فرمان GRADIENT

فرمان GRADIENT


فرمان GRADIENT در اتوکد نوع دیگری از هاشور که به صورت سایه روشن (گرافیکی) می‏باشد.

راهنمایی: پنجره Hatch دارای دو نوار ابزار می‏باشد. بنابراین دستور Hatch را فعال و نوار ابزار Gradient را انتخاب کنید.

قسمت‏های مختلف این پنجره را توضیح می‏دهم:

Color این قسمت برای تعیین رنگ هاشور و همچنین انتخاب تک رنگی یا دو رنگی بودن هاشور مورد استفاده قرار می‏گیرد.

Orientation برای انتخاب زاویه و در مرکز بودن هاشور استفاده می‏شود.

Type and Pattern در این قسمت می‏توانیم نوع و مدل‏های مختلف هاشور را انتخاب کنیم.

Angle and Scale در این قسمت می‏توانیم زاویه و مقیاس هاشور انتخابی را مشخص کنیم.

Hatch Origin در این قسمت می‏توانیم تغییراتی را در نوع هاشور به وجود بیاوریم.

تذکر: پیشنهاد می‏کنم که برای هاشور زدن همیشه از گزینه Use Current Origin استفاده کنید.

Boundaries

Add Pick Point با انتخاب یک نقطه در داخل شکل ترسیم شده ، آن قسمت به عنوان منطقه هاشور انتخاب می‏شود.

Add Select Object با انتخاب موضوع مورد نظر یا خطوطی که شکل را تشکیل می‏دهند ، منطقه هاشور مشخص می‏شود.

Inherit Properties با انتخاب این گزینه می‏توانیم هاشوری که قبلن انتخاب شده را دوباره انتخاب کنیم.

 نکته: روشهای اجرای دستور یا فرمان GRADIENTY

از منــو :

Menu Bar > Draw > GRADIENT

از خط فرمان :

یا نام کامل فرمان GRADIENT را در خط فرمان تایپ کنید و Enter بزنید.

 

 

GRADIENT

 

لطفآ منتظر شوید تا انیمیشن به طور کامل لود شود …

GRADIENT

2 دیدگاه

  1. سلام
    هچ کردن توی سه بعدی رو رو سطح شیبدار اگه ممکنه توضیح بدین
    چون هر کاری میکنم صفحه ی شیبدارم رو برای هچ انتخاب نمی کنه
    باتشکر

    • سلام دوست گرامی.آقا شما باید یه سه بعدی کار حرفه ای باشی تا بتونی با ucs ها صفحه ای که میخوای هاشور بزنیا انتخاب کنی.البته اینم مد نظرتون باشه ک تو محیط سه بعدی هاشور زدن کار غیر حرفه ای هستش

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *