ترسیم خط قطری برای دایره در اتوکد

در ویدئو زیر نحوه ترسیم خط قطری برای یک دایره در اتوکد نشان داده شده است.

روش های مختلفی برای ترسیم یک خط قطری برای دایره در اتوکد وجود دارد، ولی در روش گفته شده با چند دستور در اتوکد نیز آشنا خواهید شد.

ابتدا به منظور ترسیم یک خطی که از مرکز دایره رد شود نیاز به گیره ها و یا osnap در اتوکد داریم، به همین خاطر ابتدا با استفاده از تایپ دستور OS در خط فرمان و زدن اینتر پنجره گیره ها را در اتوکد بالا می آوریم، سپس گیره Center را فعال می کنیم. مطمئن شوید تیک مربوط به روشن بودن اسنپ ها نیز فعال باشد (با استفاده از زدن کلید F3 نیز میتوان اسنپ ها را روشن و خاموش کرد).

در مرحله بعد دستور L را در خط فرمان، به منظور ترسیم یک خط اجرا کنید. با اجرای این دستور اتوکد از شما می خواهد که نقطه شروع خط را وارد کنید، وقتی موس را به نزدیکی دایره می برید اسنپ مرکز دایره که قبلا فعال کرده بودید روشن می شود، با کلیک کردن نقطه شروع خط به مرکز دایره وصل می شود. نقطه دوم خط را نیز به صورت دلخواه خود انتخاب کنید.

در مرحله بعد خط و دایره را انتخاب کنید و دستور TR به معنای اصلاح (Trim) را در خط فرمان وارد کنید و اینتر بزنید. حال می توانید قسمتی از خط را که از دایره بیرون زده است را پاک کنید.

در مرحله آخر با اجرای دستور Ex در خط فرمان اتوکد، خط را از مرکز به محیط دایره متصل کنید.

مطالب سایت



درباره نویسنده



بنده سیامک دوستداری فارغ التحصیل رشته مکانیک سنگ از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم، و در این وبسایت آموزش های مربوط به نحوه برنامه نویسی در اتوکد و هچنین آموزش تصویری دستورات اتوکد را قرار خواهم داد.

تلفن همراه: ۰۹۰۰۱۲۳۴۴۴۴

ایمیل: s.doostdari@gmail.com

ترفند های اتوکد



دسته بندی مطالب​



نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید