دستور GRAPHICSCONFIG- در اتوکد

۰ / ۰

-GRAPHICSCONFIG (فرمان)

شتاب سخت افزاری را روشن یا خاموش تنظیم کرده و دسترسی به گزینه های عملکرد نمایش در خط فرمان را فراهم می کند .

گزینه های عملکرد گرافیکی را در خط فرمان نشان می دهد. همچنین امکان دسترسی به گزینه های گرافیکی پیشرفته را که در کادر گفتگوی عملکرد گرافیکی موجود نیست فراهم می کند .

با اجرای دستور پیام های زیر نمایش داده می شود.

شتاب

استفاده از شتاب نرم افزاری یا سخت افزاری را به صورت سه بعدی مشخص می کند.

سخت افزار
شتاب سخت افزاری را مشخص می کند. کارت گرافیک سخت افزاری بیشتر کارهای ترسیم را برای افزایش کارایی انجام می دهد.

  • صفحه نمایش خط صاف. وضعیت اثر ضد حساسیت تمام صفحه را کنترل می کند. این گزینه اثر جا افتاده بر روی نمایش خطوط مورب و لبه های خمیده را از بین می برد.
  • روشنایی در هر پیکسل. محاسبه رنگ ها برای پیکسل های فردی را فعال می کند. با روشن کردن این گزینه ، اشیاء سه بعدی و جلوه های نورپردازی در منظره نرم تر ظاهر می شوند.
  • جلوه های پیشرفته مواد. وضعیت اثر مواد پیشرفته روی صفحه را کنترل می کند.
  • نمایش کامل سایه. نمایش سایه های کامل را فعال می کند.
  • بافتهای فشرده نشده مقدار حافظه ویدیویی را برای نمایش بافتهای با کیفیت بهتر در نقاشی هایی که حاوی موادی با تصاویر هستند یا دارای تصاویر پیوست هستند ، افزایش می دهد. توجه: با فعال بودن این گزینه ، مدت زمان لازم برای بارگیری تصاویر ممکن است بار اول دسترسی به آنها افزایش یابد و هنگام نمایش در منظره یا ترسیم ، کیفیت تصاویر کاهش یابد .
  • هندسه با کیفیت بالا. منحنی ها و خطوط با کیفیت بالا ایجاد می کند و به طور خودکار گزینه نمایش Smooth line را روشن می کند.
نرم افزار
شتاب نرم افزار را مشخص می کند. سیستم گرافیکی نرم افزار تمام کارهای ترسیم را انجام می دهد.

  • صفحه نمایش خط صاف. وضعیت اثر ضد حساسیت تمام صفحه را کنترل می کند. این گزینه اثر جا افتاده بر روی نمایش خطوط مورب و لبه های خمیده را از بین می برد.
  • خروج دستور را تمام می کند.
خروج
دستور را تمام می کند.
تخریب تطبیقی
هنگامی که عملکرد پایین تر از حداقل سرعت قابل قبول (فریم در ثانیه) است که شما مشخص می کنید ، جلوه های صفحه را خاموش یا به حداقل می رساند .
گزینه های عمومی

گزینه های مربوط به عملکرد را که وابسته به سخت افزار نیستند ، تنظیم می کند.

چهره های صاف
هنگام نمایش در منظره و در یک رندر ، جنبه های مش را در یک جسم مش چند سطحی صاف می کند . این کار هنگام استفاده از اشیاء وارد شده از طریق ۳DSIN یا هنگام استفاده از اشیاء PFACE مفید است. توجه داشته باشید که هنگام فعال کردن ، تمام اشیاء موجود در نقاشی یکدست ساخته می شوند . اگر نمی خواهید همه اشیاء یکنواخت باشند ، با استفاده از یک نوع شیء متفاوت ، مدل را مجدداً ایجاد کنید .
Tesselation پویا
گزینه هایی را تعیین می کند که صافی اشیاء را در یک نقاشی مشخص می کند. اشیاء با استفاده از بسیاری از خطوط کوتاه (یا مثلث ها هنگام ترسیم کره) ترسیم می شوند. این خطوط خطوط tessellation نامیده می شوند . در هنگام استفاده از خطوط ترسیمی بیشتر ، اشیاء در نقاشی شما نرم تر به نظر می رسند.

  • tesselation سطح. میزان جزئیات سطوح موجود در نقشه را تعیین می کند. یک تنظیم بالاتر جزئیات بیشتری را ارائه می دهد اما از خطوط tessellation و حافظه بیشتر استفاده می کند.
  • تراش منحنی. میزان جزئیات منحنی ها را در نقاشی خود تعیین می کند. یک تنظیم بالاتر جزئیات بیشتری را ارائه می دهد اما از خطوط tessellation و حافظه بیشتر استفاده می کند.
  • Tesselations to cache. سیستم شما را مطابق با نیاز و حافظه و عملکرد پیکربندی می کند. حافظه پنهان ۳D
    همیشه حداقل یک tessellation را ذخیره می کند. وقتی این گزینه بر روی ۱ تنظیم شود ، tessellation برای همه بازدیدها یکسان است. ممکن است برخی از اشیاء در نقاشی با بزرگنمایی و بزرگنمایی دوباره بازسازی شوند. تنظیم این گزینه در ۲ یا بیشتر زمانی مفید است که بیش از یک منظره با نماهای مختلف داشته باشید. افزایش تعداد نیاز به حافظه بیشتری دارد.
پشتیبان ها را دور بیندازید
هنگام ترسیم اشیاء ، صورت را دور می کنید. شما نمی توانید اثر دور انداختن قسمتهای پشت در بعضی از اشیاء ، مانند کره ، را ببینید زیرا نمی توانید چهره پشت را حتی در صورت وجود مشاهده کنید. اثر دور انداختن قسمتهای پشت روی اشیاء مانند مواردی که قسمت بالایی ندارند قابل مشاهده است. دور زدن چهره های پشت باعث افزایش عملکرد می شود.
کیفیت شفافیت
کیفیت شفافیت مورد استفاده در هنگام مشاهده یا ارائه مدل را تنظیم می کند. کیفیت شفافیت استفاده شده به استفاده از شتاب نرم افزار یا سخت افزار بستگی دارد یا اینکه مدلی ارائه شده است. کیفیت پیش فرض متوسط ​​است.

شتاب نرم افزار

  • با کیفیت پایین ، جلوه ای از صفحه نمایش ایجاد می کند تا شفافیت و بدون سرعت بخشیدن به سرعت حاصل شود.
  • کیفیت متوسط ​​از ترکیبی از جلوی درب صفحه و ترکیب آلفا استفاده می کند.
  • کیفیت بالا از ترکیب ساده آلفا استفاده می کند ، که می تواند باعث شود تا آثار گرافیکی بر اساس ترتیب ترسیم فعلی ظاهر شوند .

شتاب سخت افزار

  • کیفیت پایین از ترکیب ساده آلفا استفاده می کند ، که می تواند باعث شود تا آثار مصنوعی بر اساس ترتیب ترسیم فعلی ظاهر شوند .
  • کیفیت متوسط ​​از یک الگوریتم دو گذر برای ترسیم همه اشیاء مات و به دنبال آن همه اشیاء شفاف استفاده می کند. اشیاء شفاف با استفاده از ترکیب آلفا ساده ترسیم می شوند ، که می تواند باعث شود تا آثار مصنوعی بر اساس ترتیب ترسیم فعلی ظاهر شوند. مصنوعات گرافیکی کمتر قابل توجه هستند به دلیل اشیاء مات کشیده قبل به اشیاء شفاف است.
  • کیفیت بالا با مرتب کردن اشیاء شفاف باعث کاهش کیفیت آثار گرافیکی در کیفیت متوسط ​​می شود. با این حال ، مرتب سازی کلیه آثار باستانی را از بین نمی برد .

تفسیر

  • کیفیت پایین استفاده از شفافیت برای همه مواد را غیرفعال می کند و در عوض مواد به صورت مات ارائه می شوند.
  • کیفیت متوسط ​​شفافیت مواد را امکان پذیر می کند ، اما کدورت واقعی مواد استفاده شده ریشه مربع کدورت مواد مشخص شده است.
  • کیفیت بالا شفافیت را ایجاد می کند و کدورت که به یک ماده اختصاص داده می شود ، مستقیماً به موتور ارائه دهنده Mental Ray ترسیم می شود.
توجه: مواد نیز باید روشن شوند تا شفافیت قابل رویت باشد.
شبیه سازی طرح
استفاده از تقلید نرم افزار را برای اثرات سخت افزاری پشتیبانی نشده در هنگام ترسیم نقشه با چشم اندازهای سایه روشن یا خاموش یا روشن می کند . استفاده از شبیه سازی نرم افزار هنگام روشن شدن اتفاق می افتد و شتاب سخت افزاری غیرفعال است یا فعال است ، اما از Shadows پشتیبانی نمی کند.
خروج
دستور را تمام می کند.

-GRAPHICSCONFIG (Command)

Sets hardware acceleration on or off and provides access to display performance options
on the command line.

Displays the graphic performance options on the command line. It also provides access
to advanced graphic options which are not available in the Graphics Performance dialog
box.

The following prompts are displayed.

Acceleration

Specifies whether to use software or hardware acceleration in 3D.

Hardware
Specifies hardware acceleration. The hardware graphics card performs most of the drawing
tasks to increase performance.

  • Smooth line display. Controls the status of the full screen anti-aliasing effect. This option removes
    the jagged effect on the display of diagonal lines and curved edges.
  • Per-pixel lighting. Enables the computation of colors for individual pixels. With this option turned
    on, the 3D objects and lighting effects appear smoother in the viewport.
  • Advanced material effects. Controls the status of the advanced materials effect on-screen.
  • Full shadow display. Enables the display of full shadows.
  • Uncompressed textures. Increases the amount of video memory to display better quality textures in drawings
    that contain materials with images or have attached images.

    NOTE: With this option on, the time it takes to load the images may increase the first
    time that they are accessed and there is a reduction in the quality of the images
    when they are displayed in the viewport or plotted.
  • High quality geometry. Creates high quality curves and lineweights, and automatically turns on the Smooth
    line display option.
Software
Specifies software acceleration. The software graphics system performs all of the
drawing tasks.

  • Smooth line display. Controls the status of the full screen anti-aliasing effect. This option removes
    the jagged effect on the display of diagonal lines and curved edges.
  • Exit. Ends the command.
Exit
Ends the command.
Adaptive Degradation
Turns off or minimizes display effects when performance drops below the minimum acceptable
speed (frames per second) you specify.
General Options

Sets performance-related options that are not hardware dependent.

Smooth Faces
Smooths the facets in a polyface mesh object when displayed in the viewport and in
a rendering. This is useful when using objects that were imported through 3DSIN or
when using PFACE objects. Note that when enabled, all objects in the drawing are made
smooth. If you do not want all objects to be smooth, recreate the model using a different
object type.
Dynamic Tesselation
Sets the options that determine the smoothness of the objects in a drawing. Objects
are drawn using many short lines (or triangles when drawing spheres). These lines
are called tessellation lines. Objects in your drawing appear smoother when you use more tessellation lines.

  • Surface tesselation. Determines the amount of detail for surfaces in your drawing. A higher setting provides
    more detail but uses more tessellation lines and more memory.
  • Curve tesselation. Determines the amount of detail for curves in your drawing. A higher setting provides
    more detail but uses more tessellation lines and more memory.
  • Tesselations to cache. Configures your system according to memory and performance requirements. The 3D cache
    always stores at least one tessellation. When this option is set to 1, the tessellation
    for all viewports is the same; some objects in the drawing may be regenerated as you
    zoom in and out. Setting this option to 2 or more is useful when you have more than
    one viewport with different views. Increasing the number requires more memory.
Discard Backfaces
Discards back faces when drawing objects. You cannot see the effect of discarding
back faces on some objects, such as spheres, because you cannot see the back face
even when it is present. The effect of discarding back faces is visible on objects
such as those that don’t have a top. Discarding back faces enhances performance.
Transparency Quality
Adjusts the transparency quality used when viewing or rendering a model. The transparency
quality used is dependent on if software or hardware acceleration are used, or if
a model is being rendered. The default quality is Medium.

Software acceleration

  • Low quality produces a screen-door effect to achieve transparency without sacrificing
    speed.
  • Medium quality uses a combination of the screen-door effect and alpha blending.
  • High quality uses simple alpha blending, which can cause graphical artifacts to appear
    based on the current draw order.

Hardware acceleration

  • Low quality uses simple alpha blending, which can cause graphical artifacts to appear
    based on the current draw order.
  • Medium quality uses a two-pass algorithm to draw all opaque objects, followed by all
    transparent objects. The transparent objects are drawn using simple alpha blending,
    which can cause graphical artifacts to appear based on the current draw order. The
    graphical artifacts are less noticeable due to the opaque objects being drawn prior
    to the transparent objects.
  • High quality improves on medium quality by sorting transparent objects to decrease
    the appearance of graphical artifacts. However, the sorting does not completely eliminate
    all graphical artifacts.

Rendering

  • Low quality disables the use of transparency for all materials, and the materials
    are rendered as opaque instead.
  • Medium quality enables transparency for materials, but the actual material opacity
    used is the square root of the specified material opacity.
  • High quality enables transparency and the opacity assigned to a material is mapped
    directly to the Mental Ray rendering engine.
NOTE:Materials must also be turned on for transparency to be visible.
Plot Emulation
Turns on or off the use of software emulation for unsupported hardware effects during
the plotting of a drawing with shaded viewports. The use of software emulation happens
when it is turned on, and hardware acceleration is disabled or is enabled, but does
not support Shadows.
Exit
Ends the command.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code