درباره دوربینهای سه بعدی مشاهده
برای تعریف نمای سه بعدی می توانید یک دوربین را در نقشه قرار دهید.
میتوانید دوربین را در نقشه روشن یا خاموش کنید و از گیرهها برای ویرایش مکان، هدف یا طول لنز دوربین استفاده کنید. دوربین با مختصات XYZ مکان، مختصات XYZ هدف ، و میدان دید/طول لنز که بزرگنمایی یا ضریب بزرگنمایی را تعیین می کند، تعریف می شود. شما همچنین می توانید سطوح برش را تعریف کنید، که مرزهای جلو و عقب را برای نمای مرتبط تعیین می کند.
- Location (موقعیت): موقعیت مکانی نقطه ای را که از آن یک مدل سه بعدی را مشاهده می کنید را مشخص می کند.
- Target (هدف): با مشخص کردن مختصات در مرکز نما، نقطه ای را که مشاهده می کنید، مشخص می کند.
- Lens length (طول لنز): خواص بزرگنمایی لنز دوربین را تعریف می کند. هرچه طول لنز بیشتر باشد، میدان دید باریک تر است.
- Front and back clipping planes (پلانهای برش جلو و عقب): مکان پلانهای برش را مشخص می کند. سطوح برش مرزهایی هستند که یک نما را مشخص می کنند. در نمای دوربین، همه چیز بین دوربین و صفحه برش جلو پنهان است. به همین ترتیب، همه چیز بین پلان برش عقب و هدف پنهان است.
بهطور پیشفرض، دوربینهای ذخیرهشده بهطور متوالی نامگذاری میشوند. Camera1، Camera2، و غیره. می توانید نام یک دوربین را تغییر دهید تا نمای آن را بهتر توصیف کنید. View Manager دوربین های موجود را در یک نقشه و همچنین سایر نماهای نامگذاری شده فهرست می کند.
از کادر محاوره ای Camera Glyph Appearance برای کنترل رنگ ها و اندازه علامت های دوربین استفاده کنید.