لیسپ های کاربردی اتوکد

فرمان HATCH در اتوکد (دستور هاشور)

فرمان HATCH در اتوکد


 

 

لطفآ منتظر شوید تا انیمیشن به طور کامل لود شود …

HATCH

 

فرمان HATCH در اتوکد به معنی هاشور زدن است. در مواقعی که بخواهیم یک جسم برش خورده را هاشور بزنیم از این دستور استفاده می‏کنیم.

 

راهنمایی: پنجره Hatch دارای دو نوار ابزار می‏باشد. Hatch  و نوار ابزار Gradient

قسمت‏های مختلف این پنجره را توضیح می‏دهم:

Color: این قسمت برای تعیین رنگ هاشور و همچنین انتخاب تک رنگی یا دو رنگی بودن هاشور مورد استفاده قرار می‏گیرد.

Orientation: برای انتخاب زاویه و در مرکز بودن هاشور استفاده می‏شود.

Type and Pattern: در این قسمت می‏توانیم نوع و مدل‏های مختلف هاشور را انتخاب کنیم.

Angle and Scale: در این قسمت می‏توانیم زاویه و مقیاس هاشور انتخابی را مشخص کنیم.

Hatch Origin: در این قسمت می‏توانیم تغییراتی را در نوع هاشور به وجود بیاوریم.

تذکر: پیشنهاد می‏کنم که برای هاشور زدن همیشه از گزینه Use Current Origin استفاده کنید.

Boundaries

Add Pick Point: با انتخاب یک نقطه در داخل شکل ترسیم شده ، آن قسمت به عنوان منطقه هاشور انتخاب می‏شود.

Add Select Object: با انتخاب موضوع مورد نظر یا خطوطی که شکل را تشکیل می‏دهند ، منطقه هاشور مشخص می‏شود.

Inherit Properties: با انتخاب این گزینه می‏توانیم هاشوری که قبلن انتخاب شده را دوباره انتخاب کنیم.

 نکته: روشهای اجرای دستور یا فرمان HATCH

از منــو :

Menu Bar > Draw > HATCH

از خط فرمان :

یا نام کامل فرمان HATCH یا H را در خط فرمان تایپ کنید و Enter بزنید.

 

HATCH

 

 

2 دیدگاه

  1. دمت گرم دوست عزیز

  2. سلام
    از این دست مطالب زیاد مطالعه کرده ام و میتوانم بگویم که بسیار روان و ساده توضیح داده شده است.

    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *