About-Backgrounds-and-Shadows

درباره پیش زمینه ها و سایه ها

سبک بصری همچنین نمایش پس زمینه ها و سایه ها در منظره را کنترل می کند.

زمینه ها

می توانید با استفاده از یک رنگ جامد ، یک شیب پر کننده ، یک تصویر ، خورشید و آسمان یا یک نقشه روشنایی مبتنی بر تصویر (IBL) به عنوان پس زمینه در منظره در هر سبک بصری سه بعدی ، حتی از سایه های اشیاء استفاده نکنید. وقتی Background به سبک بصری فعلی روشن شود ، پس زمینه نمایش داده می شود.

برای استفاده از پس زمینه ، می توانید

  • ابتدا یک نمای نامگذاری شده با پیش زمینه ایجاد کنید و نمای نامگذاری شده را در حال مشاهده در قسمت مشاهده قرار دهید.
  • کادر گفتگوی Background (فرمان BACKGROUND) را نمایش داده و یک پس زمینه تنظیم کنید.
  • پالت Render Environment & Exposure (دستور RENDERENVIRONMENT) را نمایش داده و از IBL یا پس زمینه سفارشی استفاده کنید.

سایه ها

اشیاء سایه دار در یک منظره می توانند سایه ها را نشان دهند. سایه های زمین سایه هایی هستند که اشیاء روی زمین ریخته می شوند. سایه های شی نقشه برداری سایه هایی هستند که توسط اشیاء روی سایر اشیاء ریخته می شوند. نورپردازی در منظره باید از چراغهای ایجاد شده توسط کاربر یا خورشید باشد تا سایه های شی نقشه برداری نمایش داده شود. جایی که سایه ها با هم همپوشانی دارند ، تاریک تر به نظر می رسند.

توجه: برای نمایش سایه های شی نقشه برداری ، شتاب سخت افزاری لازم است.

نمایش سایه ها می تواند عملکرد را هنگام مشاهده یک مدل سه بعدی کند کند. می توانید در حالی که کار می کنید سایه ها را به سبک بصری فعلی خاموش کنید و در صورت نیاز آنها را دوباره روشن کنید.

در پنجره Properties می توانید ویژگی Shadow Display را برای یک شی تنظیم کنید: سایه می اندازد ، سایه می گیرد ، سایه می زند ، سایه می زند ، یا سایه ها را دریافت می کند ، یا سایه ها را نادیده می گیرد.

توجه: با شروع محصولاتی مبتنی بر اتوکد 2016 ، تمام چراغ ها تولید می کنند و تمام اشیاء را هنگام ارائه رعایت می کنند و سایه می گیرند. خاصیت Shadow Display هنگامی که سبک بصری سه بعدی وجود دارد ، روی نمایش اشیاء در یک منظره تأثیر می گذارد.