges of polyface meshes.
You cannot use PEDIT to edit polyface meshes.

Color

Faces created with PFACE adopt the current layer and color. Unlike polyline vertices,
polyface mesh faces can be created with layer and color properties different from
their parent object.

You can enter a color from the AutoCAD Color Index (a color name or number), a true
color, or a color from a color book.

Layer

Faces created with PFACE adopt the current layer and color. Unlike polyline vertices,
polyface mesh faces can be created with layer and color properties different from
their parent object. Layer visibility behaves normally on faces of a polyface mesh.
However, if you create a polyface mesh on a frozen layer, the program does not generate
any of its faces, including those on non-frozen layers.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code