فرمان BOUNDARY در اتوکد (دستور باندری)
فرمان BOUNDARY
لطفآ منتظر شوید تا انیمیشن به طور کامل لود شود …
فرمان BOUNDARY در اتوکد به منظور ترسیم مرز (به صورت پلی لاین) دور یک حفره تشکیل شده از چند شیء مورد استفاده قرار می گیرد.
یا به عبارت دیگر در مواقعی که لازم است یک شکل ترسیم شده که خطوط آن با هم یکپارچه نیستند را به صورت یک شکل یکپارچه درآوریم. با این دستور میتوانیم شکل ترسیمی را به صورت یک شکل یکپارچه درآوریم.
نکته: در موقع استفاده از فرمان boundary دو گزینه region و polyline را مشاهده می کنید که تفاوت آن به شرح زیر است :
کاربرد: در صورتی که در بعضی موارد در هتچ زدن مشکل داشتید. بهتر است ابتدا یک باندری بزنید.
در اتصال region ترسیم به صورت یک صفحه سه بعدی در می آید . یعنی در حالت hide قسمت پشت آن دیده نمی شود و می توان عملیات های union – subtract – intersect روی ترسیم انجام داد.
در اتصال polyline فقط چند خطی مانند یک ترسیم با فرمان pline در می آید و خاصیت سه بعدی ندارد.
نکته: روشهای اجرای دستور یا فرمان BOUNDARY
از منــو :
Menu Bar > Draw > BOUNDARY
از خط فرمان :
یا نام کامل فرمان BOUNDARY یا BO را در خط فرمان تایپ کنید و Enter بزنید.
بسیار عالی
ممنون ازشما