دانلود لیسپ تغییر چارچوب اشیاء در اتوکد (نگاشت در اتوکد)

در زیر دو مثال وجود دارد که نحوه کار برنامه لیسب را نشان می دهد استفاده از برنامه برای نمایش مجموعه ای از اشیاء از یک چارچوب مرجع متعامد به یک چشم انداز جدید است، و سپس از یک دیدگاه به منظره دیگر است. لطفاً توجه داشته باشید که متن مثال زیر با استفاده از دستور Express Tools TXTEXP ایجاد شده است و بنابراین از خطوط و چند خطی تشکیل شده است.

 

توضیحات برنامه لیسپ

این برنامه وسیله ای را برای استفاده از یک نگاشت پیش بینی کننده (به عنوان هموگرافی هم خطی یا از نظر فنی، تبدیل “چشم انداز”) در اختیار کاربر قرار می دهد، مجموعه ای از اجسام مسطح انتخاب شده را از یک چارچوب مرجع (یا فضای پیش بینی شده) به یک چارچوب مرجع دیگر انتقال می دهد.

پس از اجرای دستور ۲dpro در خط فرمان اتوکد و یا از طریق منو بار (VCad.ir)، از کاربر خواسته می شود مجموعه ای از اشیاء دوبعدی را برای نمایش جدید انتخاب کند. این انتخاب محدود به Arcs، Circles، Elipses، Lines، LWPolylines، ۲yl (Heavy) Polylines ۲D Splines & Points است.

سپس از کاربر خواسته می شود که یک منبع مرجع منبع و یک قاب مرجع مقصد را انتخاب کند. برای هر یک از این درخواستها، برنامه از کاربر می خواهد که یک پلی لاین بسته (LWPolyline) با چهار راس را انتخاب کند. پس از هر گزینش، برنامه اطمینان حاصل می کند که نقاطی که چارچوب مرجع را تعریف می کنند بسته و با چهار راس باشد.

پس از پاسخهای معتبر کاربران، برنامه چهار نقطه دو بعدی را که هر چارچوب مرجع را تعریف می کند به مختصات همگن تبدیل می کند و ماتریس تبدیل را به نقشه از چارچوب مرجع منبع (یا فضای پیش بینی شده) به چارچوب مرجع مقصد محاسبه می کند.

سپس برنامه بر روی مجموعه ای از اشیاء انتخاب شده تکرار می شود و برای هر جسم، یک مجموعه نقطه دو بعدی را توصیف می کند یا (در مورد اجسام منحنی) تقریب شی را محاسبه می کند. سپس هر نقطه به مختصات همگن تبدیل شده و با استفاده از ماتریس تبدیل، به چارچوب مرجع مقصد نگاشت می شود، قبل از اینکه دوباره به مختصات دکارتی تبدیل شود.

سپس برنامه یک نقطه، خط یا LWPolyline را از نقاط (نگاشت) نگاشته شده با ویژگی های مطابقت با ویژگی های شیء اصلی تولید می کند.

نحوه لود کردن برنامه در زیر آورده شده است

 

 

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

درباره نویسنده



بنده سیامک دوستداری فارغ التحصیل رشته مکانیک سنگ از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم، و در این وبسایت آموزش های مربوط به نحوه برنامه نویسی در اتوکد و هچنین آموزش تصویری دستورات اتوکد را قرار خواهم داد.

تلفن همراه: ۰۹۰۰۱۲۳۴۴۴۴

ایمیل: s.doostdari@gmail.com

ترفند های اتوکد



دسته بندی مطالب​