فرمان GRADIENT در اتوکد
لطفآ منتظر شوید تا انیمیشن به طور کامل لود شود …
فرمان GRADIENT در اتوکد نوع دیگری از هاشور که به صورت سایه روشن (گرافیکی) می باشد.
راهنمایی: پنجره Hatch دارای دو نوار ابزار می باشد. بنابراین دستور Hatch را فعال و نوار ابزار Gradient را انتخاب کنید.
قسمتهای مختلف این پنجره را توضیح می دهم:
Color: این قسمت برای تعیین رنگ هاشور و همچنین انتخاب تک رنگی یا دو رنگی بودن هاشور مورد استفاده قرار میگیرد.
Orientation: برای انتخاب زاویه و در مرکز بودن هاشور استفاده می شود.
Type and Pattern: در این قسمت می توانیم نوع و مدلهای مختلف هاشور را انتخاب کنیم.
Angle and Scale: در این قسمت می توانیم زاویه و مقیاس هاشور انتخابی را مشخص کنیم.
Hatch Origin: در این قسمت می توانیم تغییراتی را در نوع هاشور به وجود بیاوریم.
تذکر: پیشنهاد می کنم که برای هاشور زدن همیشه از گزینه Use Current Origin استفاده کنید.
Boundaries
Add Pick Point با انتخاب یک نقطه در داخل شکل ترسیم شده ، آن قسمت به عنوان منطقه هاشور انتخاب می شود.
Add Select Object با انتخاب موضوع مورد نظر یا خطوطی که شکل را تشکیل می دهند ، منطقه هاشور مشخص می شود.
Inherit Properties با انتخاب این گزینه می توانیم هاشوری که قبلن انتخاب شده را دوباره انتخاب کنیم.
نکته: روشهای اجرای دستور یا فرمان GRADIENTY
از منــو :
Menu Bar > Draw > GRADIENT
از خط فرمان :
یا نام کامل فرمان GRADIENT را در خط فرمان تایپ کنید و Enter بزنید.