تغییر محیط دایره در اتوکد

در ویدئو آموزشی زیر نحوه تغییر محیط دایره در اتوکد به صورت کاملاٌ ساده و مختصر نمایش داده شده است. بنابر این با استفاده از روش توضیح داده شده در ویدئو، شما می توانید به راحتی یک دایره با محیط دلخواه را ترسیم کنید.

قبل از هر کاری ابتدا دستور C را به منظور ترسیم یک دایره در خط فرمان تایپ کنید و اینتر را بزنید. سپس یک نقطه را به عنوان مرکز دایره، بر روی صفحه ترسیم اتوکد انتخاب کنید و شعاع دایره را نیز در مرحله بعد وارد کنید.

در مرحله بعد به منظور تغییر محیط این دایره به اندازه دلخواه می بایست پنجره خواص در اتوکد را فعال کنید، برای انجام این کار کلید Ctrl+1 (کنترل به همراه کلید ۱ را با هم بزنید) و دایره ترسیم شده را انتخاب کنید تا خصوصیات آن نمایش داده شود. در نهایت می بایست عدد روبه روی کلمه Circumference را که به معنای محیط می باشد به مقدار دلخواه تغییر دهید.

با انجام این کار محیط دایره به مقدار دلخواه مورد نظر شما در خواهد آمد.

برای ملاحظه این که این اتفاق افتاده است دایره را انتخاب کنید و فرمان Li را در خط فرمان اتوکد تایپ کنید و اینتر بزنید. با اجرای این دستور پنجره ای نمایش داده می شود که کلیه مشخصات دایره در آن به نمایش در خواهد آمد. همان طور که ملاحظه می کنید   Circumference به مقدار مورد نظر شما تغییر پیدا کرده است.

مطالب سایت



درباره نویسنده



بنده سیامک دوستداری فارغ التحصیل رشته مکانیک سنگ از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم، و در این وبسایت آموزش های مربوط به نحوه برنامه نویسی در اتوکد و هچنین آموزش تصویری دستورات اتوکد را قرار خواهم داد.

تلفن همراه: ۰۹۰۰۱۲۳۴۴۴۴

ایمیل: s.doostdari@gmail.com

ترفند های اتوکد



دسته بندی مطالب​



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید