محاسبه مساحت دایره در اتوکد

در انیمیشن های آموزشی کوتاه زیر (در صورت لود نشدن ویدئو صفحه را دوباره رفرش کنید) می توانید، نحوه محاسبه مساحت دایره در اتوکد را ملاحظه کنید. در این آموزش با استفاده از سه روش ساده مساحت یک دایره محاسبه شده است، نتیجه در هر سه روش یکسان است و می توانید از هر کدام از این روش ها با توجه به نیاز خود استفاده کنید. در ویدئو ابتدا با استفاده از دستور C یک دایره ترسیم شده است. سپس مساحت این دایره حساب شده است.

دانلود لیسپ مساحت در اتوکد روشی ساده برای درج مساحت (دانلود از اینجا).

روش اول: محاسبه مساحت دایره با استفاده از دستور Li و یا لیست:

برای استفاده از این روش ابتدا دایره ترسیم شده را انتخاب می کنیم سپس با استفاده از تایپ دستور Li در خط فرمان اتوکد و زدن اینتر، یک پنجره ظاهر خاهد شد که درآن مساحت دایره در جلو کلمه Area نشان داده شده است.

 

روش دوم: استفاده از کلید های Ctrl+1 و نمایش خواص دایره:

در روش دوم با استفاده از انتخاب دایره و سپس زدن کلید های Ctrl با عدد ۱ یک پنجره جدید ظاهر مشود که در آن مساحت دایره در بخش نشان داده شده نمایان می گردد.

 

روش سوم: استفاده از روش هتچ زدن برای محاسبه مساحت دایره:

این روش نیز یکی از روشهای محاسبه مساحت دایره می باشد که با استفاده از می توان مساحت را به راحتی فهمید. در این روش ابتدا با استفاده از تایپ دستور H یا هتچ در کامند بار و سپس زدن اینتر و در نهایت کلیک کردن داخل دایره یک هتچ درون دایره ایجاد می شود. سپس با استفاده از روش اول یعنی انتخاب هتچ انتخاب شده و استفاده از دستور لیست و یا با استفاده از روش دوم یعنی با انتخاب هتچ و زدن دکمه Ctrl+1 می توان مساحت دایره را به دست آورد.

 

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

درباره نویسنده



بنده سیامک دوستداری فارغ التحصیل رشته مکانیک سنگ از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم، و در این وبسایت آموزش های مربوط به نحوه برنامه نویسی در اتوکد و هچنین آموزش تصویری دستورات اتوکد را قرار خواهم داد.

تلفن همراه: ۰۹۰۰۱۲۳۴۴۴۴

ایمیل: s.doostdari@gmail.com

ترفند های اتوکد



دسته بندی مطالب​