ترسیم ایزومتریک

فیلم  نحوه کشیدن تصاویر ایزومتریک که در آن ترسیم دایره نیز به راحتی انجام می شود.

نرم افزار ترسیم ایزومتریک

تصویر ایزومتریک یک روش بصری، اشیاء سه بعدی در دو بعد در فنی و نقشه های مهندسی . تصویر ایزومتریک که در آن سه محور مختصات به نظر می رسد زاویه بین هر دو محور از آنها 120 درجه است.

فهرست

  • 1 بررسی اجمالی
  • 2 زاویه چرخش
  • 3 ریاضیات
  • 4 تاریخچه و محدودیت
  • 5 استفاده در بازی های ویدئویی و هنر پیکسل

بررسی اجمالی

 

%image_alt%
طراحی ایزومتریک از یک مکعب.
%image_alt%
چرخش دوربین مورد نیاز برای رسیدن به این چشم انداز .
 

اصطلاح “ایزومتریک” از یونانی آمده است. برای “اندازه گیری برابر”، منعکس کننده که مقیاس در امتداد هر محور از طرح یکسان است (بر خلاف برخی دیگر طرح های گرافیکی ). نمای ایزومتریک از یک شی می تواند با انتخاب جهت مشاهده به طوری که زاویه بین  x و y و z به دست آمده محور همه یکسان هستند، و یا 120 درجه.

به عنوان مثال، با یک مکعب، این است که ابتدا به دنبال به سمت راست یک صورت انجام می شود. در مرحله بعد، مکعب ± 45 درجه حول محور عمودی چرخش، به دنبال یک چرخش حدود ± 35.264 ° (دقیقا arcsin 1 / √ 3 یا arctan 1 / √ 2 که مربوط به زاویه سحر و جادو ) در مورد محور افقی. توجه داشته باشید که با مکعب (تصویر را ببینید) محیط از نقاشی 2D نتیجه یک شش ضلعی کامل به طور منظم: تمام خطوط سیاه و سفید طول برابر و تمام چهره مکعب را از همان منطقه هستند. ایزومتریک کاغذ گراف می تواند در زیر یک قطعه عادی نقشه کشی مقاله برای کمک به رسیدن به اثر بدون محاسبه قرار می گیرد.

در روشی مشابه، نمای ایزومتریک را می توان در یک صحنه 3D دست آمده است. شروع با دوربین تراز وسط قرار دارد موازی با زمین و تراز وسط قرار دارد به محور مختصات، آن است که برای اولین بار به صورت عمودی در حدود 35.264 ° اطراف محور عمودی چرخش (حول محور افقی) به عنوان فوق، پس از ± 45 درجه است.

یکی دیگر از راه تصویر ایزومتریک را می توان مشاهده است با در نظر گرفتن یک در یک شروع اتاق مکعب در گوشه بالا و به دنبال به سمت مخالف، گوشه پایین. ایکس محور عمود به پایین و راست، Y محور گسترش مورب پایین و چپ، و Z محور است راست بالا. عمق نیز توسط ارتفاع بر روی تصویر نشان داده شده است. خطوط کشیده شده در امتداد محور در 120 درجه نسبت به هم هستند.

اصطلاح “ایزومتریک” است که اغلب به اشتباه مورد استفاده برای اشاره به پیش بینی های axonometric به طور کلی. وجود دارد، با این حال، در واقع سه نوع بینی axonometric: ایزومتریک، dimetric و trimetric .

زاویه چرخش

 

%image_alt%
چرخش در x برای 45 °
%image_alt%
چرخش بر روی Y برای arctan 1 / √ 2
 

از دو زاویه مورد نیاز برای یک تصویر ایزومتریک، ارزش دوم ممکن است متضاد به نظر می رسد و در خور توضیح بیشتر است. اجازه دهید در ابتدا تصور یک مکعب با اضلاع به طول 2 و مرکز آن قرار در مبدا محور. ما می توانیم طول خط از مرکز آن را به وسط هر لبه به عنوان √ 2 محاسبه با استفاده از قضیه فیثاغورس . با چرخش مکعب را با 45 درجه سانتی روی X محور، نقطه (1، 1، 1) بنابراین تبدیل خواهد شد (1، 0، √ 2) همانطور که در نمودار نشان داده شده است. هدف از این چرخش دوم را به همان نقطه بر روی محور Z مثبت و بنابراین نیاز به انجام یک چرخش از ارزش به برابر آرکتانژانت از 1 / √ 2 است که در حدود 35.264 °.

ریاضیات

 matris

 

که در آن α = arcsin (قهوهای مایل به زرد 30 درجه) ≈ 35.264 درجه و β = 45 درجه است. همانطور که در بالا توضیح داده شد، این چرخش در اطراف عمودی (در اینجا y) را محور توسط β، به دنبال یک چرخش در اطراف افقی (در اینجا x) را محور توسط α است. این است و سپس توسط یک تصویر ارتوگرافیک به هواپیما XY دنبال:

matris2

7 امکانات دیگر توسط هر دو چرخش به طرف مقابل یا نه، و پس از آن معکوس جهت مشاهده یا نه دست آمده است. [1]

تاریخچه و محدودیت

 مقاله اصلی: تصویر آگزنومتریک و شی غیر ممکن

%image_alt%
بهینه سنگ زنی مدل موتور (1822)، کشیده شده در 30 درجه سانتی ایزومتریک است. [2]
%image_alt%
به عنوان مثال از هنر axonometric در نسخه نشان داده شده از عاشقانه از سه امپراطوری ، چین، ج. قرن 15th.
 

اولین بار توسط پروفسور رسمی ویلیام نور (1759-1837)، مفهوم همسان در یک شکل تجربی خشن برای قرن ها وجود داشته است. [3] [4] از اواسط قرن 19، همسان یک “ابزار ارزشمند برای مهندسان، و به زودی پس از axonometry و همسان در برنامه درسی دوره های آموزشی معماری در اروپا و ایالات متحده گنجانیده شد” تبدیل شد . [5] به گفته جان Krikke (2000) [6] با این حال، “axonometry در سرچشمه چین . عملکرد آن در هنر چینی به مشابه بود چشم انداز خطی در هنر اروپا. axonometry، و دستور زبان تصویری است که با آن می رود، تا اهمیت جدیدی با ظهور گرفته محاسبات بصری “. [6]

%image_alt%
یک نمونه از محدودیت های طرح ریزی های ایزومتریک است. اختلاف ارتفاع بین توپ قرمز و آبی نمی تواند بطور مشخص شود.
%image_alt%
پله پنروز به تصویر می کشد یک راه پله که به نظر می رسد به صعود (مخالف) و یا فرود (جهت عقربه های ساعت) و در عین حال یک حلقه پیوسته را تشکیل میدهد.
 

همانطور که با تمام انواع تصویر موازی ، اشیاء کشیده شده با تصویر ایزومتریک به نظر نمی رسد بزرگتر و یا کوچکتر به عنوان آنها به نزدیک و یا دور از بیننده را گسترش دهد. در حالی که به نفع برای نقشه های معماری که در آن اندازه گیری باید به طور مستقیم در نظر گرفته شود، در نتیجه یک اعوجاج تلقی می شود، به عنوان بر خلاف طرح دیدگاه ، آن است که چگونه چشم انسان و یا عکاسی به طور معمول کار. همچنین به راحتی می توانید در شرایطی که عمق و ارتفاع می باشد دشوار، به عنوان در تصویر به سمت راست نشان داده شده است می شود. این می تواند به نظر می رسد ایجاد متناقض و یا اشکال غیر ممکن ، مانند پله پنروز .

 

5 دیدگاه

  1. کارتون حرف نداره

  2. besyar aali bood

  3. سايت خوبي داريد ، موفق باشيد.

  4. خيلي دنبالش بودم-تشکر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code