نحوه نگاشتن یک بافت به صورت یا یک شی را تنظیم می کند.
تنظیم چگونگی پیچیدن بافت به اشکال مختلف با تغییر تراز یا نقشه برداری. می توانید یک شکل نقشه برداری را که شبیه به شکلی است که از بافت
استفاده می کند مشخص کنید و سپس از gizmo نقشه برداری بافت برای تغییر تراز دستی استفاده کنید.
با اجرای دستور پیام های زیر نمایش داده می شود.
استفاده می شود برای شکل دادن به شکل مربع ، مربع شکل.
مثلا:
بافت را به یک صفحه واحد و بدون بسته بندی تراز می کند.
مثلا:
بافت را به شکل استوانه تراز می کند.
مثلا:
بافت را به شکل کره زمین تراز می کند.
مثلا:
نمایش gizmo Move را برای انتقال نقشه نشان می دهد.
نمایش چرخش gizmo برای چرخاندن نقشه.
خط فرمان اصلی را مجدداً نمایش دهید ، جایی که می توانید نوع نقشه دیگری را انتخاب کنید.
نقشه برداری از جسم یا صورت را برای اشیاء انتخاب شده اعمال می کند. این یک نقشه بافت به همراه هر گونه تنظیم در اشیاء دیگر کپی می کند.
مختصات UV را به طور پیش فرض برای نقشه تنظیم می کند. از این گزینه برای معکوس کردن تأثیرات کلیه تنظیمات قبلی انجام شده با نقشه نقشه برداری به موقعیت و جهت گیری نقشه استفاده کنید.
Adjusts how a texture is mapped to a face or an object.
Adjust how a texture wraps around different shapes by changing the alignment, or mapping.
You can specify a mapping shape that is similar to the shape that uses the texture
and then use the texture mapping gizmo to alter the alignment manually.
The following prompts are displayed.
Used to wrap around squared-off, boxy shapes.
For example:
Aligns the texture to a single plane with no wrapping.
For example:
Aligns the texture to a cylinder shape.
For example:
Aligns the texture to a globe shape.
For example:
Displays the Move gizmo to move the map.
Displays the Rotate gizmo to rotate the map.
Redisplays the main Command prompt, where you can choose a different map type.
Applies mapping from the object or face to the selected objects.
This duplicates a texture map along with any adjustments to other objects.
Resets the UV coordinates to the default for the map.
Use this option to reverse the effects of all previous adjustments made with the
mapping gizmo to the position and orientation of the map.
بنده سیامک دوستداری فارغ التحصیل رشته مکانیک سنگ از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم، و در این وبسایت آموزش های مربوط به نحوه برنامه نویسی در اتوکد و هچنین آموزش تصویری دستورات اتوکد را قرار خواهم داد.
تلفن همراه: ۰۹۰۰۱۲۳۴۴۴۴
ایمیل: s.doostdari@gmail.com