درباره تفاوت های بین رندر (اتوکد ۲۰۱۶ به بعد) و نسخه های قبلی اتوکد

درباره تفاوت های بین رندر (اتوکد ۲۰۱۶ به بعد) و نسخه های قبلی اتوکد

هر موتور رندر نور و مواد را متفاوت محاسبه می کند و در نتیجه تصاویر رندر تولید شده متفاوت خواهند بود.

توجه: با شروع محصولات مبتنی بر اتوکد ۲۰۱۶، یک موتور رندر جدید به عنوان جایگزینی برای رندر “legacy” موجود در محصولات مبتنی بر اتوکد ۲۰۱۵ و قبل از آن معرفی شد. این تغییر بر نحوه ارائه مدل های سه بعدی ایجاد شده در محصولات مبتنی بر اتوکد ۲۰۱۵ و قبل از آن به یک تصویر تأثیر می گذارد. ممکن است لازم باشد تغییراتی در نور، مواد و تنظیمات رندر مدل های سه بعدی خود ایجاد کنید تا تصاویر رندر شده با کیفیت و ظاهر دلخواه را ایجاد کنید.

جدول زیر مقایسه ای از ویژگی های پشتیبانی شده توسط رندر در محصولات مبتنی بر اتوکد ۲۰۱۵ و نسخه های قبلی با ویژگی های نسخه فعلی ارائه می دهد.

Feature Legacy Renderer Current Renderer Comments
User-defined Lights X X
Legacy Renderer
نورپردازی عمومی و فتومتریک پشتیبانی شد. تضعیف را می توان بر اساس نور با روشنایی عمومی پیکربندی کرد.
LIGHTINGUNITS = 0.
Current Renderer
فقط نورپردازی مبتنی بر فتومتریک یا فیزیکی پشتیبانی می شود. همه چراغ‌ها با استفاده از تضعیف مربع معکوس محاسبه می‌شوند و تغییرات در خواص مربوط به میرایی همه چراغ‌های تعریف‌شده توسط کاربر نادیده گرفته می‌شود.
توجه: متغیر سیستم LIGHTINGUNITS باید روی ۱ یا ۲ تنظیم شود تا نور و سایه ها به درستی محاسبه شود. اگر LIGHTINGUNITS روی ۰ تنظیم شود، چراغ ها همچنان با استفاده از تضعیف مربع معکوس محاسبه می شوند، حتی اگر گزینه دیگری برای یک چراغ مشخص شده باشد. صحنه‌هایی که با LIGHTINGUNITS تنظیم شده روی ۰ ارائه می‌شوند، می‌توانند تصاویر تیره‌تری داشته باشند. شدت نورها را در صحنه تنظیم کنید یا از نورپردازی مبتنی بر تصویر برای افزایش روشنایی تصویر نهایی رندر شده استفاده کنید.
توجه: مقدار فعلی متغیر سیستم FACETRES می تواند بر کیفیت سایه هایی که توسط نورهای یک صحنه ایجاد می شود تأثیر بگذارد.
Casting and Receiving Shadows X /
Legacy Renderer
تولید سایه ها را می توان بر اساس هر نور کنترل کرد. ریخته‌گری و دریافت سایه‌ها را نیز می‌توان بر اساس هر شی کنترل کرد.
Current Renderer
همه نورها سایه ایجاد می کنند. ویژگی‌های نورهای تعریف‌شده توسط کاربر مربوط به سایه‌ها نادیده گرفته می‌شود و همه اشیا در صحنه سایه می‌اندازند و دریافت می‌کنند.
توجه: ویژگی های مربوط به سایه یک نور تعریف شده توسط کاربر، همراه با مقدار فعلی ویژگی Shadow Display تمام اشیاء گرافیکی در یک طراحی نادیده گرفته می شود.
Backgrounds X X پس‌زمینه‌های رنگ ثابت، پر شیب، مبتنی بر تصویر و پس‌زمینه‌های خورشید و آسمان پشتیبانی می‌شوند.
علاوه بر پس‌زمینه‌های ۲ بعدی سفارشی که توسط هر دو رندر پشتیبانی می‌شوند، رندر فعلی از نقشه‌های نورپردازی مبتنی بر تصویر (IBL) نیز پشتیبانی می‌کند. نقشه های IBL را می توان با پس زمینه ۲ بعدی سفارشی ترکیب کرد.
توجه: برای استفاده از نوع پس‌زمینه خورشید و آسمان، نقطه دید باید روی پرسپکتیو تنظیم شود و موازی نباشد.
Sun & Sky Based Lighting X X

نورپردازی مبتنی بر خورشید و آسمان پشتیبانی می شود.

Legacy Renderer

Supports all three states:

  • Off
  • Sky Background
  • Sky Background and Illumination
Current Renderer

Supports only two states:

  • Off
  • Sky Background and Illumination
Render Presets X X از پیش تنظیم های رندر توسط هر دو رندر پشتیبانی می شوند و برای سازگاری با عقب به طور جداگانه نگهداری می شوند. از پیش تنظیم‌های رندر برای رندر قدیمی با رندر فعلی سازگار نیستند و مواردی که برای رندر فعلی ایجاد شده‌اند با رندر قدیمی سازگار نیستند.
Materials X X

مواد را می توان قبل از رندر ایجاد کرد و به اشیا متصل کرد.

توجه: موادی که در اصل برای استفاده با رندر قدیمی ایجاد شده اند، ممکن است در صورت استفاده با رندر فعلی نیاز به به روز رسانی داشته باشند. به عنوان مثال، یک ماده سفید خالص می تواند منجر به روشن شدن بیش از حد تصویر رندر شده شود.

Image-based Lighting (IBL) X رندر فعلی از استفاده از نورپردازی مبتنی بر تصویر پشتیبانی می کند. نورپردازی مبتنی بر تصویر بر نور محاسبه‌شده برای یک صحنه تأثیر می‌گذارد و می‌تواند به صورت اختیاری در پس‌زمینه یک تصویر رندر شده اعمال شود.
Exposure/Tone Mapping X X
Legacy Renderer
پشتیبانی از قرار گرفتن در معرض لگاریتمی می‌توان تنظیماتی را در میزان روشنایی، کنتراست و تون میانی نور در یک ویوپورت یا تصویر رندر شده انجام داد.
توجه: نوردهی تنها زمانی پشتیبانی می‌شود که نور فتومتریک وجود داشته باشد
فعال شده واحد نور = ۱ یا ۲.
Current Renderer
از نوردهی عکاسی پشتیبانی می کند. می توان تنظیماتی را برای نوردهی و تراز سفیدی یک تصویر رندر شده انجام داد.
Fog and Depth Cue X مه و نشان دادن عمق باعث می شود تا اجسام با افزایش فاصله از دوربین، محو به نظر برسند..
Render to Window X X نمای فعلی را می توان در یک پنجره جداگانه ارائه کرد.
Render in Viewport X X نمای فعلی را می توان در نمای فعلی ارائه کرد.
Render Region X X منطقه مستطیلی را می توان در نمای فعلی مشخص کرد و رندر کرد.
Render Online X X یک مدل سه بعدی را می توان در یک سرویس رندر آنلاین آپلود کرد. محاسبات رندر توسط سرویس انجام می شود و یک تصویر رندر شده برگردانده می شود.
توجه: سرویس رندر فقط از نور فتومتریک پشتیبانی می کند و از موتور رندر مشابهی در نسخه فعلی محصول استفاده می کند.

 

مراجع مرتبط

مطالب سایت



درباره نویسنده



بنده سیامک دوستداری فارغ التحصیل رشته مکانیک سنگ از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم، و در این وبسایت آموزش های مربوط به نحوه برنامه نویسی در اتوکد و هچنین آموزش تصویری دستورات اتوکد را قرار خواهم داد.

تلفن همراه: ۰۹۰۰۱۲۳۴۴۴۴

ایمیل: s.doostdari@gmail.com

ترفند های اتوکد



دسته بندی مطالب​



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید