دستور HATCHEDIT- در اتوکد

۰ / ۰

-HATCHEDIT (فرمان)

از قسمت Command ، دریچه های موجود را پر کنید یا پر کنید. با استفاده از Command از اصلاح ویژگی های خاص دریچه مانند الگوی ، مقیاس و زاویه برای یک دریچه موجود یا پر کردن استفاده می کند. پس از انتخاب یک یا چند مورد از دریچه ، پرس و جوهای زیر نمایش داده می شود. در دسترس بودن سریع بسته به نوع شیء دریچه در مجموعه انتخاب متفاوت است .

جدا کردن

کیفیت انجمنی را از دریچه ارتباطی یا پر کردن حذف می کند.

سبک

روشی را که برای طغیان یا پر کردن مرزها در خارج از مرز استفاده می شود ، مشخص می کند.

چشم پوشی

همه اشیاء داخلی و دریچه ها را نادیده گرفته یا از طریق آنها پر می کند.

بیرونی (توصیه شده)

از مرز بیرونی دریچه می گیرد یا پر می شود. HATCH در صورت مواجهه با یک جزیره داخلی ، عمل تخریب یا پر کردن را تغییر می دهد. این گزینه فقط بیرونی ترین سطح ساختار را پر کرده یا پر می کند و ساختار داخلی را خالی می گذارد.

معمولی

از مرز بیرونی دریچه می گیرد یا پر می شود. اگر HATCH با یک جزیره داخلی روبرو شود ، تا زمانی که با جزیره دیگری در این جزیره روبرو نشود ، جوجه ریزی یا پر کردن را خاموش می کند.

خصوصیات

مشخصات دریچه جدید برای دریچه یا دریچه انتخابی را مشخص می کند. می توانید یک الگوی یا یک الگوی جدید را مشخص کنید و سپس خصوصیات مربوطه را وارد کنید. برای توضیح الگوی تنظیم و پر کردن خواص در سریع فرمان ، به -HATCH مراجعه کنید.

رسم سفارش

ترتیب قرعه کشی را به دریچه های انتخابی یا پر کننده ها اختصاص می دهد. می توانید یک دریچه قرار دهید یا در پشت تمام اشیاء دیگر ، پشت مرز دریچه ، یا در جلوی مرز دریچه ، پرش کنید. (متغیر سیستم HPDRAWORDER)

مرزها را اضافه کنید

مساحت یک دریچه منفرد را اصلاح یا با افزودن مرزها پر کنید.

مرزها را حذف کنید

مساحت یک دریچه منفرد را اصلاح یا با حذف مرزها پر کنید.

بازگرداندن مرز

یک پلی لاین یا ناحیه ای در اطراف دریچه انتخابی یا پر کردن ایجاد می کند ، و به صورت اختیاری شی دریچه را با آن مرتبط می کند.

وابسته

مشخص می کند که دریچه یا پر کننده ارتباطی است. هنگامی که اشیاء مرزی آن را تغییر می دهید ، یک دریچه یا پر کننده که به صورت انجمنی است به روز می شود.

نقطه داخلی را مشخص کنید

یک مرز را از اشیاء موجود که یک ناحیه محصور در اطراف نقطه مشخص شده تشکیل می دهد ، تعیین می کند و دریچه انتخاب شده را با اشیاء مرز مرتبط می کند.

اشیاء را انتخاب کنید

یک مرز را از اشیاء انتخاب شده که یک منطقه محصور را تشکیل می دهند ، تعیین می کند و دریچه انتخاب شده را با اشیاء مرز مرتبط می کند.

دریچه های جداگانه

اشیاء چند دریچه ای را که به عنوان یک جسم واحد ایجاد شده اند در اشیاء دریچه های جداگانه جدا می کند
.

اصل و نسب

مکان شروع تولید الگوی دریچه را کنترل می کند. منظور از بعضی از دریچه ها مانند الگوهای آجری است که با یک نقطه در مرز دریچه تراز می شوند. بطور پیش فرض ، تمام مبدأ تخم مطابق با مبدا فعلی UCS است.

از Origin فعلی استفاده کنید

مبدأ دریچه را تنظیم می کند تا از مقدار تعیین شده در متغیر سیستم HPORIGINMODE استفاده کند.

Origin New را تنظیم کنید

نقطه مبدا دریچه جدید را مستقیماً مشخص می کند.

پیش فرض موارد مرزی

مبدأ جدیدی را بر اساس وسایل مستطیل شکل دریچه محاسبه می کند. گزینه ها شامل هر یک از چهار گوشه مناطق و مرکز آن است. همچنین می توانید مقدار مبدا جدید تخم را در متغیر سیستم HPORIGIN ذخیره کنید.

حاشیه نویسی

مشخص می کند که دریچه های موجود در مجموعه انتخاب حاشیه نویسی هستند. این ویژگی فرایند پوسته پوسته شدن حاشیه نویسی را به طور خودکار انجام می دهد تا در اندازه مناسب روی کاغذ رسم یا نمایش داده شود .

رنگ هاچ

برای الگوهای دریچه ای و پر کننده های جامد ، رنگ فعلی را با یک رنگ مشخص غلبه می کند. مقدار رنگ در متغیر سیستم HPCOLOR ذخیره می شود. وقتی Hatch Type روی الگوی تنظیم شد ، می توانید یک رنگ پس زمینه جدید نیز مشخص کنید. مقدار رنگ پس زمینه در متغیر سیستم HPBACKGROUNDCOLOR ذخیره می شود.

برای تنظیم رنگ دریچه به رنگ فعلی اشیاء ، â € enter را وارد کنید or € یا استفاده از جریان . برای خاموش کردن رنگ پس زمینه ، € œ را وارد کنید or یا هیچ .

رنگ پیش فرض شی

شماره رنگ (۱ تا ۲۵۵) یا نام رنگ (نام های هفت رنگ اول ) را وارد کنید. به عنوان مثال ، می توانید با وارد کردن ACI (AutoCAD Color Index) شماره ۱ یا نام قرمز ACI ، رنگ قرمز را مشخص کنید . همچنین می توانید رنگ دریچه را روی ByLayer یا ByBlock تنظیم کنید.

رنگ واقعی

یک رنگ RGB را به عنوان مقادیر ۰ تا ۲۵۵ بیان کنید ، مانند ۲۱۰،۱۵۵،۹۵ .

کتاب رنگی

از یک کتاب رنگی که روی سیستم شما نصب شده است ، یک رنگ دلخواه را مشخص کنید.

اگر اشیاء دریچه انتخابی همه شیب دارند ، از گزینه Properties برای مشخص کردن رنگ ها استفاده کنید .

لایه

اشیاء دریچه انتخابی را به لایه مشخص شده اختصاص می دهد و لایه فعلی را غلبه می کند. Enter € Enter را وارد کنید to € برای استفاده از لایه فعلی.

شفافیت

سطح شفافیت برای دریچه های انتخابی یا پر را تنظیم می کند. مقدار شفافیت (۰ تا ۹۰) یا â € Enter را وارد کنید to € برای استفاده از تنظیم شفافیت شی فعلی.

-HATCHEDIT (Command)

From the Command prompt, modifies existing hatches or fills.

Uses Command prompts to modify hatch-specific properties, such as pattern, scale,
and angle for an existing hatch or fill.

After you select one or more hatch objects, the following prompts are displayed.

Prompt availability differs, depending on the type of hatch object in the selection
set.

Disassociate

Removes the associative quality from an associative hatch or fill.

Style

Specifies the method used to hatch or fill boundaries within the outermost boundary.

Ignore

Ignores all internal objects and hatches or fills through them.

Outer (Recommended)

Hatches or fills inward from the outer boundary. HATCH turns hatching or filling off
if it encounters an internal island. This option hatches or fills only the outermost
level of the structure and leaves the internal structure blank.

Normal

Hatches or fills inward from the outer boundary. If HATCH encounters an internal island,
it turns off hatching or filling until it encounters another island within the island.

Properties

Specifies new hatch properties for the selected hatch or hatches. You can specify
a new pattern or pattern type and then enter the pertinent properties. For an explanation
of setting pattern and fill properties at the Command prompt, see -HATCH.

Draw Order

Assigns a draw order to selected hatches or fills. You can place a hatch or fill behind
all other objects, in front of all other objects, behind the hatch boundary, or in
front of the hatch boundary. (HPDRAWORDER system variable)

Add Boundaries

Modifies the area of a single hatch or fill by adding boundaries.

Remove Boundaries

Modifies the area of a single hatch or fill by removing boundaries.

Recreate Boundary

Creates a polyline or region around the selected hatch or fill, and optionally associates
the hatch object with it.

Associate

Specifies that the hatch or fill is associative. A hatch or fill that is associative
is updated when you modify its boundary objects.

Specify Internal Point

Determines a boundary from existing objects that form an enclosed area around the
specified point, and associates the selected hatch with the boundary objects.

Select Objects

Determines a boundary from selected objects that form an enclosed area, and associates
the selected hatch with the boundary objects.

Separate Hatches

Separates multiple hatch objects that were created as a single object into individual
hatch objects.

Origin

Controls the starting location of hatch pattern generation. Some hatches, such as
brick patterns, are meant to be aligned with a point on the hatch boundary. By default,
all hatch origins correspond to the current UCS origin.

Use Current Origin

Sets the hatch origin to use the value set in the HPORIGINMODE system variable.

Set New Origin

Specifies the new hatch origin point directly.

Default to Boundary Extents

Calculates a new origin based on the rectangular extents of the hatch. Choices include
each of the four corners of the extents and its center. You can also store the value
of the new hatch origin in the HPORIGIN system variable.

Annotative

Specifies that hatches in the selection set are annotative. This property automates
the process of scaling annotations so that they plot or display at the correct size
on the paper.

Hatch Color

Overrides the current color with a specified color for hatch patterns and solid fills.
The color value is stored in the HPCOLOR system variable. When Hatch Type is set to
Pattern, you can also specify a new background color. The background color value is
stored in the HPBACKGROUNDCOLOR system variable.

To set the hatch color back to the current color for objects, enter “.â€‌ or Use Current. To turn off the background color, enter “.â€‌ or none.

Default object color

Enter the color number (1 through 255) or the color name (the names for the first
seven colors). For example, you can specify the color red by entering the ACI (AutoCAD
Color Index) number ۱ or the ACI name red. You can also set the hatch color to ByLayer or ByBlock.

Truecolor

Specify an RGB color expressed as values from 0 to 255, such as ۲۱۰,۱۵۵,۹۵.

Colorbook

Specify a custom color from a color book installed on your system.

If the selected hatch objects are all gradients, use the Properties option to specify
colors.

Layer

Assigns selected hatch objects to the specified layer, overriding the current layer.
Enter “.â€‌ to use the current layer.

Transparency

Sets the transparency level for selected hatches or fills. Enter a transparency value
(۰ to 90) or “.â€‌ to use the current object transparency setting.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code