لیسپ های کاربردی اتوکد

About-Assigning-UCS-Definitions-to-Viewports

درباره اختصاص تعریف UCS به Viewports

برای تسهیل در ویرایش اشیاء در نماهای مختلف ، می توانید یک سیستم مختصات مختلف کاربر (UCS) برای هر نمای تعریف کنید.

هر بار که یک جریان مشاهده را ایجاد می کنید ، می توانید از همان جهت UCS استفاده کنید که آخرین باری است که از نمای فعلی استفاده کرده اید.

UCS در هر منظره توسط متغیر سیستم UCSVP که با دستور UCSMAN قابل دسترسی است ، در تب تنظیمات کنترل می شود. هنگامی که UCSVP در یک منظره روی 1 تنظیم شده است ، آخرین UCS که در آن منظره استفاده می شود با منظره ذخیره می شود و با نمایش مجدد منظره ، بازگردانی می شود. هنگامی که UCSVP در یک منظره روی 0 قرار می گیرد ، UCS آن همیشه برابر UCS در نمای فعلی است.

به عنوان مثال ، شما ممکن است سه نمای منظر تنظیم کنید: نمای بالا ، نمای جلویی و نمای ایزومتریک. اگر متغیر سیستم UCSVP را در نمای isometric در 0 تنظیم کنید ، می توانید از Top UCS هم در نمای بالا و هم در نمای isometric استفاده کنید. هنگامی که نمای بالا را جریان می دهید ، UCS نمای ایزومتریک نمای بالای UCS را نشان می دهد. به همین ترتیب ، با ایجاد جریان نمای جلوی ورودی ، UCS منظره ایزومتریک تغییر می کند تا مطابق با نمای جلوی باشد.

مثال در تصاویر زیر نشان داده شده است. یکی نمای بینایی ایزومتریک را نشان می دهد که UCS نمای سمت چپ یا بالا ، که فعلی است.

تصویر بعدی تغییراتی را نشان می دهد که هنگام مشاهده قسمت پایین سمت چپ یا جلو ، جریان فعلی ایجاد می شود. UCS در نمای ایزومتریک به روز می شود تا UCS نمای جلوی را منعکس کند.