دستور BINDTYPE (متغیر سیستم) در اتوکد

دستور BINDTYPE (متغیر سیستم) در اتوکد

نحوه عملکرد اسناد را در xref برای “اشیاء نامگذاری شده” (named objects) کنترل می کند.

نوع: عدد صحیح
ذخیره شده در: ذخیره نشده است
مقدار اولیه: ۰

اشیاء نامگذاری شده شامل لایه ها ، استایل ها ، بلوک ها ، نماها و غیره هستند.

به عنوان مثال ، یک فایل طراحی بنام Floorplan را در نظر بگیرید که شامل یک لایه به نام Electric می باشد. اگر این نقشه به صورت یک XREF به نقشه ای که در حال حاضر بر روی آن کار می شود، متصل شود، نام لایه به صورت drawingname | layername یا در این حالت Floorplan|Electrical به نظر می رسد. این سبک نامگذاری برای جلوگیری از تداخل با هر نام لایه موجود در نقشه فعلی طراحی شده است.

هنگامی که BINDTYPE بر روی ۰ (رفتار استاندارد) تنظیم می شود، اگر یک عملیات اتصال بر XREF انجام شود، نام لایه می شود drawingname$۰$layername ، و یا در این مورد، Floorplan$0$Electrical. اگر لایه Floorplan$0$Electrical از قبل با یک عملیات اتصال قبلی وجود داشته باشد ، نام لایه جدید Floorplan$1$Electrical و غیره خواهد بود.

وقتی BINDTYPE روی ۱ تنظیم شود ، اگر یک عمل اتصال روی xref انجام شود، نام لایه به همان صورت باقی می ماند.

۰

رفتار استاندارد

۱

رفتار ادغام

نظرات کاربران



درباره نویسنده



بنده سیامک دوستداری فارغ التحصیل رشته مکانیک سنگ از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم، و در این وبسایت آموزش های مربوط به نحوه برنامه نویسی در اتوکد و هچنین آموزش تصویری دستورات اتوکد را قرار خواهم داد.

تلفن همراه: ۰۹۰۰۱۲۳۴۴۴۴

ایمیل: s.doostdari@gmail.com

ترفند های اتوکد



دسته بندی مطالب​