دستور ARRAY- در اتوکد

۰ / ۰

-ARRAY (فرمان)

همان دستور ARRAY است. با این تفاوت که پنجره مربوط به این دستور بالا نمی آید و با استفاده از خط فرمان می توان کارهای این دستور را انجام داد.

 

 

رفتار خط فرمان legacy را برای ایجاد آرایه های غیرمستقیم، مستطیلی یا قطبی ۲D حفظ می کند.

اگر تعداد زیادی مورد را برای آرایه مشخص کنید، ایجاد نسخه ها ممکن است مدتی طول بکشد. به طور پیش فرض، حداکثر تعداد عناصر آرایه ای که می توانید در یک دستور تولید کنید ۱۰۰۰۰۰ است. نحوه تغییر این حد به محصول بستگی دارد:

  • بیشتر محصولات مبتنی بر اتوکد: حد مجاز توسط تنظیمات MAXARRAY در رجیستری تنظیم شده است. برای بازنشانی حد به ۲۰۰۰۰۰، به عنوان مثال، وارد (مجموعه “MaxArray” “200000”) در قسمت Command شوید.
  • اتوکد LT: می توانید با تنظیم متغیر رجیستری سیستم MaxArray با استفاده از دستور SETENV، حداکثر تعداد عناصر آرایه را تغییر دهید.

پیام های زیر نمایش داده می شود.

اشیاء را انتخاب کنید

یک یا چند مورد را انتخاب کنید تا به عنوان پایه ای برای آرایه استفاده شود.

نوع آرایه

تعیین یک آرایه مستطیل یا قطبی را مشخص می کند.

توجه: شما نمی توانید آرایه های مسیر ایجاد کنید یا سطوح سه بعدی را با این نسخه از فرمان مشخص کنید.
برای این گزینه ها از ARRAY استفاده کنید.

مستطیل شکل

مجموعه ای از ردیف ها و ستون های کپی از اشیاء انتخاب شده را ایجاد می کند.

فرض بر این است که شیء انتخاب شده یا عنصر سنگ بنای سنگی در گوشه پایین سمت چپ قرار دارد و آرایه را به بالا و سمت راست تولید می کند.

تعداد ردیف (-)
تعداد ردیف ها را با استفاده از یک عدد صحیح غیرزا مشخص می کند. اگر یک ردیف را مشخص کنید، باید بیش از یک ستون را مشخص کنید و برعکس.
تعداد ستون ها (|||)
تعداد ستون ها را مشخص می کند.
فاصله بین ردیفها یا سلول واحد را مشخص کنید

فاصله بین ردیف ها، از جمله طول جسم مورد نظر را باید مشخص کند.برای افزودن ردیف به سمت پایین، مقدار منفی را برای فاصله بین ردیف ها مشخص کنید.

برای مشخص کردن فاصله بین ردیف ها و ستون ها به طور همزمان، دو مجموعه مختصات یا مکان های ترسیم را مشخص کنید که گوشه های مقابل یک مستطیل را نشان می دهد.

فاصله بین ستون ها (|||)

فاصله ستون ها را مشخص می کند.برای افزودن ستون ها در سمت چپ، برای فاصله بین ستون ها یک مقدار منفی تعیین کنید.

آرایه های مستطیلی در امتداد یک پایه تنظیم شده توسط چرخش ضربه محکم و ناگهانی فعلی ساخته می شوند.
این زاویه به طور معمول ۰ است، بنابراین ردیف ها و ستون ها با توجه به محورهای ترسیم X و Y، متعامد هستند. برای تغییر زاویه از گزینه Rotate از دستور SNAP استفاده کنید و یک آرایه چرخان ایجاد کنید. متغیر سیستم SNAPANG زاویه چرخش ضربه محکم و ناگهانی را ذخیره می کند.

قطبی

با کپی کردن اشیاء انتخاب شده در اطراف یک نقطه مرکزی مشخص، یک آرایه ایجاد می کند.

در یک آرایه قطبی، از مرجع آخرین شی در مجموعه انتخاب برای همه اشیاء استفاده می شود. اگر مجموعه انتخاب را با استفاده از پنجره یا انتخاب عبور تعیین کرده اید، آخرین شی در مجموعه انتخاب دلخواه است. خارج کردن یک شی از مجموعه انتخاب و اضافه کردن آن باعث می شود که آخرین شیء انتخاب شده باشد. همچنین می توانید انتخاب را به صورت بلوک تنظیم کرده و آن را تکرار کنید.

مقادیر اعلانی که وارد می کنید تعیین می کند که پیکربندی آرایه بر اساس تعداد اقلام یا زاویه ای که توسط آیتم های آرایه شده پر شده است، باشد یا خیر.

نقطه مرکزی آرایه
موقعیت مرکزی آرایه را مشخص می کند.
پایه

یک نقطه مرجع (پایه) جدید نسبت به اشیاء انتخاب شده مشخص می کند که با آرایش اشیاء در فاصله ثابت از نقطه مرکزی آرایه باقی می مانند.

تعداد موارد موجود در آرایه
تعداد کل مواردی که باید در اطراف نقطه مرکزی مرتب شوند را مشخص می کند.اگر یک مقدار را وارد نکنید، آرایه بر اساس مقادیر Angle to Fill و Angle Between آیتم ها است.
زاویه برای پر کردن (+ = cw، – = cw) (+ = cw، – = cw)
زاویه گنجانده شده بین نقاط پایه
اشیاء مرتب شده اول و آخر را مشخص می کند. برای چرخش خلاف جهت ساعت یا یک عدد منفی برای چرخش در جهت عقربه ساعت، یک عدد مثبت را وارد کنید.
زاویه بین موارد (+ = ccw، – = cw) (+ = cw، – = cw)
زاویه درج شده بین اشیاء را بر اساس نقطه مرکزی آرایه  و نقاط پایه اشیاء آرایه شده مشخص می کند. برای چرخش خلاف جهت ساعت یا یک عدد منفی برای چرخش در جهت عقربه ساعت، یک عدد مثبت را وارد کنید. توجه: برای نمایش این گزینه، دکمه Enter را بر روی تعداد موارد فوری فشار دهید یا ۰ را در Angle وارد کنید تا اعلان را پر کنید.
چرخش اشیاء آرایه شده؟
کنترل می کند که آیا آیتم ها به عنوان آرایه چرخانده شده اند. بله یا خیر را وارد کنید

-ARRAY (Command)

From the command line, creates copies of objects arranged in a pattern.

Maintains legacy command line behavior for creating nonassociative, 2D rectangular
or polar arrays.

If you specify a large number of items for the array, it might take a while to create
the copies. By default, the maximum number of array elements that you can generate
in one command is 100,000. How you change this limit depends on the product:

  • Most AutoCAD-based products: The limit is set by the MAXARRAY setting in the registry.
    To reset the limit to 200,000, for example, enter (setenv “MaxArray” “200000”) at the Command prompt.
  • AutoCAD LT: You can change the maximum number of array elements by setting the MaxArray
    system registry variable using the SETENV command.

The following prompts are displayed.

Select objects

Select one or more objects to use as a basis for the array.

Type of array

Specifies whether to create a rectangular or polar array.

NOTE:You cannot create path arrays or specify 3D levels with this version of the command.
For these options, use ARRAY.

Rectangular

Creates an array of rows and columns of copies of the selected objects.

The selected object, or cornerstone element, is assumed to be in the lower-left corner,
and generates the array up and to the right.

Number of rows (—)
Specifies the number of rows using a nonzero integer. If you specify one row, you
must specify more than one column and vice versa.
Number of columns (|||)
Specifies the number of columns.
Distance between rows or specify unit cell

Specifies the distance between rows, including the length of the object to be arrayed.

To add rows downward, specify a negative value for the distance between rows.

To specify the distance between rows and columns at the same time, specify two sets
of coordinates or drawing locations that represent the opposite corners of a rectangle.

Distance between columns (|||)

Specifies the distance between columns.

To add columns to the left, specify a negative value for the distance between columns.

Rectangular arrays are constructed along a baseline defined by the current snap rotation.
This angle is normally 0, so the rows and columns are orthogonal with respect to the
X and Y drawing axes. Use the Rotate option of the SNAP command to change the angle and creates
a rotated array. The SNAPANG system variable stores the snap rotation angle.

Polar

Creates an array by copying the selected objects around a specified center point.

In a polar array, the reference point of the last object in the selection set is used
for all objects. If you defined the selection set by using window or crossing selection,
the last object in the selection set is arbitrary. Removing an object from the selection
set and adding it back forces that object to be the last object selected. You can
also make the selection set into a block and replicate it.

The prompt values you enter determine whether the array configuration is based on
the number of items or the angle that is filled by the arrayed items.

Center point of array
Specifies the central location for the array.
Base

Specifies a new reference (base) point relative to the selected objects that will
remain at a constant distance from the center point of the array as the objects are
arrayed.

Number of items in the array

Specifies the total number of items to be arrayed around the center point.

If you do not enter a value, the array is based on the Angle to Fill and Angle Between
Items values.

Angle to fill (+=ccw, -=cw) (+=ccw, -=cw)
Specifies the included angle between the base points of the first and last arrayed
objects. Enter a positive number for a counterclockwise rotation or a negative number
for a clockwise rotation.
Angle between items (+=ccw, -=cw) (+=ccw, -=cw)
Specifies the included angle between objects, based on the center point of the array
and the base points of the arrayed objects. Enter a positive number for a counterclockwise
rotation or a negative number for a clockwise rotation.
NOTE:To display this option, press Enter at the Number of items prompt or enter 0 at the
Angle to fill prompt.

Rotate arrayed objects?

Controls whether items are rotated as they are arrayed. Enter Yes or No.

Learning AutoCad

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code