فرمان BOUNDARY در اتوکد (دستور باندری)

۰ / ۰

فرمان BOUNDARY


 

لطفآ منتظر شوید تا انیمیشن به طور کامل لود شود …

BOUNDARY

 

فرمان BOUNDARY در اتوکد به منظور ترسیم مرز (به صورت پلی لاین) دور یک حفره تشکیل شده از چند شیء مورد استفاده قرار می گیرد.

یا به عبارت دیگر در مواقعی که لازم است یک شکل ترسیم شده که خطوط آن با هم یک‏پارچه نیستند را به صورت یک شکل یک‏پارچه درآوریم. با این دستور می‏توانیم شکل ترسیمی را به صورت یک شکل یک‏پارچه درآوریم.

نکته: در موقع استفاده از فرمان boundary دو گزینه region و polyline را مشاهده می کنید که تفاوت آن به شرح زیر است :

 

کاربرد: در صورتی که در بعضی موارد در هتچ زدن مشکل داشتید. بهتر است ابتدا یک باندری بزنید.

 

در اتصال region ترسیم به صورت یک صفحه سه بعدی در می آید . یعنی در حالت hide قسمت پشت آن دیده نمی شود و می توان عملیات های union – subtract – intersect  روی ترسیم انجام داد.

در اتصال polyline فقط چند خطی مانند یک ترسیم با فرمان pline در می آید و خاصیت سه بعدی ندارد.

نکته: روشهای اجرای دستور یا فرمان BOUNDARY

از منــو :

Menu Bar > Draw > BOUNDARY

از خط فرمان :

یا نام کامل فرمان BOUNDARY یا BO را در خط فرمان تایپ کنید و Enter بزنید.

 BOUNDARY

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code