ترسیم یک خط به مرکز دایره در اتوکد

در آموزش تصویری زیر نحوه ترسیم یک خط به مرکز دایره در اتوکد آورده شده است.

مهمترین نکته در ترسیم اشیاء، که قرار است به نقطه خاصی مانند مرکز دایره، نقاط ابتدا و یا انتها یک خط و … متصل شوند این است که در این گونه موارد همواره از دستور OS که مخفف Osnap است استفاده می گردد. در واقع اسنپ ها گیره هایی هستند، که به راحتی می توان از آنها به منظور ترسیم اشیاء استفاده نمود.

نحوه کار نیز به این صورت است که به منظور فعال کردن اسنپ ها تنها کافی است، دستور OS را در خط فرمان تایپ کرده و اینتر را بزنیم با این کار پنجره ای با لا می آید که انواع مختلف گیره ها در آن وجود دارند. یکی از این گیره ها گیره مرکز دایره است که با عنوان Center می باشد. برای فعال شدن گیره ابتدا می بایست تیک مربوط به Object snap On را زده و تیک Center را نیز فعال کنید. و در انتها کلید Ok را بزنید.

روش دیگر استفاده از اسنپ ها بطور مستقیم است به این صورت که بعد از تایپ L برای کشیدن خط و زدن اینتر کلمه Cen به معنای مرکز را مستقیماٌ بعد از اجرای دستور تایپ کرده و اینتر ارا بزنید تا گیره مربوط به مرکز در همان زمان فعال گردد. قابل ذکر است که با این روش بعد از اجرای دستور گیره مجدداٌ غیر فعال می گردد.

مطالب سایت



درباره نویسنده



بنده سیامک دوستداری فارغ التحصیل رشته مکانیک سنگ از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم، و در این وبسایت آموزش های مربوط به نحوه برنامه نویسی در اتوکد و هچنین آموزش تصویری دستورات اتوکد را قرار خواهم داد.

تلفن همراه: ۰۹۰۰۱۲۳۴۴۴۴

ایمیل: s.doostdari@gmail.com

ترفند های اتوکد



دسته بندی مطالب​



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید