دستور BLOCK- در اتوکد

-BLOCK (فرمان)

در قسمت Command ، یک تعریف بلوک از اشیاء انتخاب شده ایجاد کنید. اگر در اعلان Command -block را وارد کنید ، پیام های زیر نمایش داده می شوند.

با اجرای دستور پیام های زیر نمایش داده می شود.

نام بلوک را وارد کنید یا [؟]: یک نام وارد کنید یا ؟

نام بلوک

بلوک را نامگذاری می کند. اگر متغیر سیستم EXTNAMES روی ۱ تنظیم شده باشد ، این نام می تواند حداکثر ۲۵۵ نویسه داشته باشد و می تواند شامل حروف ، اعداد ، فضای خالی و هر شخصیت خاصی باشد که توسط سیستم عامل و برنامه مورد استفاده قرار نمی گیرد.  اگر نام یک بلوک موجود را وارد کنید ، از شما درخواست می شود:

تعریف بلوک مرجع

با تعریف مجدد یک بلوک ، شما به طور خودکار تمام منابع مربوط به آن بلوک را به روز می کنید. ویژگی های متصل به منابع موجود در بلوک در این طرح بدون تغییر باقی می ماند. با این حال ، درجهای جدید بلاک باعث مشخص شدن ویژگی ها نمی شود مگر اینکه تعاریف ویژگی در تعریف بلوک جدید گنجانده شود. از دستور ATTREDEF برای به روزرسانی ویژگی های درج بلوک موجود استفاده کنید. (در اتوکد LT در دسترس نیست .)

نقطه پایه درج را مشخص کنید

نقطه مشخص شده به عنوان نقطه پایه برای درج های بعدی بلوک استفاده می شود. به طور معمول ، یک نقطه پایه مرکز بلوک یا گوشه پایین سمت چپ آن است. نقطه پایه همچنین نقطه ای است که می توانید در حین درج بلوک را بچرخانید. بلوک با چرخش ۰ با توجه به UCS که در زمان ایجاد ایجاد شده ، جهت گیری می شود. وارد کردن یک نقطه سه بعدی بلوک را در یک ارتفاع خاص وارد می کنید. پرش از مختصات Z از ارتفاع فعلی استفاده می کند.

  • حاشیه نویسی:را وارد کنید برای ایجاد یک بلوک annotative. اگر بله را وارد کنید ، بلوک حاشیه نویسی می شود.
جهت یابی به چیدمان را در نماهای فضای کاغذ مطابقت دهید

اگر بله را وارد کنید ، جهت گیری بلوک در نماهای فضای کاغذ با جهت بندی طرح مطابقت دارد.

اشیاء را انتخاب کنید

اگر نقطه پایه درج را مشخص کنید ، از شما خواسته می شود اشیاء را انتخاب کنید.

برنامه با استفاده از اشیاء انتخاب شده ، نقطه پایه درج و نام ارائه شده بلوکی را تعریف می کند و سپس اشیاء انتخاب شده را از نقشه پاک می کند. می توانید با وارد کردن دستور OOPS بلافاصله پس از BLOCK ، اشیاء حذف شده را بازیابی کنید.

نقطه پایه درج منشأ سیستم مختصات بلوک می شود ، که موازی با UCS است که در زمان تعیین شده بلوک ایجاد می شود. هنگامی که بلوک را در یک نقشه وارد می کنید ، سیستم مختصات آن به موازات UCS فعلی تراز می شود . بنابراین می توانید با تنظیم اول UCS ، بلوکی را در هر جهت در فضا وارد کنید.

؟ List € “لیست قبلا بلوک تعریف شده است

نام بلوک ها را در پنجره متن لیست می کند.

بلوک ها را به لیست وارد کنید

در لیست ، منابع خارجی (xrefs) با علامت Xref نشان داده شده است : حل شده است . علاوه بر این ، بلوک های وابسته به خارج (بلوک های یک xref) با علامت xdep نشان داده شده اند: XREFNAME ، که در آن xrefname نام یک نقشه خارجی است که به آن اشاره شده است. اصطلاحات زیر در لیست استفاده می شود :

  • بلوک های کاربر: تعداد بلوک های تعریف شده توسط کاربر در لیست.
  • منابع خارجی: تعداد xref ها در لیست.
  • بلوکهای وابسته: تعداد بلوک های وابسته بیرونی در لیست.
  • بلوک های بدون نام: تعداد بلوک های بدون نام (ناشناس) در نقاشی.

-BLOCK (Command)

At the Command prompt, creates a block definition from selected objects.

If you enter -block at the Command prompt, the following prompts are displayed.

The following prompts are displayed.

Enter block name or [?]: Enter a name or ?

Block Name

Names the block. The name can have up to 255 characters and can include letters, numbers,
blank spaces, and any special character not used by the operating system and the program
for other purposes if the system variable EXTNAMES is set to 1.

If you enter the name of an existing block, you are prompted as follows:

Redefine Block Reference

By redefining a block, you automatically update all references to that block. Attributes
attached to existing block references remain unchanged in the drawing. However, new
insertions of the block do not prompt for attributes unless the attribute definitions
are included in the new block definition.

Use the ATTREDEF command to update the attributes of an existing block insert. (Not
available in AutoCAD LT.)

Specify Insertion Base Point

The point specified as the base point is used for subsequent insertions of the block.
Typically, a base point is the center of the block or its lower-left corner. The base
point is also the point about which you can rotate the block during insertion. A block
with 0 rotation is oriented according to the UCS in effect when it was created. Entering
a 3D point inserts the block at a specific elevation. Omitting the Z coordinate uses the current elevation.

  • Annotative:Enter a to create an annotative block.If you enter yes, the block becomes annotative.
Match Orientation to Layout in Paper Space Viewports

If you enter yes, the block’s orientation in paper space viewports will match the orientation of the
layout.

Select Objects

If you specify the insertion base point, you are prompted to select the objects.

The program defines a block using the objects selected, the insertion base point,
and the name provided, and then erases the selected objects from the drawing. You
can restore the deleted objects by entering the OOPS command immediately after BLOCK.

The insertion base point becomes the origin of the block’s coordinate system, which
is parallel to the UCS in effect at the time that you define the block. When you insert
the block into a drawing, its coordinate system is aligned parallel to the current
UCS. Thus, you can insert a block at any orientation in space by setting the UCS first.

?—List Previously Defined Blocks

Lists the block names in the text window.

Enter Blocks to List

In the list, external references (xrefs) are indicated with the notation Xref: resolved.

In addition, externally dependent blocks (blocks in an xref) are indicated with the
notation xdep: XREFNAME, where xrefname is the name of an externally referenced drawing. The following terms are used in
the list:

  • User Blocks: Number of user-defined blocks in the list.
  • External References: Number of xrefs in the list.
  • Dependent Blocks: Number of externally dependent blocks in the list.
  • Unnamed Blocks: Number of unnamed (anonymous) blocks in the drawing.

Learning AutoCad

بروزرسانی شده در تاریخ:

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code