دستور ترسیم خط در اتوکد

در انیمیشن کوتاه آموزشی زیر با دستور ترسیم خط در اتوکد آشنا خواهید شد.

دستور ترسیم خط در اتوکد، حرف L می باشد، که مخفف Line به معنای خط است. به منظور استفاده از این دستور در اتوکد کافی است حرف L را در خط فرمان اتوکد تایپ کنید و اینتر و به صورت حرفه ای تر Space را بزنید. در این صورت اتوکد از شما می خواهد نقطه اول را وارد کنید برای این کار به دو روش می توانید عمل کنید، یا بر روی صفحه ترسیم اتوکد و بر روی یک نقطه دلخواه کلیک راست کنید و یا مختصات نقطه شروع را به صورت X,Y,Z وارد کنید و اینتر را بزنید، بعد از زدن اینتر اتوکد مختصات نقطه پایان را از شما خواهد خواست، که مجددا می بایست یک نقطه دیگر معرفی کنید.

ازطریق زبانه Home در ربان اتوکد نیز می توانید فرمان لاین را اجرا کنید.

  • با استفاده از روش های زیر هم می توانید خط ترسیم کنید.

فرمان Polyline در اتوکد (دستور پلی لاین برای ترسیم چند‌خطی دوبعدی)

فرمان ۳dPoly در اتوکد (دستور ترسیم چند ‌خطی سه‌بعدی یا تری دی پلی لاین)

فرمان Xline در اتوکد (دستور ترسیم خطوط بی نهایت)

فرمان Ray در اتوکد (دستور ترسیم خطوط یک طرف ممتد)

فرمان Line در اتوکد (دستور ترسیم خط)

رسم خط در اتوکد با مختصات و یا استفاده از طول و زاویه

 

کلمات کلیدی:

رسم خط (line) در اتوکد – آپارات ترسیم پاره‌خط با فرمان Line خط اتوکد روش قطبی نسبی – فرمان Line خط اتوکد با روش دکارتی مطلق و دکارتی … مختصات هر ‌نقطه آموزش دستور line در اتوکد دستور لاین در اتوکد  رسم خط در اتوکد با مختصات – آموزش تصویری اتوکد | ویکد دستور Pline یکی از دستورات کاربردی اتوکد است معمول ترین روش اجرای دستور Line ، تایپ کامل کلمه Line و با تایپ خلاصه دستور L در مقابل کلمه Command: در خط فرمان میباشد. بعد از فشار دکمه آموزش اتوکد

مطالب سایت



درباره نویسنده



بنده سیامک دوستداری فارغ التحصیل رشته مکانیک سنگ از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم، و در این وبسایت آموزش های مربوط به نحوه برنامه نویسی در اتوکد و هچنین آموزش تصویری دستورات اتوکد را قرار خواهم داد.

تلفن همراه: ۰۹۰۰۱۲۳۴۴۴۴

ایمیل: s.doostdari@gmail.com

ترفند های اتوکد



دسته بندی مطالب​



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید