دستور MATERIALMAP در اتوکد

MATERIALMAP (فرمان)

نحوه نگاشتن یک بافت به صورت یا یک شی را تنظیم می کند.

علامت

تنظیم چگونگی پیچیدن بافت به اشکال مختلف با تغییر تراز یا نقشه برداری. می توانید یک شکل نقشه برداری را که شبیه به شکلی است که از بافت
استفاده می کند مشخص کنید و سپس از gizmo نقشه برداری بافت برای تغییر تراز دستی استفاده کنید.

با اجرای دستور پیام های زیر نمایش داده می شود.

جعبه

استفاده می شود برای شکل دادن به شکل مربع ، مربع شکل.

مثلا:

مسطح

بافت را به یک صفحه واحد و بدون بسته بندی تراز می کند.

مثلا:

استوانه ای

بافت را به شکل استوانه تراز می کند.

مثلا:

کروی

بافت را به شکل کره زمین تراز می کند.

مثلا:

حرکت

نمایش gizmo Move را برای انتقال نقشه نشان می دهد.

چرخش

نمایش چرخش gizmo برای چرخاندن نقشه.

تغییر حالت نقشه برداری

خط فرمان اصلی را مجدداً نمایش دهید ، جایی که می توانید نوع نقشه دیگری را انتخاب کنید.

کپی نقشه برداری به

نقشه برداری از جسم یا صورت را برای اشیاء انتخاب شده اعمال می کند. این یک نقشه بافت به همراه هر گونه تنظیم در اشیاء دیگر کپی می کند.

تنظیم مجدد نقشه برداری

مختصات UV را به طور پیش فرض برای نقشه تنظیم می کند. از این گزینه برای معکوس کردن تأثیرات کلیه تنظیمات قبلی انجام شده با نقشه نقشه برداری به موقعیت و جهت گیری نقشه استفاده کنید.

MATERIALMAP (Command)

Adjusts how a texture is mapped to a face or an object.

Find

Adjust how a texture wraps around different shapes by changing the alignment, or mapping.
You can specify a mapping shape that is similar to the shape that uses the texture
and then use the texture mapping gizmo to alter the alignment manually.

The following prompts are displayed.

Box

Used to wrap around squared-off, boxy shapes.

For example:

Planar

Aligns the texture to a single plane with no wrapping.

For example:

Cylindrical

Aligns the texture to a cylinder shape.

For example:

Spherical

Aligns the texture to a globe shape.

For example:

Move

Displays the Move gizmo to move the map.

Rotate

Displays the Rotate gizmo to rotate the map.

Switch Mapping Mode

Redisplays the main Command prompt, where you can choose a different map type.

Copy Mapping To

Applies mapping from the object or face to the selected objects.

This duplicates a texture map along with any adjustments to other objects.

Reset Mapping

Resets the UV coordinates to the default for the map.

Use this option to reverse the effects of all previous adjustments made with the
mapping gizmo to the position and orientation of the map.

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

درباره نویسنده



بنده سیامک دوستداری فارغ التحصیل رشته مکانیک سنگ از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم، و در این وبسایت آموزش های مربوط به نحوه برنامه نویسی در اتوکد و هچنین آموزش تصویری دستورات اتوکد را قرار خواهم داد.

تلفن همراه: ۰۹۰۰۱۲۳۴۴۴۴

ایمیل: s.doostdari@gmail.com

ترفند های اتوکد



دسته بندی مطالب​