فرمان HATCH در اتوکد
لطفآ منتظر شوید تا انیمیشن به طور کامل لود شود …
فرمان HATCH در اتوکد به معنی هاشور زدن است. در مواقعی که بخواهیم یک جسم برش خورده را هاشور بزنیم از این دستور استفاده میکنیم.
راهنمایی: پنجره Hatch دارای دو نوار ابزار میباشد. Hatch و نوار ابزار Gradient
قسمتهای مختلف این پنجره را توضیح میدهم:
Color: این قسمت برای تعیین رنگ هاشور و همچنین انتخاب تک رنگی یا دو رنگی بودن هاشور مورد استفاده قرار میگیرد.
Orientation: برای انتخاب زاویه و در مرکز بودن هاشور استفاده میشود.
Type and Pattern: در این قسمت میتوانیم نوع و مدلهای مختلف هاشور را انتخاب کنیم.
Angle and Scale: در این قسمت میتوانیم زاویه و مقیاس هاشور انتخابی را مشخص کنیم.
Hatch Origin: در این قسمت میتوانیم تغییراتی را در نوع هاشور به وجود بیاوریم.
تذکر: پیشنهاد میکنم که برای هاشور زدن همیشه از گزینه Use Current Origin استفاده کنید.
Boundaries
Add Pick Point: با انتخاب یک نقطه در داخل شکل ترسیم شده ، آن قسمت به عنوان منطقه هاشور انتخاب میشود.
Add Select Object: با انتخاب موضوع مورد نظر یا خطوطی که شکل را تشکیل میدهند ، منطقه هاشور مشخص میشود.
Inherit Properties: با انتخاب این گزینه میتوانیم هاشوری که قبلن انتخاب شده را دوباره انتخاب کنیم.
نکته: روشهای اجرای دستور یا فرمان HATCH
از منــو :
Menu Bar > Draw > HATCH
از خط فرمان :
یا نام کامل فرمان HATCH یا H را در خط فرمان تایپ کنید و Enter بزنید.
دمت گرم دوست عزیز
سلام
از این دست مطالب زیاد مطالعه کرده ام و میتوانم بگویم که بسیار روان و ساده توضیح داده شده است.
سپاس