دستور DEFAULTGIZMO (متغیر سیستم) در اتوکد

دستور DEFAULTGIZMO (متغیر سیستم) در اتوکد

gizmo 3D Move ، 3D Rotate یا 3D Scale را به عنوان پیش فرض در هنگام انتخاب موضوع فرعی تنظیم می کند.

نوع: عدد صحیح
ذخیره شده در: ذخیره نشده است
مقدار اولیه: 0

0 gizmo 3D Move به طور پیش فرض هنگام انتخاب یک شیء به سبک بصری سه بعدی نمایش داده می شود.    پیدا کردن
1 gizmo 3D Rotate هنگام انتخاب یک شی به سبک بصری سه بعدی بصورت پیش فرض نمایش داده می شود.    پیدا کردن
2 gizmo 3D Scale هنگام انتخاب یک شیء به سبک بصری سه بعدی به صورت پیش فرض نمایش داده می شود.    پیدا کردن
3 در هنگام انتخاب یک شیء به سبک بصری سه بعدی ، هیچ gizmo به طور پیش فرض نمایش داده نمی شود.    پیدا کردن

این متغیر را تنظیم کنید تا gizmo مورد استفاده شما اغلب به طور پیش فرض نمایش داده شود.

با استفاده از gizmo 3D Move می توانید حرکت اشیاء انتخاب شده را در امتداد محور X ، Y یا Z یا در یک صفحه مشخص شده محدود کنید. برای مشخص کردن محدودیت های حرکت ، مکان نما را بر روی gizmo قرار دهید تا محور یا هواپیما برجسته شود.

با gizmo 3D Rotate می توانید چرخش اشیاء انتخاب شده در مورد یک محور X ، Y یا Z را محدود کنید. برای مشخص کردن محور چرخش ، مکان نما را روی gizmo بکشید تا خط محور به رنگ قرمز نشان داده شود و مسیر انقلاب به رنگ زرد برجسته شود.

با استفاده از gizmo 3D Scale ، می توانید اشیاء انتخاب شده را به طور یکنواخت تغییر اندازه دهید ، آنها را در امتداد محور X ، Y یا Z تغییر اندازه دهید یا در یک صفحه مشخص از اندازه تغییر دهید. برای تعیین محدودیت های مقیاس ، مکان نما را بر روی gizmo حرکت دهید. برای تغییر اندازه یکنواخت ، سطح محکم بین محورها را برجسته کنید. خطوط مضاعف بین محورها را مشخص کنید تا اندازه گیری در طول هواپیما مشخص شود. برای مشخص کردن تغییر اندازه در یک محور ، یک محور را برجسته کنید.

در هنگام انتخاب یک شیء به سبک بصری سه بعدی ، هیچ gizmo به طور پیش فرض نمایش داده نمی شود.

همچنین می توانید پیش فرض های gizmo را در پنل Subobject تب های Home و Mesh Modeling تغییر دهید.