آینه کردن (mirror) خطوط در اتوکد

در آموزش زیر با نحوه آینه کردن (mirror) یک خط در اتوکد آشنا خواهید شد. البته از این روش برای میرور کردن کلیه موضوعات و اشیاء موجود در صفحه ترسیم اتوکد استفاده می گردد. (همچنین ببینید: آموزش کامل فرمان mirror در اتوکد (دستور ترسیم کپی‌های متقارن، آینه ای یا قرینه از موضوعات نسبت به یک محور تقارنِ فرضی).

ابتدا شیئ مورد نظر، که در این جا یک خط است را ترسیم می کنیم. با نوشتن دستور L در خط فرمان و زدن اینتر، یک خط برای آینه کردن و سپس یک خط دیگر برای خط تقارن ترسیم می کنیم.

خطی که قرار است آینه شود را انتخاب کنید و دستور Mi را در خط فرمان بزنید و سپس اینتر و یا اسپیس را بزنید. فرمان اجرا می شود، اتوکد از شما می خواهد نقطه اول مربوط به خط تقارن را انتخاب کنید، بر روی نقطه اول کلیک کنید تا نقطه اول انتخاب گردد، سپس اتوکد از شما نقطه دوم را خواهد خواست، بر روی نقطه دوم نیز کلیک کنید تا عمل آینه کردن انجام شود.

در اینجا اتوکد از شما سوال می پرسد که آیا می خواهید خط اصلی را پاک کنید اگر yes را انتخاب کنید خط اول پاک می شود و در صورت انتخاب No خط اصلی نیز حفظ خواهد شد.

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

درباره نویسنده



بنده سیامک دوستداری فارغ التحصیل رشته مکانیک سنگ از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم، و در این وبسایت آموزش های مربوط به نحوه برنامه نویسی در اتوکد و هچنین آموزش تصویری دستورات اتوکد را قرار خواهم داد.

تلفن همراه: ۰۹۰۰۱۲۳۴۴۴۴

ایمیل: s.doostdari@gmail.com

ترفند های اتوکد



دسته بندی مطالب​